کد خبر: ۵۷۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 25 February 2018

 مراسم تکریم و معارفه رئیس سابق و سرپرست فعلی دانشگاه یاسوج روز سه شنبه، هشتم اسفند ماه ساعت 9:30 در سالن دکتر عسکریان دانشگاه برگزار می شود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایسنا در این آیین که با حضور دکتر شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم، مسئولین استانی، اعضای هیات علمی دانشگاه، کارکنان و دانشجویان برگزار می شود از زحمات دکتر محمود رضا رحیمی در طول دوران تصدی مسئولیت قدردانی و دکتر احمد عریان به عنوان سرپرست دانشگاه یاسوج معرفی خواهد شد.

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر "احمد عریان" را به عنوان "سرپرست دانشگاه یاسوج" منصوب کرد.
 
تودیع و معارفه در یاسوج / گزینه جدید ریاست دانشگاه یاسوج را بشناسید

در حکم وزیر علوم، خطاب به دکتر عریان آمده است :

با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست دانشگاه یاسوج منصوب می‌شوید .

انتظار می‌رود با جلب مشارکت مسئولان استان و استفاده از ظرفیت‌های خیرین، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت‌های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.

امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت‌المال و اعمال سیاست‌های مؤثر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید .

دکتر احمد عریان در خرداد ماه ۱۳۳۳ در شهرستان داراب استان فارس متولد شد و پس از دریافت دیپلم تجربی در همان شهرستان بلافاصله در رشته دامپزشکی دانشگاه شیراز شروع به تحصیل کرد و در سال ۱۳۵۹ با درجه دکترای عمومی دامپزشکی از آن دانشگاه دانش آموخته شد. وی سپس مدت سه سال در جهاد سازندگی به فعالیت مشغول شد و در سال ۱۳۶۲ به عنوان مربی در بخش آسیب‌شناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرد .

دکتر عریان در سال ۱۳۶۴ جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترای تخصصی (PhD) آسیب شناسی مقایسه‌ای به عنوان بورسیه دانشگاه شیراز عازم انگلستان شد و در دانشگاه بریستول شروع به تحصیل کرد. او در سال ۱۳۶۸ از آن دانشگاه دانش‌آموخته شد و به ایران مراجعت کرد و با درجه استادیاری در بخش پاتولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد. وی پس از آن، در سال ۱۳۷۲ به درجه دانشیاری و در سال ۱۳۷۷ به درجه استادی ارتقا یافت .

وی از سال ۱۳۶۸ تاکنون مسئولیت های اجرایی زیر را عهده‌دار بوده است :

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز از بهمن ۱۳۹۲ تا دی ماه ۱۳۹۵

رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنا و عضویت هیأت امنای دانشگاه هرمزگان از ۱۳۹۲ تاکنون

رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنا و عضویت هیأت امنای دانشگاه خلیج فارس بوشهر از ۱۳۹۲ تاکنون

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴

معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹

رئیس مرکز نشر دانشگاه شیراز ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶

مدیر گروه پاتوبیولوژی ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۴
 
تودیع و معارفه در یاسوج / گزینه جدید ریاست دانشگاه یاسوج را بشناسید

مطالعات و پژوهش های دکتر عریان بر "طب بازساختی و مهندسی بافت" و همچنین "پاتولوژی بیماری‌های دامی" متمرکز است. از وی تا کنون بیش از ۲۰۰ عنوان مقاله علمی و پژوهشی در مجلات معتبر عملی بین‌المللی به چاپ رسیده است. وی همچنین بیش از ۹۰ عنوان مقاله علمی در کنفرانس‌های داخلی و خارجی ارائه کرده است. تاکنون ۲۲ دانشجوی دوره دکترای تخصصی و بیش از ۴۰ دانشجوی دوره دکترای عمومی از دانشکده‌های دامپزشکی، پزشکی و داروسازی که دکتر عریان راهنمایی پایان نامه آنها را به عهده داشته است، از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. وی همچنین مشاوره بیش از ۵۰ پایان‌نامه دوره دکترای تخصصی و عمومی را عهده‌دار بوده است. از دکتر عریان تاکنون تعداد پنج عنوان کتاب درسی و کمک درسی به چاپ رسیده است .

دکتر عریان تاکنون ۱۰ بار به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه شیراز، یک بار به عنوان پژوهشگر برتر کشور (دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم) انتخاب شده و در جشنواره جوان خوارزمی نیز حائز رتبه سوم کشوری شده است .

بررسی سوابق علمی و پژوهشی دکتر عریان بیانگر آن است که از وی تاکنون ۳۱۸ عنوان مقاله در Google Scholar و ۲۳۵ مقاله در SCOPUS و ۱۶۹ مقاله در PubMed نمایه شده است . H-index دکتر عریان در پایگاه علمی SCOPUS معادل ۲۴ و نسبت تعداد ارجاعات به مقالات وی در این پایگاه علمی برابر ۸۸, ۹ ، H-index او در Google Scholar معادل ۳۱ ، I 10 -index وی معادل ۱۲۰ و نسبت تعداد ارجاعات به مقالات او در Google Scholar نیز ۳۳, ۱۲ است .

گفتنی است، پیش از این دکتر محمودرضا رحیمی، ریاست دانشگاه یاسوج را برعهده داشت. وزیر علوم در نامه جداگانه ای با استعفای دکتر رحیمی موافقت و از زحمات و خدمات وی در مدت تصدی ریاست دانشگاه یاسوج قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار