کهگیلویه؛
صبح دیروز جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار کهگیلویه و اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴ 13 March 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رضا نیکویی زاده دبیر جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کهگیلویه بابیان آسیب های اجتماعی و خانه جوان به عنوان موضوع جلسه اظهار داشت: آسیب های اجتماعی یک عامل نیست بلکه چندین عامل و مباحث های گوناگونی از جمله فضای مجازی، طلاق، خودکشی دارد.

وی در بحث خانه جوان و واگذاری آنها گفت: این موضوع در حال انجام است و از فرماندار محترم و مسئولین مربوطه تقاضا کرد که کمک کنند تا هر چه زودتر بحث واگذاری خانه ها با سرعت بیشتری انجام و مراحل آن تا پایان سال به اتمام برسد.

نیکویی زاده عنوان کرد: اعتبار خانه جوان کهگیلویه ۹۰۰ میلیون می باشد که مبلغ ۴۰۰ میلیون تخصیص اعتبار و تخصیص اولیه می باشد.

نیکویی زاده در ادامه یادآوری کرد که هیچ گونه پولی و بودجه ای در بحث جوانان در اختیار اداره ورزش و جوانان داده نمی شود و تمام بودجه در اختیار سمن ها می باشد.

محسن رحیمی مسئول موسسه قرب مهر ایثار در این جلسه عنوان کرد: این هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان است که در شهرستان کهگیلویه برگزار می گردد.

وی در گزارش عملکرد موسسه قرب مهر ایثار دهدشت عنوان کرد: تاکنون ۸۶۲ فقره کارت اعتباری به زوج های جوان داده شده و تعداد ۱۶ زوج که میزان مهریه ی آنها زیر ۱۴ عدد سکه تمام بهار آزادی بود را تامین جهیزیه کردیم و ۹۲ درصد از وام های ازدواج در شهرستان کهگیلویه پرداخت شد.

رحیمی در مورد اعطای تسهیلات وام ازدواج گفت: تاکنون ۲۱۶۳ فقره وام ازدواج در شهرستان به زوج های جوان پرداخت شد و طبق آمار، بانک ملت رتبه اول را در پرداخت دارد.

وی در خصوص پرداخت کارت های اعتباری گفت: بانک انصار رتبه اول را دارد و در این مورد از جناب دهش تقدیر و تشکر کرد.

رحیمی ضمن دعوت از فرماندار جهت حضور در دفتر موسسه قرب مهر ایثار افزود: در دفتر این مؤسسه برای ۴ نفر بصورت تمام وقت اشتغال ایجاد کردیم و مهمترین مشکل موسسه را نبود انبار جهیزیه عنوان کرد و از فرماندار در این خصوص درخواست کمک کرد.

آقای شریعت کارشناس حوزه جوانان ضمن تقدیر و تشکر از اعضای ستاد و فرماندار محترم شهرستان عنوان کرد: ورزش و جوانان دبیر ستاد ساماندهی جوانان می باشد و همه مسئولین و ادارات در قبال جوانان مسئولند.

وی گفت: شهرستان کهگیلویه در حوزه جوانان در استان مقام اول و در کشور مقام هفتم را کسب نموده و از طرف مدیر کل ورزش و جوانان از اعضای ستاد ساماندهی جوانان شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

فرماندار محترم شهرستان کهگیلویه هم ضمن عرض ادب و احترام خدمت اعضای ستاد ساماندهی جوانان به بحث آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان پرداخت و اقدامات دولت در زمینه اشتغال جوانان در شهرستان کهگیلویه از جمله پتروشیمی، سیمان سپو، گاز رسانی به قلعه ریسی و دیشموک، پروژه آب رسانی، نیروگاه سیکل ترکیبی را از مهمترین اقدامات دولت در حوزه اشتغال جوانان در شهرستان کهگیلویه برشمرد.

مریم پرندوار بانوی فرهیخته اجتماعی سیاسی ضمن تقدیر تشکر از فرماندار و مدیران عنوان کرد: بحث حیثیت و آبروی بانوان در این شهر دغدغه ای مهم است و همه باید این موضوع را درک کنند.

وی گفت: آبرو از نان شب هم واجبتر است اما داشتن شغل و درآمد نیز مهم است.

این بانوی فعال اجتماعی از کمبودها و عدم امکانات در این شهر صحبت کرد و افزود: در این شهر کوچیک هیچگونه جای تفریحی وجود ندارد نه پارکی و نه منبع درآمدی، و بانوان تحصیلکرده از بیکاری در این شهر رنج می برند.

خانم پرندوار گفت: برای رفع این معضل باید ریشه ای عمل کرد، حداقل کاری که می توان انجام داد راه اندازی چند تولیدی در سطح شهرستان برای اشتغال بانوان است و در این مسیر از اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز انتظار همکاری داریم.

این بانوی فعال اجتماعی در پایان صحبت های خود از دو جوان پر انرژی که نهایت همکاری را انجام میدهند و همیشه نیز پای کار هستند جناب عدالتمند مشاور جوان فرماندار کهگیلویه و جناب حاج سیاوش زمان مدیر نمونه میراث فرهنگی شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه جلسه رضا عدالتمند مشاور فرماندار کهگیلویه ضمن تبریک پیشاپیش سال نو، جوانان را رکن اساسی جامعه دانست و گفت: مطابق صحبت های رییس جمهور محترم جناب دکتر روحانی در مورد میدان دادن به جوانان از مدیران استانی و شهرستانی انتظار دارم که از جوانان بیشتر استفاده کنند و از نظرات مشاوره آنها بهره لازم را ببرند.

وی در پایان صحبت های خود از مدیران درخواست کرد که عملکرد خود و دستگاه مربوطه را جهت تنویر افکار عمومی اعلام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار