نخستین کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی به همت مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۷۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 09 March 2018

به گزارش تابناک قم ،عابدین سیاحت صلح را مقوله‌ای دانست که بشر از ابتدای خلقت به آن نظر داشته و اظهار داشت: انسان همواره در پی شرایطی آرام و به‌دور از کشمکش بوده است، با این وجود در اعصار گوناگون بشر به دلیل تعارض در خواسته‌ها و در نتیجه فقدان صلح، متحمل رنج‌ها و خسارت‌های بسیاری شده است.

وی با بیان اهمیت صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز به عنوان یک آرمان بشری گفت: صلح مقوله‌ای است که در اندیشه و آثار دانشمندان، فلاسفه و جامعه شناسان در ترسیم آرمان‌شهر مورد توجه قرار گرفته است، بر این اساس می‌توان متناسب با دیدگاه و باورهای فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی صلح را به گونه‌های مختلف تبیین و ترسیم کرد.

رئیس مرکز توسعه صلح فرهنگ و عقلانیت بیان کرد: مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت در راستای گسترش صلح، نوع‌دوستی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، در نظر دارد با فراخوان صاحب‌نظران و اندیشمندان گامی را در توسعه صلح بردارد و نخستین کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی را برگزار کند.

سیاحت با اشاره به محورهای این کنفرانس بین‌المللی ابراز کرد: آموزش و صلح، پژوهش و صلح، اخلاق و صلح، فلسفه و صلح، آینده‌پژوهی و صلح، حقوق و صلح، سیاست و صلح، اقتصاد و صلح، تاریخ و صلح، فرهنگ و صلح، عقلانیت و صلح، کرامت و صلح، عدالت و صلح، زیست مسالمت‌آمیز و صلح، نخبگان و صلح، جامعه و صلح، خانواده و صلح، زنان و صلح، کودکان و صلح، حقوق بشر و صلح، حقوق حیوانات و صلح، هنر و صلح و ورزش و صلح محورهای اصلی برگزاری این همایش هستند.

وی ادامه داد: همچنین محیط‌زیست و صلح، بهداشت و صلح، جغرافیا و صلح، سازمان‌های بین‌المللی و صلح، سازمان‌های مردم‌نهاد و صلح، دولت و صلح، جنگ و صلح، فناوری‌های نوین و صلح، فضای مجازی و صلح، بازی‌های رایانه‌ای و صلح از دیگر محورهای این کنفرانس بین‌المللی به شمار می‌رود.

رئیس مرکز توسعه صلح فرهنگ و عقلانیت گفت: این کنفرانس به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در ایران، جزیره کیش برگزار می‌شود و به هر سه زبان دریافت مقالات خواهد داشت، علاقه‌مندان مهلت‌دارند چکیده مقالات خود را تا 30 مهرماه سال 97 و متن کامل مقالات را تا 30 دی‌ماه به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

سیاحت خاطرنشان کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از نحوه ثبت‌نام می‌توانید به صفحه اختصاصی کنفرانس در سایت مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت به آدرس https://icpcr.com/fa/admission/conference مراجعه کنند.

وی با بیان آدرس دبیرخانه این همایش و آدرس الکترونیکی آن تصریح کرد: آدرس دبیرخانه کنفرانس برای ارسال مقالات؛ قم، بلوار جمهوری، تقاطع شهید محمود نژاد، ساختمان الهیه، واحد 16، دفتر مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت و آدرس ایمیل به conference@icpcr.com  است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار