چهل و هفتمین جشنواره یلم رشد با حضور برخی مسئولین استانی و شهرستانی در سالن مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷ 10 March 2018

چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد با حضور برخی مسئولین استانی و شهرستانی در سالن مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویر احمد در این آیین ضمن خیرمقدم به مهمانان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مراسم افتتاحیه با اشاره به پیشینه این جشنواره گفت : جشنواره فیلم رشد با بیش از ۵۰ سال و ۴۷ دوره برگزاری ، از قدیمی‌ترین جشنواره های فیلم در ایران است.

علی حسن‌زاده هدف از برگزاری این جشنواره را کمک به فرایند آموزشی و تربیتی دانست و اظهار داشت ، جشنواره رشد ، به عنوان یک رسانه آموزشی بهترین مفاهیم علمی آموزشی و فرهنگی را به دانش آموزان منتقل می کند.
گزارش کامل افتتاحیه چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد در بویراحمد

مدیر کل آموزش و پرورش هم ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری چهل و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد در شهرستان بویراحمد گفت : تعداد معدودی از استانها برای برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی می‌کنند اما دو سال است که ما در کهگیلویه و بویراحمد این کار را انجام می‌دهیم.

هادی زارع پور از هنر دینی و متعهد که بعد از انقلاب در ادبیات هنری کشور مورد استفاده قرار گرفت یاد کرد و گفت: در چنین فرهنگی کار برای هنر نیست بلکه هنر رساترین ابزار برای رساندن پیام های دینی می باشد.

وی افزود : یکی از فرصت‌هایی که آموزش و پرورش از ابزار هنر برای رساندن پیام به مخاطبان مهیا نموده است همین جشنواره رشد است. و این فرصتی است که خیلی از فیلمهای دارای پیام‌های آموزشی و تربیتی هستند از آن برخوردارند.
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، گفت : ۵۴ فیلم داخلی و خارجی زمینه نمایش آنها مهیا شده است که در همه مناطق استان حتی روستاها از آنها استفاده خواهد شد.
گزارش کامل افتتاحیه چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد در بویراحمد
 
وی بیان کرد : امروزه در حوزه روانشناسی، پژوهشهای که انجام گرفته بیانگر این نکته است که از میان چهار فضای ( خانواده,  مدرسه، فضای جامعه و رسانه‌ها ) این فضای رسانه‌ای است که اثرگذاری بیشتری دارد و امروزه ثابت شده است که یادگیری های بصری مانایی بیشتری نسبت به یادگیری های شنیداری دارند.

در ادامه این مراسم دکتر شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه از برگزارکنندگان جشنواره فیلم رشد تشکر کرد و گفت: در گذشته ما در فضاهایی آموزش می دیدیم که فقط مطالعه بود و باید در کتابخانه ها فقط مطالب را حفظ می کردیم ولی این جشنواره فیلم رشد بود که باعث خارج کردن فرایند یادگیری از آن فضا و باعث ورود هنر هفتم به مقوله آموزش شد.
گزارش کامل افتتاحیه چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد در بویراحمد
 
کناری با توجه به رونق گرفتن فیلم رشد ، افزود: اکنون باید این درخت تنومند را که ریشه دوانده و هم هرس شده و هم خوب رشد کرده است ، با تلاش شما فرهنگیان بتواند ثمری خوبی هم بدهد.

سرپرست فرمانداری بویراحمد گفت : امروزه آسیب های اجتماعی در کمین دانش آموزان هستند و از مجموع ۱۳ میلیون و پانصد هزار نفر دانش آموز ۹ درصد در معرض آسیب های اجتماعی هستند یعنی حدود ۱ میلیون و سیصد هزار نفر در معرض این آسیب‌ها قرار دارند.

کناری افزود : آسیب های اجتماعی فقط فرزند طلاق و اعتیاد بودن ، نیست ، این روزها زیاده روی دانش آموزان در فضای مجازی از مهمترین معضلات می باشد که از این ۹ درصدی که در معرض آسیب های اجتماعی هستند ، ۱۹ درصد به فضای مجازی که باید آن را امروز «جهان مجازی » نامید ، اعتیاد شدید دارند.

وی گفت: در چند سال پیش ۲۵۰ کاربران اینترنت در کشور داشتیم اما در سال ۹۶ بالغ بر ۴۵ میلیون کاربر اینترنت در ایران ثبت شده است.

کناری افزود : در فضای واقعی مرز داریم اما در فضای مجازی مرز خاصی نیست و اگر خانواده‌ها ، اولیا و معلمین غافل باشند آسیب جدی به دانش آموزان وارد میشود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت : در کل کشور ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در معرض خطر شدید قرار دارند که اگر آنها را از فضای مجازی جدا کنند احتمال این که خود کشی کنند یا دچار تنش های خطرناک دیگری شوند وجود دارد و امداد رسانی به آنها باید با فوریت صورت گیرد که از این تعداد افراد معتاد به فضای مجازی در استان ما هم وجود دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بویراحمد در پایان گفت : با توجه به معضلاتی که گفته شد اهمیت فیلم رشد مشخص می شود و امید است که در قالب این همایش و هنر هفتم دانش آموزان یاد بگیرند چگونه با فضای مجازی برخورد کنند و از آن استفاده مفید ببرند البته ما این انتظار را از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد داریم تا از این فرصت (جشنواره فیلم رشد)به نحو احسن استفاده کند.

حمید الهی معاون پژوهشی و برنامه ریزی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و دبیر چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد این شهرستان در خصوص اهداف این جشنواره گفت : مهم‌ترین اهداف این جشنواره( شاداب سازی و و ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان ، برنامه های آموزشی، تربیتی و دینی) می باشد.
 
گزارش کامل افتتاحیه چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد در بویراحمد

الهی افزود : از همه مدارس رکت در این جشنواره دعوت به عمل آمده است و مدارسی که استقبال نموده‌اند با توجه به برنامه‌ریزی‌های اعلام شده در هر روز در چهار نوبت در سالن آموزش و پرورش بویراحمد به تماشای فیلم های انتخاب شده خواهند نشست.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت ولادت حضرت فاطمه و روز مادر از بانوان فرهنگی شاغل در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تجلیل شد.

گزارش کامل تصویری از افتتاحیه چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد در شهرستان بویراحمد

 
گزارش کامل افتتاحیه چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد در بویراحمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار