دبیر شورای سلامت کهگیلویه : در خصوص تجهیز اتاق پیش سرد، کوره لاشه سوز، نصب تانکر ۱۰ هزار لیتری و سیستم فاضلاب کشتارگاه دهدشت از سوی شهرداری طبق صحبت های معاون شهرداری دهدشت تجهیزات به صورت کامل انجام شد.
کد خبر: ۵۷۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 14 March 2018

صبح امروز جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار شهرستان، اعضای شورای اداری شهرستان، شهرداران و بخشداران کهگیلویه بزرگ و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.


به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، علی پوزش در ابتدای جلسه اظهار داشت: بحث سلامت و امنیت غذایی مردم از مباحث بسیار مهمی است که در این خصوص تاکنون شورای سلامت شهرستان مصوبات بسیار خوبی داشته است.
فرماندار کهگیلویه بیان کرد: در بحث مصوبات جلسات نیاز است که ادارات و دستگاهای ذیربط نسبت به بحث سلامت غذایی مردم قصور و کوتاهی نداشته باشند و در این مورد باهم دیگر و بخصوص با شبکه بهداشت و درمان شهرستان تعامل داشته باشند.
پوزش گریزی به بحث گردشگری شهرستان زد و با بیان اینکه در بحث گردشگری در شهر دهدشت نسبت به سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت گفت: با توجه به مصوبات سفر ریاست جمهوری، افتتاح پارک اسکان در ورودی شهر دهدشت در کوتاه ترین زمان یکی از اقدامات بسیار خوب اداره میراث فرهنگی شهرستان بوده است و در این زمینه از آنها تشکر کرد.
آبروان دبیر جلسه شورای سلامت شهرستان در این جلسه با بیان اینکه این جلسه چهارمین جلسه شورای سلامت و در واقع آخرین جلسه این شورا در سال ۹۶ است عنوان کرد: با توجه به حمایت های فرماندار و شخص دادستان و با مشارکت و پیگیری هایشان در زمینه سلامت عمومی جامعه و امنیت غذایی مردم اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت.
وی گفت: طبق روال همیشگی مصوبات جلسه قبل شورای سلامت را برای دستگاها و ادارات شهرستان ارسال نمودیم اما متأسفانه تا به امروز هیچ یک از ادارات شهرستان گزارش مصوباتی که جزو وظایف آنها بود را به این شورا ارسال نکردند.
جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه برگزار شد/ عیدی ۹۷ شورای سلامت شهرستان برای مردم

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در ادامه جلسه به روند مصوبات جلسات قبل و اقدامات انجام شده از سوی ادارات گزارشی ارائه کرد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

(۱) در خصوص تجهیز اتاق پیش سرد، کوره لاشه سوز، نصب تانکر ۱۰ هزار لیتری و سیستم فاضلاب کشتارگاه دهدشت از سوی شهرداری طبق صحبت های معاون شهرداری دهدشت تجهیزات به صورت کامل انجام شد.
حسینی رییس دامپزشکی شهرستان در مورد رها سازی ضایعات کشتارگاه در اطراف جاده طولیان و افزایش خطرات سلامتی و محیط زیستی عنوان کرد: متأسفانه هنوز به صورت سنتی ضایعات کشتارگاه دهدشت در اطراف جاده طولیان رها می شوند در حالی که این اقدام اصلأ قانونی نیست و این امر در تماس مستقیم با سلامت مردم است.

(۲) در مورد آسفالت محوطه ترمینال شماره ۲ دهدشت که مصوب شد اداره راه و شهرسازی و اداره تعاون روستایی با همکاری شهرداری دهدشت نسبت به آسفالت محوطه ترمینال اقدام کنند تا کنون این امر صورت نگرفت و ادارات مربوطه به دلیل اینکه این ترمینال در اختیار بخش خصوصی است نسبت به انجام این امر همکاری نداشتند. این مصوبه نیاز به تشکیل جلسه ای با حضور ادارات ذکر شده با نظارت فرمانداری دارد.

(۳) شبکه بهداشت و درمان شهرستان با همکاری نیروی انتظامی نسبت به پلمپ ۱۳ مورد مراکز غیرمجاز عرضه قلیان اقدام و همگی پلنپ شدند.

(۴) در خصوص مبحث خطر سنجی پرسنل ادارات و معرفی رابط سلامت به شبکه بهداشت و درمان شهرستان، ادارات و دستگاهای شهرستان مؤظف شدند که در سال ۹۷ رابط سلامت ادارات خود را معرفی نمایند.

(۵) در خصوص پاکسازی ورودی های شهر دهدشت بود و مصوب شده بود که تمامی ورودی های شهر پاکسازی شوند. در این خصوص شهرداری دهدشت تمامی نخاله های ساختمانی رها شده در اطراف جاده ی ورودی طولیان و جاده بهبهان را بصورت کامل پاکسازی نمود و در همین مورد روز گذشته با محوریت اداره محیط زیست شهرستان و با همکاری سایر ادارات و سازمان مردم نهاد بلاد شاپور دهدشت ورودی های شهر در یک اقدام هماهنگ کاملأ پاکسازی شد.

سیاوش زمان رییس میراث فرهنگی شهرستان در مورد یکی از مصوبات شورای سلامت عنوان کرد: یکی از مصوبات بسیار مهم این جلسه بحث ورود احشام به بافت تاریخی بلاد شاپور دهدشت بوده اما متاسفانه در این خصوص هیچ گونه نتیجه ای عاید میراث فرهنگی نشد.
وی گفت: امیدواریم روزی برسد که در جلسه شورای سلامت کهگیلویه بحث کشتارگاه دیگر مطرح نشود.


عکس و گزارش : سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار