کد خبر: ۵۸۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 30 March 2018

 

جمعیت هلال احمر یکی از سازمانهایی است که از لحاظ نوع کارکرد با سازمانهاوادارات دیگر از حیث شرح وظایف و نوع کارکرد بسیار متفاوت می باشد اما این سازمان مردم نهاد با اعتبار بین المللی و فعالیتهای انساندوستانه ،و با بهره گیری از مدیران فداکار جوان توانست منشاخدمات فراوان و رایگان به درماندگان و مددجویان در سراسر کشور و حتی خارج از کشور ارائه نماید ،یکی از این مدیران هلال احمر جوان ونخبه که هم در روزهای دشوار و حادثه و هم در روزهای عادی در کنار مردم و موسسات خیریه در مازندران بطور فعال وثمربخش نقش ماندگارایفاکرده است و عملکرد و رهگشایی ایشان همواره مورد رضایت خاطر اربابان رجوع وحادثه دیدگان و مردم حادثه دیده در سالهای اخیر مازندران بوده است، می توان به اقای مهدی ولی پور اشاره کرد که نیرو و شجاعت جوانی و روحیه نوع دوستی و عشق به مردم، در کوتاه مدت، این مدیرعامل پیشین مازندران و فعلی گیلان را تبدیل به مدیر بحران کرده است .
درخصوص علت موفقیت و محبوبیت بالای ایشان گفتگویی انجام داده ایم. هر چند که همچنان اصرار دارد کار خارق العاده ای در مازندران و گیلان انجام نداده است و خدمت به درماندگان جزو وظایف ذاتی و سازمانی ایشان بوده و تکریم و خادم مردم بودن در مقام عمل وظیفه انسانی واخلاقی می باشد.

--- لطفا چگونگی ورودتان به سازمان هلال احمر بفرمایید؟ ‌

بنده از سال ۱۳۶۶ به عنوان امدادگر وارد فعالیتهای جمعیت هلال احمر شدم. در سال ۱۳۶۹ به عنوان مربی امداد و کمکهای اولیه در خدمت این موسسه مردم نهاد بودم و از اواخر سال ۱۳۷۲ رسما به عنوان کادر به استخدام سازمان امداد و نجات جمعیت در تهران در آمدم.
از سال ۷۳ تا ۷۵ در اداره کل امور بین الملل هلال احمر و از سال ۷۵ تا ۷۶ مجددا در سازمان امدادونجات ادامه خدمت دادم.از اواخر سال ۷۶ به عنوان رییس دفتر ریاست وقت جمعیت هلال احمر شروع به خدمت کردم که تا سال ۱۳۸۳ ادامه یافت. از این سال به بعد به عنوان رییس اداره جذب و سازماندهی و سپس معاون برنامه و بودجه سازمان داوطلبان هلال احمر کشور در خدمت این سازمان بودم و از آذر ۱۳۹۰ به عنوان مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مازندران افتخار خدمت به مردم شریف استان نصیبم شد و از خرداد ۱۳۹۵ هم در خدمت مردم خوب استان گیلان به عنوان مدیرعامل هلال احمر این استان ادامه خدمت دادم که تاکنون استمرار دارد.

---تحصیلاتتان درچه رشته ای بوده است ؟
مقطع متوسطه رشته ریاضی و فیزیک خواندم و چون به خدمات امداد و نجات علاقمند بودم، تحصیلات دانشگاهیم را مطابق با علاقه وکشش درونی ام ، در رشته کارشناسی مدیریت امداد در سوانح و کارشناسی ارشد مدیریت با گرایش تشکیلات و بهبود روشها گذراندم.

-- طی دوران مدیرکلی هلال احمر جنابعالی در مازندران فاصله مرسوم بین مدیر و کارمندان و ارباب رجوع را از بین بردید آیا این نوع سبک مدیریتی ناشی از ذات کار متفاوت و خاص در سازمان هلال احمرمی باشد یا اینکه اصولا ناشی از جوان بودن جنابعالی و طبیعت جوانی در داشتن نگاه های نو در عرصه مدیریتی و فضای کاری می باشد؟

جمعیت هلال احمر موسسه ای مردم نهاد و خیریه بین المللی است و ذات این موسسات ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم به عنوان اصلی ترین و بنیادی ترین حامیان و پایه های حیات این گونه موسسات هستند و جمعیت هلال احمر هم بدون وجود مردم خوب و نوعدوست و اعضا و امدادگران و داوطلبان بی ادعایش اصولا امکان ارائه خدمات را نخواهد داشت و مهمترین رکن فعالیتهای ما مردم عزیزمان هستند. بنابراین نباید دچار آفت بوروکراسی زاید سازمانهای دولتی شود . بر همین اساس یکی از وظایف مدیرانی که در راس این مجموعه قرار می گیرند، برقراری ارتباط مناسب به منظور حفظ و گسترش اعتماد عمومی است که به لطف خدا با شفاف سازی اقدامات و فعالیتها طی سنوات متمادی گذشته همواره این عنایت مردم حق شناس و روشن بین کشور و استان عزیزمان شامل حال جمعیت هلال احمر بوده است و بنده هم کاری جز انجام وظیفه انجام نداده ام.
هر چند که بنده شخصا هم به اصولی معتقد می باشم و از بزرگانی همچون مرحوم دکتر وحید دستجردی و مرحوم استاد بیژن دفتری و روسا و مسئولینی گرانقدر که مستقیما در محضرشان شاگردی کرده ام، در ایجاد این فضا کمک کرده است.

---در عصر فناوری ‌و اطلاع رسانی، بهره گیری هلال احمر استان گیلان از سامانه های دیجیتالی چگونه است؟

در خصوص عصر فناوری و اطلاع رسانی و نحوه عمل جمعیت هلال احمر با شرایط کنونی و آینده هم بر اساس دو برنامه پنج ساله طی سال گذشته به تصویب شورای عالی هلال احمر رسیده است از طروق مختلف از جمله ارایه آموزشها از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، ایجاد اپلیکیشنها و استفاده از پهبادها با راه اندازی یگان پهباد امدادی و اقداماتی از این دست با آینده پژوهی و پیش بینی حوادث نوپدید در سنوات آتی اقدامات مناسبی در حال برنامه ریزی و اجراست.
--- باتوجه به اینکه استان گیلان قطب توریستی کشور می باشد لطفا بفرمائید در زمینه خدمات نوروزی سالجاری چه اقداماتی انجام داده اید؟

این جمعیت درخصوص خدمات نوروزی در دو بخش ایمنی و سلامت و نیز امداد و نجات به اهالی شریف و گردشگران گرانقدر استان گیلان بطور شبانه روزی در سریعترین زمان ممکن و با تکریم و مهرورزی خدمات ارائه می کند.
در قالب طرح ملی ایمنی و سلامت با ایجاد ۷۶ پست موقت شامل ایستگاههای سلامت، فضاهای دوستدار کودک، خیمه های نماز و ایستگاههای راهنمایی مسافران در ۲۲ مبدا ورودی و مراکز جمعیتی شهرهای بزرگ استان با کمک بیش از ۱۵۰۰ عضو جوان خدمات پیش بینی شده در این بخش خدمات ارایه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار