عصر دیروز با حضور مسئولان، فیلمسازان و تمامی عوامل، جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه با استقبال جمعیت کثیری از اقشار مختلف مردم در سالن شهید آوینی دهدشت آغاز شد.
کد خبر: ۵۷۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 11 March 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، در روز اول جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه طبق برنامه زمان بندی شده مجموعأ ۱۸ فیلم کوتاه در قالب ۱۲ اثر داستانی و ۶ اثر مستند در حضور جمع کثیری از مردم فرهنگ دوست شهرستان در سه سانس اکران عمومی شد.
ویژه برنامه برای فیلمسازان
دبیر جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در روز اول و دوم جشنواره آثار اکران خواهد شد و در هر روز در سه سانس از ساعت ۱۵/۳۰ الی ۲۱ اکران عمومی خواهیم داشت.
وی گفت: روز دوم در نوبت صبح به اتفاق فیلمسازان از بافت قدیمی شهر دهدشت بازدید خواهیم داشت و برای ترغیب میهمانان به بهترین عکسی که در این بازدید عکاسی شود از سوی هییت داوران بخش عکاسی تجلیل خواهد شد.
سید ایرج کاظمی جو بیان کرد: در روز سوم جشنواره که در واقع روز اختتامیه جشنواره خواهد بود برای تجلیل از هنرمندان فیلمساز و افرادی که بیرون از شهرستان و استان در جشنواره حضور پیدا کردند برای اینکه پتانسیل های شهرستان کهگیلویه در زمینه فیلمسازی را ببینند قرار است که یک اثر از سید هادی محقق نویسنده و کارگردان ملی شهرستان کهگیلویه با عنوان " دعای آسمان" و یک اثر از محمد سلیمی راد نویسنده و کارگردان تحصیلکرده شهرستان با نام "عروس جمعه" اکران شود.
وی در پایان صحبت های خود گفت: در روز سوم، مراسم اختتامیه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، هنرمندان، هیئت داوران و فیلمسازان از ساعت ۲۰ الی ۲۳ در سالن اجتماعات شهید آوینی دهدشت برگزار می شود.
گفتگو با فیلمساز جوان گچسارانی
لطافت حــــاتمی نژاد فیلمساز گچسارانی و سازنده فیلم داستانی " دفتر نقاشی سیاه" در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: موضوع فیلم داستانی دفتر نقاشی سیاه در مورد معظل اجتماعی اعتیاد است که در این زمینه آثار بسیار زیادی ساخته شده است و موضوع تازه ای نیست و اینقدر در رابطه با این موضوع فیلم و مستند ساخته شده که این موضوع برای همه اقشار جامعه جا افتاده است و حتی بهترین آثار در این زمینه دیگر برای مخاطب جذاب نیست. برای همین سعی کردم در نحوه ی فیلمبرداری از تکنیک خاصی استفاده کنم و به جای استفاده از چهره، از تصاویر دست و پا استفاده کردم. در این فیلم به دنبال دلیل بیماری اعتیاد نبودم چون که اعتیاد یک بیماری است و ممکن است مانند دیگر بیماریها افراد نیز معتاد شوند و راه و روش ترک اعتیاد نیز مشخص است. من در این فیلم کوتاه این دو کلیشه را برداشتم و از تکنیک فیلمبرداری به عنوان یک فن جدید استفاده کردم. جشنواره فیلم کوتاه به دلیل اینکه در کمترین زمان بیشترین معنی، مفهوم و تأثیر را به مخاطب می رساند به نظر من تأثیرگذاری آن به مراتب بهتر از فیلم های سینمایی است. آثاری که در روز اول جشنواره اکران شد واقعأ قوی و عالی بودند. از نحوه ی برگزاری و عوامل اجرایی جشنواره بسیار راضی هستم و امیدوارم که این جشنواره در سال های آینده نیز با همین کیفیت برگزار شود و محدود به یکی دو سال نشود.
 
 
گفتگو با فیلمساز جوان یاسوجی

سلیمان حسنی فیلمساز جوان یاسوجی و سازنده مستند " بازدم" در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: موضوع مستند بازدم در مورد شخص معتاد در حال ترک است و من در این مستند یک روز از روزهای زندگیش را به تصویر کشیدم و از وی خواستم خیلی راحت و ساده آن چیزی که هست را به مخاطب نشان دهد. از تکنیک های نور پردازی خاصی در این مستند استفاده نکردم، بسیار ساده و با یک دوربین در یک خودرو با وی همراه شدم و سعی کردم تمامی زاویای زندگی این شخص را به تصویر بکشم. من این فیلم را برای برنده شدن و تجلیل شدن تولید نکردم همین که امروز در چنین جشنواره با کیفیتی و در حضور این جمعیت این فیلم اکران شد و شاهد لبخند رضایت مخاطبین بودم همین موضوع برای من کافیست. از آن جایی که در جشنواره های زیادی حضور پیدا کردم و با توجه به اینکه این جشنواره برای اولین بار است که در سطح استان و در شهر دهدشت برگزار می شود اما آثار اکران شده در این جشنواره در مقایسه با دیگر جشنواره های فیلم کوتاه، آثار قویتری هستند و در واقع اصلأ انتظار چنین فیلم هایی را نداشتم. جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه سطح بسیار بالایی دارد و از تمامی عوامل اجرایی جشنواره تقدیر و تشکر میکنم و بسیار خوشحالم که فیلم مستند من در چنین جشنواره ای اکران شد. امیدوارم که برگزاری چنین جشنواره هایی در شهرستان کهگیلویه تداوم داشته باشد و این جشنواره در سال های آینده نیز به همین منوال برگزار شود.

گفتگو با فیلمساز جوان بهمئی
حسن کریم نژاد فیلمساز جوان و تحصیلکرده ی اهل شهرستان بهمئی و سازنده مستند " چـــهتون" در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: لیسانس کارگردانی سینما دارم و با مستند چهـــتون وارد جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه شدم. این مستند در مورد مشکلات، معضلات و آسیب های اجتماعی روستای بسیار محروم چهتون در دورترین نقطه از خاک کهگیلویه است. این روستا دارای ۴۰ خانوار است که در بالای کوه " تَمــبَلوُن" و در شرایط بسیار سخت و فاقد هرگونه امکانات اولیه در حال زندگی و گذران عمر خود هستند. از طریق شبکه بهداشت شهرستان بهمئی از این موضوع آگاه شدم و از این طریق از بنده درخواست کردند که در قالب یک مستند مشکلات و معضلات اهالی این روستا را به تصویر بکشم و از قبل هیچگونه شناختی از وجود چنین روستایی نداشتم. با اکیپ پزشکی که برای معاینه و مداوای مردم این روستا به منطقه سفر کردند دوربینم را برداشتم و با آنان همراه شدم. این مستند گاهی اوقات مخاطب را به خنده وا می دارد و گاهی اوقات اشک مخاطب را در می آورد. هدفم از ساخت این مستند این بود که مشکلات و معضلات مردم شهرستان و استانم دیده شوند و در این راستا به این مردم کمک شود و هدفی جز این ندارم. از بانیان و عوامل اجرایی جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه به خصوص جناب کاظمی جو بسیار تشکر میکنم و خیلی دوست دارم بار دیگر شاهد چنین اتفاق بزرگی در شهرستان کهگیلویه و حتی استان نیز باشم.

گزارش و عکس: سید مصطفی گنجی

گزارش تصویری از جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار