در نماز جمعه چرام بیان شد؛
امام جمعه موقت چرام به حرکتی در برج میلاد پایتخت اشاره کرد و گفت در چند روز اخیر یک حرکت سخیفی در برج میلاد استان تهران توسط شهردار تهران صورت گرفت که در این باره بیان چند مورد ضروری است.
کد خبر: ۵۷۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷ 09 March 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، حجت الاسلام مجتبی فرهمند، امام جمعه موقت چرام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر چرام با اشاره به آیات قرآنی، بیان کرد: راه خروج از مشکلات و موانع کسب روزی حلال را در تقوا و توکل بر خداوند متعال می توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام فرهمند افزود: یعنی هر کس تقوای الهی را سرلوحه کار خود قرار دهد، حلال و حرام را رعایت کرده است و خداوند منان نیز راه خروج از مشکلات زندگی انسان را به او نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت: در تنگناهای زندگی از لحاظ مادی و معنوی خداوند از جایی که انسان گمان نمی کند، رزق و روزی انسان را می فرستند و او را بی نیاز می کند.

حجت الاسلام فرهمند افزود: پس هرکس در زندگی توکل بر خداوند داشته باشد، خدا او را کفایت می کند.

 امام جمعه موقت چرام ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن، بیان کرد: کلید و رمز موفقیت یک جامعه در دست زنان است و اگر زن در جامعه درست و اسلامی تربیت شده باشد، فرزندان وی اسلامی تربیت می‌شود و به طبع آن جامعه سالم خواهد شد. 

وی ادامه داد: شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها آنچنان به جامعه اسلامی عظمت بخشید که امروزه برخلاف دوران جاهلیت عرب و جاهلیت مدرنیته که نگاه ابزاری به زنان جامعه دارند، زن جامعه اسلامی بالاترین نقش آفرینی را هم در خانواده و هم در جامعه ایفا می کنند. 

حجت الاسلام فرهمند به روز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: از چنین اسمی برمی‌آید کانون فرهنگی مساجد باید منشأ تولید فرهنگ و تعالیم دینی و پایگاهی در مقابل تهاجمات فرهنگی و شبهات دینی باشد، اما گاهی مواقع می‌بینیم که برخی دستگاهها به نام دین و اهداف معصومین علیهم السلام خلاف شئونات دینی حرکت می کنند و موجبات اختلاط محرم و نامحرم با موسیقی های مبتذل می شود. 

امام جمعه موقت چرام به حرکتی در برج میلاد پایتخت اشاره کرد و افزود: در چند روز اخیر یک حرکت سخیفی در برج میلاد استان تهران توسط شهردار تهران صورت گرفت که در این باره بیان چند مورد ضروری است. 

وی در ادامه گفت: این اقدام عامدانه و از قصد صورت گرفته است زیرا مدیری که اعتقاد به مبانی دینی ندارد، نتیجه مدیریتش همین می شود که با پول بیت المال خلاف ارزش ها و موارد دینی مراسم برگزار می‌کند. 

حجت الاسلام فرهمند در ادامه بیان کرد: مسئولان به دنبال حاشیه‌سازی هستند تا مردم را از وعده‌های داده شده غافل کنند چرا که مسئولین وعده ایجاد شغل، رفع فقر مطلق، ازدواج و مسکن را داده بودند و اکنون قصور و ناتوانی خود را با این حاشیه سازی ها از مردم می پوشانند.

 وی افزود: مسئولین بدانند که مردم تا آخرین لحظه از مطالبه حقوقشان کوتاه نخواهند آمد.

 وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مداحان اشاره کرد و گفت: حرکت هایی که بعضی از دختران و زنان در گوشه و کنار کشور انجام می دهند و بی حجابی را تبلیغ می‌کنند، حقیر است.  

حجت الاسلام فرهمند افزود: حجاب فواید بسیاری دارد اما نه برای همه زنان، این جملات را به امام راحل نسبت میدانند که کاملا اشتباه است؛ مگر احکام دین قیاسی است که برای برخی ها خوب باشد و برای دیگری بد. 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
حاج آقا لالایی بلدین خوابتان نمیبرد اول قضیه تون مکانی که دارین روش نماز میخونین که غصبی ست و متعلق به مردم هست و بازورازشون گرفتین را حلال کنیددرستش کنید صاحب زمین ها را راضی کنید بعد بیایید در مورد دیگران نظر بدیم جریان اون کلاغه نشه که توی آسمون صدا میزد می‌گفت قارقارمن طبیبم من طبیبم در حالی که دل وروده های خودش زیر پایش بودند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار