به گزارش تابناک سمنان ،با دعوت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان و با هدف تجمیع و یکپارچه سازی آموزشهای مهارتی استان سمنان برگذار شد.
کد خبر: ۵۷۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 27 February 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه ای استان سمنان ،با هدف تجمیع و یکپارچه سازی آموزشهای مهارتی ، جلسه تدوین سند راهبردی توسعه آموزشهای مهارتی استان سمنان ، به دعوت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی ، در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان ، فاطمه منصوری مدیر کل در این جلسه ، هدف از تدوین این سند را ، اثربخشی بیشتر آموزش های مهارتی در سطح استان عنوان و اظهار داشت : بررسی چالشهای مهارت آموزی در استان ، شناسایی ظرفیتهای متقابل  ، احصا  نیازها و برنامه ریزی مطلوب آموزشی بر آن اساس و یکپارچه سازی آموزش ها تحت لوای یک استاندارد ،  در سطح استان و حتی منطقه  ، از جمله اهداف این سند به شمار می آید.
وی با بیان اینکه به اذعان مقام عالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، توسعه آموزش های مهارتی ، راه بی بدیل توسعه در کشور است ، تصریح کرد : توسعه اشتغال در سطح کشور ، نیازمند آینده پژوهی مشاغل می باشد ، که در این راستا باید با شناسایی تغییرات جهانی و اثرگذاری آن در تغییرات مشاغل منطقه و استان ، گامهای مؤثری جهت پرورش نیروی کار ماهر و متخصص مورد نیاز برداریم.
، عزیزالدین کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه ، اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای را همه با گوشت و پوست خود لمس کرده اند خاطر نشان ساخت : وظیفه تدوین اسناد توسعه ای استان سمنان بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی است و در این راستا25  سند در حوزه های مختلف در حال تدوین می باشد که سند توسعه آموزشهای مهارتی با عنایت به نگاه فراگیر آن  ، از مهمترین و کلیدی ترین این اسناد به شمار می آید . 
وی همچنین با بیان اینکه این سند با ساختار تجمیع و فرادستگاهی ،  بصورت پایلوت در استان سمنان تدوین و به اجرا در خواهد آمد ، خواستار همکاری و تعامل کلیه دستگاهها در این خصوص گردید.
شایان ذکر است ضمن ارائه شرح خدمات سند برای حاضرین ، نمایندگان دستگاههای اجرایی استان به بیان دیدگاهها ، نظرات و چالشهای احتمالی پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار