جشنواره فیلم کهگیلویه بی شک یکی از با کیفیت ترین برنامه های فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد ، نحسوب می شود . شاهد این مدعا ، برگزاری منظم و کم حاشیه همراه با استقبال پر شور مردم و مسئولین و از همه مهمتر ، حضور هنرمندانی از کهگیلویه و بویراحمد که اکنون وجه ای بین المللی در حوزه فیلم و عکس دارند ، در این جشنواره بود.
کد خبر: ۵۷۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 13 March 2018

جشنواره فیلم کهگیلویه بی شک یکی از با کیفیت ترین برنامه های فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد ، محسوب می شود . شاهد این مدعا ، برگزاری منظم و کم حاشیه ، با کیفیت ، همراه با استقبال پر شور مردم و مسئولین و از همه مهمتر ، حضور هنرمندانی از کهگیلویه و بویراحمد که اکنون وجه ای بین المللی در حوزه فیلم و عکس دارند ، در این جشنواره بود. و نکته بسیار امیدوار کننده تر این جشنواره پوشش رسانه ای منظم ، دقیق و تاثیرگذار این رویداد فرهنگی بود به گونه ای که در فرهنگدوستان این انتظار را بوجود آورده است که در سال های بعد علاوه بر برگزاری متوالی ، بر کیفیت و کمیت آن افزوده شود.
عصر دیروز ۲۱ اسفندماه جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه در سومین روز و در ایستگاه آخر خود با انتخاب بهترین های جشنواره در هر بخش با حضور مدیران استانی و شهرستانی و در میان استقبال پر شور مردم فرهنگ دوست شهرستان کهگیلویه به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه با حضور گسترده مردم، مسئولان کشوری، استانی و همچنین مدیران شهرستان در سالن شهید آوینی دهدشت برگزار شد.
فرمانداران گچساران و بهمئی از میهمان و شرکت کنندگان ویژه در اختتامیه جشنواره بودند.
اجرای مراسم اختتامیه را عنایت عباسی مجری صدا و سیمای استان به عهده داشت.
مراسم اختتامیه با یک دقیقه سکوت به احترام جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج آغاز شد.

سخنان ایرج کاظمی جو دبیر جشنواره و علی پوزش فرماندار کهگیلویه بصورت ضبط شده پخش و در آن گزارشی از روند برگزاری جشنواره بیان شد.
در ادامه ایرج کاظمی جو در جایگاه قرارگرفت و با بیان تقدیر و تشکر از فرماندار کهگیلویه اظهار کرد: یقینأ اگر حمایت ها و همکاری فرماندار کهگیلویه نبود این جشنواره برگزار نمی شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه ضمن سپاس از دهبانی پور بیان کرد: با مدیریت رضا دهبانی پور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ها به کهگیلویه بیشترشده است و این خود نقطه عطفی در رشد فرهنگ و هنر این شهرستان است.
کاظمی جو تصریح کرد: افتتاحیه سینمای جوان در کهگیلویه اقدام مناسبی است اما ادامه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه درسال های آتی و انتخاب دبیر آن می تواند کمک های زیادی به ارتقای برنامه های هنری در شهرستان نماید.
علی پوزش نیز ابتدا پیام استاندار استان را قرائت نمود و از وی قدردانی کرد و خواستار برگزاری جشنواره درسال های آینده شد.
فرماندار کهگیلویه از همه عوامل برگزاری جشنواره قدردانی کرد.
در ادامه این مراسم از هنرمندان ملی شهرستان آقایان سید احسان گنجی، سید هادی محقق، محمد سلیمی راد تجلیل شد.
رضا دهبانی پور اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور توجه ویژه ای به موضوع آسیب های اجتماعی و لزوم مقابله با آنها دارد.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: جشنواره فیلم کهگیلویه با کیفیت و همچنین با استقبال خوبی از سوی مردم همراه شد.
دهبانی پور افزود: این جشنواره در تقویم اجرایی برای سال های اتی پیش بینی و با توجه به اهمیت موضوع تبدیل به جشنواره ملی میشود.
رضا دهبانی پور بیان کرد: ضروریست که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تمامی آثار جشنواره را برای اگاهی بیشتر خانواده ها با مقوله معضلات و آسیب های اجتماعی طی برنامه ای در روستاها و سایر نقاط استان نمایش دهد.
وی گفت: هنرمندان استان های حاضر پیام رسان فرهنگ بالای مردم و نقاط دیدنی این شهرستان و استان باشند.
دهبانی پور از اصحاب رسانه و تمامی عوامل برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.
کارگردان ملی و داور جشنواره اظهار داشت: واژه محرومیت زیبنده استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و عزت و اعتماد به نفس ما را نابود می کند.

محمد مختاری افزود: جشنواره رضایت بخش بود و نسبت به برگزاری آن در چنین سطحی افتخار می کنم.
وی تاکیدکرد: امروز مراسم اختتامیه نیست بلکه افتتاحیه ارزشمند جشنواره دوم در کهگیلویه است و باید قدردان ایرج کاظمی جو سرمایه کهگیلویه باشیم.
مختاری با اشاره به فعالیت در عرصه هنر در تهران گفت: آثار شش فیلم برتر خریداری و مبلغ ۲۰میلیون ریال نیز برای این فیلم ها در جشنواره دوم اختصاص می یابد.
محمد مختاری در پایان صحبت های خود به هنرمندان استانی نیز مژده داد و گفت:  فیلمی که «کهگیلویه بویراحمد» را معرفی نماید مبلغ ۵۰ میلیون ریال کمک مالی می گیرد.
گزارش : سید مصطفی گنجی
 

گزارش تصویری از روز سوم و اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار