مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان؛
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد از افزایش ۲۰ درصدی تعداد مسافران و گردشگری نوروزی استان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹ 04 April 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری گفت: بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی در تعطیلات نوروز امسال از مناطق طبیعی، اماکن تاریخی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی استان بازدید کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد گردشگر بیش از یک میلیون نفر در استان اسکان یافتند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد رشد داشته است افزود: ۸۰ درصد از اسکان یافتگان در اقامتگاه‌ها و فضا‌های باز مانند کمپینگ‌های چادری، اردوگاه‌ها و فضا‌های گردشگری و همچنین در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه بوده است.

باقری با اشاره به اینکه در حوزه خانه مسافر و بوم گردی شاهد افزایش ۱۹ درصدی جذب گردشگربودیم گفت: میزان تردد خودور‌ها در معابر برون و درون شهری استان نیز ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی گفت: این میزان افزایش گردشگران نوروزی و اسکان آنان نشان می‌دهد که کهگیلویه و بویراحمد مکان بسیار مناسب برای جذب و حضور گردشگران است و شعار مورد نظر که استان کهگیلویه و بویراحمد مقصد جدید گردشگران است محقق شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار