روز گذشته یکی از به یاد ماندنی ترین روزها برای دانش آموزان پایه سوم شهر یاسوج بود چرا که ورود خود به سن تکلیف را در فضایی جمعی و معنوی جشن گرفتند ضمن اینکه یاد و خاطره "ایلیا" و "شهبد" هم فراموش نشد.
کد خبر: ۵۷۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 09 March 2018

روز گذشته یکی از به یاد ماندنی ترین روزها برای دانش آموزان پایه سوم شهر یاسوج بود چرا که ورود خود به سن تکلیف را در فضایی جمعی و معنوی جشن گرفتند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در آئینی در حسینیه ثارالله یاسوج  1300 دانش آموز دختر شهر یاسوج رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.
علی حسن زاده ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت : بیش از 2600 دانش آموز پایه سوم در کل شهرستان و در قالب 108 کلاس و 70 مدرسه این آئین را برگزار کرده اند.
سید بهاء الدین ملک حسینی معاون پرورشی مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت : امسال در کل استان 12 هزار و 355 دانش آموز دختر و پسر به سن تکلیف می رسند که در مناطق 13 گانه آموزش و پرورش استان مراسمات جشنی برای آنان برگزار خواهد شد.
این جشن با حضور برخی مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و البته اولیاء دانش آموزان هم حضور پررنگی داشتند.
در جشن روز تکلیف دانش آموزان دختر پایه سوم مدارس شهر یاسوج ، برنامه های متنوعی اجرا شد ، از سخنرانی هایی با زبان کودکانه و سرود و نمایش گرفته تا دکلمه ای به یاد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج که البته دو خردسال این حادثه یعنی "شهبد" و "ایلیا" بیشتر در کلام دانش آموزان نمایان بودند.
 
دانلود
 
از دیگر نکات جالب این مراسم این بود که تلاش زیادی اولیاء تلاش زیادی می کردند که در کنار فرزند خود باشند اما به دلیل کمبود فضا مجبور بودند بیرون از حسینیه یا در حواشی حسینیه بمانند.
در این مراسم روحانیون و مربیان ، ارکان نماز ، چگونگی نماز جماعت ، و بسیاری از احکام نماز را برای دانش آموزان توضیح می دادند و در نهایت هم نماز جماعت به امامت روحانی حاضر در سالن اقامه شد و اولیاء هم با لذت به فرزندان خود می نگریستند.
در واقع باید گفت ، فضای بسیار با نشاط این جشن می تواند یکی از به یادماندنی ترین خاطرات این دانش آموزان دختر که تازه به سن تکلیف رسیده بودند ، باشد.
 
تصاویر تکمیلی
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار