پس از رسیدگی به شکایات و مراحل احراز شرایط اولیه منتخبین به دلیل سوءاستفاده تعداد معدودی از کاندیداها از اطلاعات شخصی افراد در فرآیند احراز هویت واحد، ابطال رأی گردید که علاوه بر ابطال آراء، پی گیری‌های حقوقی جهت رسیدگی به تخلفات آنان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 12 March 2018

انتخابات هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان از 24 بهمن ماه آغاز شد تا پس از یک ماراتن چند هفته ای از هر استان منتخبین به عنوان اعضای مرحله اول این انتخابات جهت تعیین نهایی اعضای این هیئت معرفی شوند.
با توجه به اینکه امسال برای اولین بار انتخابات با چنین گستردگی و با شفافیت و رقابتی برگزار شد ، حواشی را به همراه داشت که موجب اعتراضاتی هم شده بود. گذشته از مسائلی مانند سختی ورود به سامانه برای بسیاری از فرهنگیان که عمده به دلیل نا آشنایی با اینگونه شیوه رای گیری بود ، تعدادی هم معتقد بودند تخلفاتی صورت گرفته است از جمله اینکه از مشخصات افراد برای اخذ رای بدون از هماهنگی با فرد مورد نظر اقدام شده است.
مسئولین برگزاری این انتخابات در این خصوص ضمن تایید این تخلفات اما به صورت محدود ، از ابطال این رای ها خبر دادند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس ستاد راهبردی انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیئت‌ امنا صندوق ذخیره فرهنگیان با توجه به برخی شکایت‌ها و اعتراضات که در مرحله اول این انتخابات به ستاد انتخابات ارسال‌شده است اظهار کرد: اعتراضات، شکایات و درخواست‌های مکتوب انصراف از استان‌ها که در بازه زمانی مقرر به ستاد راهبری انتخابات واصل گردید مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت و پس از بررسی، نتایج نهایی مرحله اول حاصل گردید، بر اساس اطلاعات نهایی، کمتر از 5 درصد از کل آرای مأخوذه پس از رسیدگی به شکایات و مراحل احراز شرایط اولیه منتخبین به دلیل سوءاستفاده تعداد معدودی از کاندیداها از اطلاعات شخصی افراد در فرآیند احراز هویت واحد، ابطال رأی گردید که علاوه بر ابطال آراء، پی گیری‌های حقوقی جهت رسیدگی به تخلفات آنان انجام خواهد شد.
اصغر حصیری افزود : 22 اسفندماه نتایج نهایی مرحله اول انتخابات نمایندگان در هیئت‌امنا صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام می‌شود.

وی با توجه به برگزاری مرحله اول انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیئت‌امنا صندوق ذخیره گفت:‌ تجربه ارزشمند برگزاری انتخابات بر بستر اینترنت و بهره‌گیری از روش انتخابات الکترونیکی نویدبخش تعمیم نظرسنجی از فرهنگیان محترم به سایر زمینه‌ها اعم از سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری کلان استانی خواهد بود که امیدواریم گامی مؤثر جهت برخورداری از مشارکت حداکثری همکاران گرامی باشد.

حصیری در ادامه گفت: پس از رسیدگی به شکایات و تخلفات، نتیجه نهایی مرحله اول در روز سه‌شنبه 22/12/96 ساعت 8 صبح در سامانه انتخابات اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد راهبردی انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیئت‌امنا صندوق ذخیره در مورد مراحلی که منتخبین مرحله اول از این تاریخ به بعد جهت تکمیل فرایندهای مرحله اول باید طی کنند، گفت: تمامی منتخبین نهایی مرحله اول، باید تا تاریخ 31/1/97 نتایج سوءپیشینه خود را از طریق مرجع صدور به آدرس: تهران – میدان فردوسی – خیابان شهید قرنی وزارت آموزش‌وپرورش ساختمان شهید رجایی طبقه 4 اتاق 3 ارسال نمایند. ستاد انتخابات از زمان اعلام نتایج نهایی مرحله اول، ستاد راهبری انتخابات به‌طور هم‌زمان نسبت به اخذ سایر استعلامات اقدام خواهد نمود.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: در نیمه اول اردیبهشت ماه مرحله دوم این انتخابات برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار