به عنوان یکی از همین مردم از تماشای این تصاویر قلبم شکست و فهمیدم تمام این تصاویر به جز یک شوی تبلیغاتی چیز دیگری نیست.
کد خبر: ۵۷۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹ 06 March 2018
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
با احساسات و عواطف مردم بازی نکنید!!! /مردم یاور تبلیغاتی نمی خواهند؟

فقر از چالش های بنیادینی است که اندیشمندان، دولتمردان و نهادهای مدنی و بین المللی را به خود سرگرم کرده است. مقوله ی ناخوشایند فقر در گذر روزگار از دغدغه های اصلی انسان بوده و تاریخ را به آوردگاه پیکار انسان با این پدیده ی ناگوار بدل ساخته است. در ادیان توحیدی و در پیام های پیامبران ابراهیمی بخشی پایه از آموزه ها به زدودن این پدیده پلید اختصاص یافته است.
نظریه ی مفسر نامدار "ابن عاشور" در مورد پدیده ی فقر می گوید: فقر نیاز شدید به ابزار زندگی است به دلیل کمبود آنها یا نداشتن چیزی در قبال معاوضه برای بدست آوردن این ابزار، کلمه ی فقر مشتق از "فقار الظهر" است، به این دلیل که فقر کمر فرد را می شکند.
استان کهگیلویه و بویراحمد و به تبع آن شهرستان کهگیلویه از دیر باز تاکنون همیشه فقیر و محروم بوده است. کمبود رونق اقتصادی و نبود شغل و عدم میزان درآمد مکفی بیش از پیش به این پدیده افزوده است و معیشت مردم را تحت تأثیر قرار داده است.
در این گزارش سعی بر آن نیست که دلایل محرومیت و فقر مردم این شهرستان واکاوی شود و منظور چیز دیگریست.
دو گزارش و انتشار آنها در فضای رسانه ای مورد تعجب واقع شده و حتی عکس العمل نگران کننده مردم را نیز به همراه داشته است. این گزارشات از سوی عوامل و دست اندرکاران دفتر نماینده کهگیلویه در فضای مجازی منتشر شده است و همین خود دلیلی شد که آن را مورد نقد قرار دهد.
عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی همواره خود را حامی و یاور فقرا و محرومان دانسته و به گفته ی ایشان که خود نیز در فقر و محرومیت بزرگ شده است پس به همین دلیل سعی نموده است تا در راستای رفع موانع و مشکلات قشر محروم و مستضعف جامعه گام بردارد اما انتشار این گزارشات از سوی عوامل دفتر ایشان عکس این موضوع رو به اثبات رسانده و خط بطلان بر روی آن کشیده است.
در هفته های اخیر رییس دفتر نماینده در شهر دهدشت به همراه عوامل و دیگر دست اندرکاران این دفتر سفری به یکی از روستاهای محروم دیشموک به منظور نشستی با اهالی این روستا و رفع مشکلات آنها داشته است. بعد از این نشست مقداری اقلام مورد نیاز مردم از قبیل قند و روغن را در بین آنها پخش نمودند و نکته جالب گرفتن تصاویری از اهدای این وسایل به مردم بوده است و چندی بعد همان تصاویر و گزارش آن سفر به عنوان یک گام مهم و اساسی علاوه بر کانال تلگرامی نماینده در چند سایت خبری منتشر شد.
حرکت دوم دقیقأ به فاصله ی چند هفته بعد این بار توسط مشاور نماینده در امور بانوان صورت گرفت. تصاویر خانم عباداللهی به همراه کادوهای ناچیز همراه با لبخند تلخ و چهره های بسیار دردمند زنان و دختران قشر مستضعف و محروم این منطقه و انتشار آنها در قالب یک گزارش آنقدر برای من و دیگر شهروندانسخت و سنگین بود که اصلأ در باورمان گنجانده نمی شد!!!
آیا چنین حرکاتی از سوی عوامل دفتر نماینده کهگیلویه در حق مردمانی که جناب هاشمی پور آنها را ولی نعمت خود قلمداد میکند درست و صحیح است؟
آیا دادن یک کارتن قند و یک حلب روغن جامد به مردم محروم و نیازمند روستاهای اطراف دیشموک و گرفتن تصاویر از این واقعه اینقدر برایتان مهم و با ارزش است که اینقدر پیروزمندانه تصاویرش را منتشر می کنید!!!!
حضرت علی(ع) در تمام طول عمر با برکت خود شبانه غذای فقرا را تأمین مینمود بدون از آنکه کسی بداند که او کیست؟
به عنوان یکی از همین مردم از تماشای این تصاویر قلبم شکست و فهمیدم تمام این تصاویر به جز یک شوی تبلیغاتی چیز دیگری نیست. یک شوی تبلیغاتی که نشان دهد دستگیری از محرومان همیشه از سوی نماینده مد نظر قرار داشته است اما به نظر من این حرکت، حکایت همان سیب زمینی هاست و نتیجه کاملأ عکس دارد.
خانم عباداللهی که به نظر من اصلأ شأن و جایگاه یک مشاور را نمیداند و از این جایگاه شناختی ندارد تا حالا شده است که پای درد و دل دختران تحصیلکرده و در جستجوی کار بنشیند؟ آیا تا کنون سری به اماکن زنان خانه دار و شاغل این شهرستان زده اید؟ آیا تا کنون برای یکبار نشستی با بانوان فعال اجتماعی و تحصیلکرده این شهرستان داشته اید؟
اصلا میدانید نقش و وظیفه مشاور بانوان چیست؟ میدانم که نمیدانید و فقط هر از چندگاهی در میان قشر مستضعف و نیازمند حضور پیدا می کنید و چند عکس یادگاری می گیرید و رفع تکلیفی می کنید و می روید و به گفته خیلی از زنان و دختران این شهرستان حتی جواب تلفن کسی را هم نمی دهید...

جــــناب نماینده!

من و خیلی از شهروندان این منطقه از مشاوران شما بسیار ناامید شدیم چرا که خوب فهمیدیم کارشان چیست و پی بردیم که فقط نام مشاور بودن را یدک می کشند و از مشاور شدن هیچ بویی نبرده اند.
اگر واقعأ دوستدار این مردم هستید و هدف تان رفع فقر و محرومیت است لطفأ دست از چنین نمایش های تلخ و مضحک که نتیجه اش جز جریحه دار کردن عواطف و احساسات مردم و بازی با آبروی آنهاست دست بردارید.
تظاهر دیگر کافیست!!!!
چنین افرادی را از دور و برتان خالی کنید و از این بیشتر مردم را نا امید نکنید چون این مردم به امید زنده هستند و وای بر آن روزی که مردم از شما نا امید شوند.
امیدوارم دیگر شاهد چنین نمایش هایی نباشیم، امیدوارم و امیدوارم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بی انصافی نکنید / عدل هاشمی واقعا در پی کار و تلاش برای حوزه انتخابیه هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
شما آدمهای تنگ نظر هرگز و هرگز درس نمی گیرید و حسادت رو کنار نمیذارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
الکی روی یه موضوع بی اهمیت مانور ندید،آقای هاشمی پور واقعا دلسوز قشر محروم و مستضعف است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار