رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از  تولد 5 نوزاد در یکماه اخیر در آمبولانس های اورژانس 115 شهرستان بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵ 28 February 2018

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از  تولد 5 نوزاد در یکماه اخیر در آمبولانس های اورژانس 115 شهرستان بویراحمد خبر داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اورژانس 115 استان؛ جلال پوران فرد با بیان اینکه تولد این 5 نوزاد در آمبولانس های اورژانس توسط تکنسین های خبره و مجرب این مرکز صورت گرفته است، گفت: در هر پنج مورد زایمان، پس از انجام اقدامات متناسب برای مادر و نوزاد، جهت ادامه معاینات لازم به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج انتقال داده شدند.

وی عنوان کرد: در ساعت 5 و 30 دقیقه صبح امروز (چهارشنبه 9اسفند ماه 96) زن بارداری طی تماس با مرکز پیام 115 یاسوج از ایجاد درد زایمانی خود خبر داد که بلافاصله آمبولانس منطقه 1شهری یاسوج به محل اعزام شد.

پورانفرد ادامه داد: با توجه به شرایط نامناسب مادر، پس از انجام اقدامات زایمانی توسط تکنسین های اورژانس، مادر و نوزاد به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج انتقال داده شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اظهار داشت: 3 زایمان موفق دیگر نیز در طی این یک ماه در شهر یاسوج توسط تکنسین های پایگاه شماره یک شهری یاسوج صورت گرفه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از این زایمانها در روستای دور افتاده مازه کز(شهرستان دنا) توسط تکنسین های جاده ای اورژانس میمند صورت گرفت، گفت: تولد این نوازد عجول در اولین دقایق روز شنبه (5 اسفندماه96) ساعت 30 دقیقه بامداد توسط دو تکنسین توانمند اورژانس میمند؛ آقایان بهمن بادام فیزوز و طهمورثی صورت گرفت.  

پوران فرد تصریح کرد: با اعلام این خبر به مرکز پیام اورژانس بلافاصله اورژانس میمند به محل اعزام شد.

وی اذعان داشت: با توجه به خاکی و دوردست بودن مسیر تکنسین های اورژانس با طی مسافت 30 دقیقه ای به محل رسیدند و پس از انجام اقدامات اولیه اورژانسی مادر باردار را جهت ادامه روند زایمان به بیمارستان منتقل کردند که به علت فرارسیدن زمان زایمان مجبور به توقف آمبولانس و انجام مراحل زایمانی مادر شدند.
 
وی ابراز داشت: خوشبختنانه در این عملیات مادر و نوزاد در سلامت کامل به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج انتقال داده شدند.

رئیس اورژانس۱۱۵ استان با عنوان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون شش زایمان توسط اورژانس جاده ای انجام گرفته است، افزود: اورژانس 115استان با 39 پایگاه جاده ای و شهری و دو پایگاه اورژانس هوایی آماده ارائه خدمات اورژانسی به هموطنان عزیز است.

پوران فرد خاطر نشان کرد: مردم برای همراهی با اورژانس115 می توانند هرگونه موارد پزشکی اضطراری را با مرکز پیام اورژانی درمیان بگذارند و در محورهای مواصلاتی راه را برای آمبولانس های اورژانس و سایر خودروهای امدادی باز نمایند.
 
تولد ۵نوزاد کهگیلویه و بویراحمدی در آمبولانس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار