خطیب جمعه چرام عنوان کرد؛
حجت الاسلام افشار افزود: به وسیله تقوا انسان از دشمن نجات پیدا کرده و تقوا آزادی بخش انسان است و بندگی های اجتماعی را از انسان دور میکند.  وی در ادامه گفت: کسی که بنده و مطیع پول و مقام شود نمی‌تواند از جنبه اجتماعی آزاد زندگی کند؛ ممکن است آنچه درباره ی تقوا گفته شد که باعث حفظ انسان میشود، در واقع برعکس موجب غرور و غفلت بعضی افراد شده و خیال کنند که انسان متقی معصوم بوده و خطا نمیکند و توجهی به خطرات متزلزل کننده و از بین برنده  تقوا ننماید. 
کد خبر: ۵۸۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۱ 17 March 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، امام جمعه چرام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام با اشاره به خطبه ۲۲۸ نهج البلاغه، بیان کرد: تقوا کلید دوستی و نجات از هر بدبختی است. 

حجت الاسلام افشار افزود: به وسیله تقوا انسان از دشمن نجات پیدا کرده و تقوا آزادی بخش انسان است و بندگی های اجتماعی را از انسان دور میکند. 

 وی در ادامه گفت: کسی که بنده و مطیع پول و مقام شود نمی‌تواند از جنبه اجتماعی آزاد زندگی کند؛ ممکن است آنچه درباره ی تقوا گفته شد که باعث حفظ انسان میشود، در واقع برعکس موجب غرور و غفلت بعضی افراد شده و خیال کنند که انسان متقی معصوم بوده و خطا نمیکند و توجهی به خطرات متزلزل کننده و از بین برنده  تقوا ننماید. 

حجت الاسلام افشار ادامه داد: حقیقت آن است که تقوا هر اندازه عالی باشد، به نوبه خود خطراتی دارد و آدمی در عین اینکه باید در حمایت و حراست از تقوای زندگی باشد، باید خود حافظ و حارس تقوا نیز باشد.  

خطیب جمعه چرام به بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب بیان کردند که هر چه می گذرد اعتقادم بیشتر می شود از اینکه فردای این کشور به مراتب بهتر از امروز خواهد بود. 

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن تمام تلاش رسانه ای خویش را به کار گرفته تا مردم را از انقلاب اسلامی ناامید کند و هدفشان این است ندای توحیدی مردم انقلابی ایران را که به سراسر دنیا صادر شده،خاموش کند تا راحت بتوانند به اهداف پلید مادی و شهوانی خود برسند. 

حجت الاسلام افشار افزود: فرعون با تمام ساز و کار مادی خود خواست موسی کلیم را بکشد اما نتوانست و موسی در خانه فرعون بزرگ میشود، از طرفی دیگر پیامبر را سه سال در شعب ابی طالب محاصره نظامی و اقتصادی می‌کنند اما خواست الهی چیز دیگری است و دشمن به اهداف خویش نمیرسد.  

امام جمعه چرام به بخشی دیگر از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد و اطلاع از مشکلات معیشتی مردم تصریح کرد: در این هیاهوی جنجال های سیاسی آن کسی که به فکر وضعیت معیشت مردم هست، رهبر معظم انقلاب است.    

وی به اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی برای نان و دنیا نبود بلکه بر اساس ایمان بوده است و همانند انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ روسیه که به خاطر قطع نان در کشور صورت پذیرفت، نیست. 

حجت الاسلام افشار در ادامه بیان کرد: اما معنایش  این نیست که انقلاب نباید مشکلات معیشتی مردم را حل کند بلکه باید طبقه محروم که دلبستگان این انقلاب هستند، مشکلات معیشتی آنها حل شود زیرا به همین خاطر رهبر معظم انقلاب در این چند سال شعار اقتصادی را محور شعار سال قرار دادند تا مسئولان حول این شعار حرکت کنند.  

 امام جمعه  در ادامه گفت: یکی از امور مهم که دشمن به دنبال ضربه زدن به آن هست همین موضوع است که باید مسئولان امر تلاش دوچندان کنند تا با بهبود اقتصاد و معیشت نقشه شوم دشمن دفع گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار