کد خبر: ۵۷۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲ 05 March 2018

تابناک گیلان / دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و کاشان حائز رتبه های برتر در بین دانشگاه های کشور در نظام رتبه بندی سای ویژنز (scivisions) شدند.

در جدیدترین رتبه بندی نظام سای ویژنز (آینده پژوهی علم)، چهار دانشگاه از استان اصفهان در بین دانشگاه های برتر دنیا و کشور قرار گرفته اند.


سای ویژنز (آینده پژوهی علم) یکی از نظام های رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا بر اساس شاخص های پژوهش، فناوری، نوآوری و آموزش است.


بر اساس این گزارش، دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه بندی سای ویژنز در بین دانشگاه های صنعتی برتر کشور رتبه سوم را کسب کرده است.


دانشگاه های صنعتی برتر کشور که در این رتبه بندی فهرست شده اند به ترتیب شامل نوشیروانی بابل، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، صنعتی امیرکبیر و خواجه نصیرالدین طوسی است.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در میان دانشگاه های پزشکی برتر کشور، رتبه پنجم را کسب کرده است.
دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور حاضر در این رتبه بندی به ترتیب شامل تهران، تبریز، شهید بهشتی، مشهد، اصفهان و شیراز است.
دانشگاه های کاشان و اصفهان نیز در میان دانشگاه های جامع کشور به ترتیب رتبه های هفتم و هشتم را کسب کرده اند.
دانشگاه های جامع برتر کشور در نظام رتبه بندی سای ویژنز به ترتیب شامل تهران، شیراز، تربیت مدرس، مازندران، تبریز، فردوسی مشهد، کاشان، اصفهان، شهید بهشتی، رازی، بوعلی سینا، شهید باهنر کرمان، سمنان و گیلان هستند.
در مجموع 27 دانشگاه از ایران شامل 6 دانشگاه پزشکی، 14 دانشگاه جامع، 6 دانشگاه صنعتی و یک دانشگاه آزاد در جدیدترین فهرست رتبه بندی سای ویژنز حضور دارند.
بالاترین رتبه در میان دانشگاه های کشورمان در سطح دنیا متعلق به دانشگاه تهران با رتبه 639 است.
رتبه دانشگاه های صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، کاشان و اصفهان در دنیا به ترتیب 739، 1141، 1145 و 1157 است.
رتبه دانشگاه تهران به عنوان برترین دانشگاه ایران در سطح خاورمیانه 28 و در سطح کشورهای اسلامی 39 استت.
رتبه دانشگاه صنعتی اصفهان در سطح خاورمیانه 18 و در بین کشورهای اسلامی 23 و رتبه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خاورمیانه 49 و در کشورهای اسلامی 62 است.
همچنین رتبه دانشگاه کاشان در سطح خاورمیانه 51 و در بین کشورهای اسلامی 64 و رتبه دانشگاه اصفهان در سطح خاورمیانه 53 و در بین کشورهای اسلامی 67 است.
کشورهای آمریکا، چین، انگلستان، آلمان، ژاپن، ایتالیا، کره جنوبی، فرانسه، کانادا، استرالیا، اسپانیا، هلند، سوئد، سوئیس، تایوان، ترکیه، ایران، برزیل، بلژیک، لهستان و هند، ۲۰ کشوری هستند که بیشترین تعداد دانشگاه های برتر را در این فهرست در خود جای داده اند.
در مجموع حدود یکهزار و 300 دانشگاه برتر دنیا در جدیدترین فهرست نظام رتبه بندی سای ویژنز قرار گرفته اند.
اصفهان، دومین استان دانشگاهی کشور با حدود 310 هزار دانشجو و 180 دانشگاه و موسسه آموزش عالی است و به عنوان یکی از قطب های علمی و فناوری کشور، نقشی مهم در معرفی و شناساندن ظرفیت های دانشگاهی ایران به دنیا و دیگر دانشگاه ها دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار