غلام محمد زارعی که تاکنون دو دوره توانسته است اعتماد مردم بویراحمد را جلب کند و راهی مجلس شود ، شواهد نشان می دهد که برای دور بعد هم در نظر دارد پای ثابت و محکمی از رقابت سیاسی بویراحمد و دنا باشد بنابراین از هم اکنون تمام تلاش خود را برای مدیریت در دستگاه هایی که بیشترین تاثیرگذاری در رای آوری را دارند ، آغاز کرده است.
کد خبر: ۵۸۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 07 April 2018

هر چند انتخابات دور یازدهم مجلس حدود دو سال دیگر برگزار می شود اما از هم اکنون تجزیه و تحلیل ها ، صف بندی ها و اقدامات پیدا و پنهان از طرف افراد و گروه هایی که مترصد حضور در این انتخابات هستند آغاز شده است. در حوزه بویراحمد و دنا هم همانند دیگر مناطق استان این فعل و انفعالات آغاز شده است.
شهرستان بویراحمد به عنوان پتانسیل اصلی برای تعیین کنندگی در رای آوری از هم اکنون شاهد تلاش های پنهان زیادی از طرف ذی نفعان انتخابات است. غلام محمد زارعی که تاکنون دو دوره توانسته است اعتماد مردم بویراحمد را جلب کند و راهی مجلس شود ، شواهد نشان می دهد که برای دور بعد هم در نظر دارد پای ثابت و محکمی از رقابت سیاسی بویراحمد و دنا باشد بنابراین از هم اکنون تمام تلاش خود را برای مدیریت در دستگاه هایی که بیشترین تاثیرگذاری در رای آوری را دارند ، آغاز کرده است و دو دستگاه یعنی فرمانداری و آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد را با قدرت هر چه تمام تر زیر نظر دارد تا مطمئن شود که در پایان رقابت سیاسی مجلس یازدهم موفق خواهد بود. اما آیا مدیریت این دو دستگاه می توانند آنچه مد نظر غلام محمد زارعی در راضی نگه داشتن مردم است را عملی کنند یا نه؟
فرمانداری بویراحمد
بر هیچ کس پوشیده نیست که محمدکاظم نظری یکی از محبوب ترین فرمانداراران شهرستان بویراحمد بود که برای هر چه بهتر مدیریت کردن شهرستان و دفاع از منافع آن در سطح استان از هیچ کوششی دریغ نکرد و توانست نظر مردم را هم به خود جلب کند و نهایتا هم مزد تلاش های خود را گرفت و به معاونت استانداری رسید . پس از نظری شاهرخ کناری به سرپرستی فرمانداری بویراحمد رسید و چند هفته پیش هم حکم قطعی فرمانداری این شهرستان را گرفت تا با قدرت به ادامه کار بپردازد.
از زمان گمانه زنی ها در خصوص نقل مکان نظری از فرمانداری به استانداری یکی از قدرترین گزینه های احتمالی ، شاهرخ کناری بود که نهایتا هم این کرسی به وی داده شد.
شاهرخ کناری که گفته می شود همانند دکتر نظری از اقتدار خوبی در کار خود برخوردار است ، می تواند با همکاری و وادار نمودن دهیاران و بخشداران به فعالیت بیشتر و راضی نگه داشتن مردم مناطق مختلف شهرستان کمک شایانی به غلام محمد زارعی نماید. ضمن اینکه باید به این نکته هم اشاره کرد که اگر کناری گزینه پیشنهادی زارعی برای فرمانداری بویراحمد بوده است ، برای زارعی کم هزینه بوده است چرا که وی دارای مقبولیت خوبی در افکار عمومی بوده است. به هر جهت غلام محمد زارعی احتمالا از بابت شاهرخ کناری و موفقیتش در فرمانداری خیال راحتی دارد.
آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد
آموزش و پرورش از جمله دستگاه هایی است که متاسفانه بیش از آنچه که لازم است وارد بازی های سیاسی شده است و البته به نوعی این سیاسی کاری ها در آن نهادینه شده است و مربوط به اصولگرا و اصلاح طلب هم نیست و هیچکس حاضر نیست این ظرفیت باالقوه را از دست دهد!
آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد که با توجه به سنگینی و حجم زیاد حوزه ی مدیریت آن و برخی مشکلات و معظلات مزمن موجود در آن به عنوان یکی از پرحاشیه ترین دستگاه های دولتی استان به شمار می رود و تاکنون اغلب مدیران آن همراه با حواشی مجبور به استعفا شده اند تا جایی که یکی از معاونین آموزش و پرورش این شهرستان به طنز همراه با جدی آن را "آموزش و پرورش رستم کش" نامید.
نمی توان زارعی را در داشتن نیم نگاه به حوزه ی آموزش و پرورش از دیگر سیاسیونی که نهایت بهره برداری را از این دستگاه برده اند مستثنی کرد. و بی شک وی هم در این خصوص سعی بر استفاده از این پتانسیل ها را دارد اما به نظر می رسد بیشتر هدف زارعی قانونمند کردن آموزش و پرورش و جلب رضایت عمومی باشد و از این طریق در پی کسب آرای فرهنگیان باشد .
پس از کش و قوس های فراوان و تاکید زیاد زارعی بر انتخاب علی حسن زاده به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، حال زارعی انتظار دارد حسن زاده بتواند موجبات رضایت جامعه فرهنگی شود و حواشی بزرگترین آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدرا حل و فصل و یا کاهش دهد.
 با توجه به اینکه علی حسن زاده تاکنون مدیریت بر حوزه ای با این گستردگی و حواشی را نداشته است مطمئنا به تلاش و مدیریت موثر و هوشمندانه ای نیاز دارد که برخی اقدامات وی در آینده ی نزدیک نشان خواهد داد وی تا چه میزان بر کار در آموزش و پرورش مسلط شده است.
در این بین چند حوزه ی از آموزش و پرورش است که اگر در راس آن ها افرادی توانمند و پیگیر گماشته شوند مطمئنا رضایتمندی در آموزش و پرورش رشدبالایی خواهد داشت و حسن زاده ثابت خواهد نمود که می توان آموزش و پرورش بویراحمد را به خوبی مدیریت کرد.
معاونت آموزش ابتدایی
آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بالغ بر 5 هزار فرهنگی و بیش از 60 هزار دانش آموز حجیم ترین آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد است که به تنهایی می تواند موجب ارتقاء یا کاهش شاخص های آموزشی تربیتی در استان شود.
حوزه ی مدیریتی آموزش ابتدایی یکی از بخش های آموزش و پرورش است که در صورت گماشتننیرویی باتجربه و مسلط می تواند بخش بزرگی از مشکلات و حواشی آموزش و پرورش بویراحمد را کاهش دهد.
قبل از حضور حسن زاده در راس آموزش و پرورش با بازنشسته شدن ، محنایی که با اقتدار خوبی هم این حوزه را مدیریت میکرد ، تاکنونجایگزین وی مشخص نشدهاستوباید منتظر ماند و دید گزینه انتخابی حسن زاده تا چه میزان می تواند در این خصوص موفق عمل کند!
معاونت پرورشی
یکی دیگر از بخش های مهم در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، معاونت پرورشی این دستگاه است که خصوصا در موضوعات فرهنگی میتواند باعث رضایت یا عدم رضایت فرهنگیان و همچنین خانواده ها شود.
پس از انتصاب سید نظام مرادی معاونت پرورشی این مدیریت به عنوان سرپرست آموزش و پرورش و در پی آن انتصاب وی به عنوان رئیس سازمان دانش آموزی تاکنون این معاونت خالی بوده و کسی برای این سمت انتخاب نشده است که باید دید این گزینه تا چه میزان می تواند جای سید نظام مرادی که در حوزه ی معاونت پرورشی کارنامه موفقی هم داشت را پر کند؟
دایره ارزیابی عملکرد پاشنه آشیل یا نقطه قوت؟
شاید یکی از مهمترین بخش های آموزش و پرورش که هم می تواند نقطه قوت و هم می تواند پاشنه آشیل باشد، دایره ی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی است که در صورت موفقیت آن آموزش و پرورش در خصوص رضایتمندی مردمی خیالی آسوده خواهد داشت و در غیره آن با نارضایتی عمومی مواجه خواهد بود.
دایره ارزیابی عملکرد ، با توجه به این نکته که بیشترین ارتباط را در خصوص نارضایتی های مردمی و تخلفات احتمالی فرهنگیان دارد می تواند با مدیریت مقبول میزان رضایتمندی عامه را بالا ببرد چرا که بر اساس برخی از آمار آموزش و پرورش ضمن اینکه خود حجیم ترین دستگاه دولتی در کشور است ، با جمعیتی بالغ بر 40 میلیون نفر از جامعه هم در ارتباط است.
مسئول فعلی دایره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد که تاکنون با چهار مدیر کار کرده است و در جای خود مانده است از جمله بازوهای این مدیریت است که باید به دقت عملکرد وی در خصوص این چند سال مورد ارزیابی واقعی قرار گیرد خصوصا در زمینه برخی موضوعات عموم جامعه که بر میزان رضایتمندی مردمی از آموزش و پرورش تاثیر زیادی دارد.
برخی موضوعات که در آموزش و پرورش مربوط به حوزه ی ارزیابی عملکرد مهم است عبارتند از ، اجرای برخی بخش نامه ها مانند ، ممنوعیت تنبیه بدنی در مدارس ، عدم اجبار دانش آموزان توسط برخی معلمان جهت حضور در کلاس های خصوصی (غیررایگان)که خود معلم در ساعات غیرکلاسی دایر می کند، نظارت بر انتصاب مدیران و توجه به شایستگی آن ها و برخی موارد مهم دیگر از جمله تکریم ارباب رجوع و پرسنل اداری و سنجش میزان رضایتمندی فرهنگیان از عملکرد این دستگاه که باید دید علی حسن زاده چگونه با این موضوعات برخورد خواهد کرد.
به هر جهت آنچه برای زارعی می تواند در رضایت مندی مردمی تاثیر بسزایی داشته باشد ، عملکرد فرمانداری و آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد است و باید منظر ماند و دید که این مدیران تا چه میزان می تواند مقبولیت مردم شهرستان بویراحمد در پافشاری بر انتخاب آن ها توسط  زارعی را در پی داشته باشد؟!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
شتر در خواب بیند پنه دانه؟؟؟؟؟؟؟؟
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
پیغمبر هم پشتش بویه رای نیاره دور دوم هم نیاورد
حق گو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
بهترین گرینه اموزش ابتدایی رهام جانبازی بود که نخواستنش
ظریفیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
خداییش حسن زاده انسان خوبیه اگه دیگران بذارن ایشون با همه تعامل داره و موفق خواهد شد همه باید بهاش همکاری کنیم ابروی ایشون ابروی همه ماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
حسن زاده آدم خوب و بی شیله پیله ای هست ولی باید مواظب برخی نیروها خصوصاً حوزه ی ارزیابی عملکرد باشد و از خود بپرسد چطور با کله پا شدن سه مدیر وی هنوز باقی است و تغییر نکرده
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
حسن زاده از پشتوانه ایلی وارزشی بر خوردار است
ضمنا پا کدست وبا اقتدار است
اهل تعامل واخلاق مدار است
حتما در کارش موفق خواهد بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
تسلط برسیستم اداری وتجربیات کافی واقتدار لازم از شاخصهای اصلی اقای حسن زاده است .ارزوی موفقیت برای ایشان داریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
خدا بخواد آرای زارعی از هر دوره قبل بالاتره
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
یبچاره توکه اعتقاد نداری دور قبل دختر پیامبر حمایتش کرد حالا تو حرف از پیامبر می زنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
حسن زاده خودش آدم خوبی هست باید مواظب برخی اطرافیان و چاپلوسان باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
ارزیابی عملکرد این رو هم کله پا میکنه میره پی کارش
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
كساني كه خانم مراديان را علم كرده اند براي معاون ابتدايي ميخان اموزش و ژرورش و حسن زاده و زارع را زمين بزنن بهترين گزينه براي زارعي رهام جانبازي بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
سلام دوستان دورقبل حمایت سیدباقرموسوی که ازپایگاه مردمی قوی برخورداربودباعث پیروزی وی شدوالاآقای زارعی کارنامه قابل دفاعی نداشته وندارد همه این رامیدانند/
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
خدایش در توانمندی ،مهارت در انجام وظیفه ارزیابی عملکرد و عدالتش هیچ کس شک ندارد مگر بدخواهان و حسودان و کسانیکه عرصه تخلف را بر خود تنگ میبینند
حق گود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
دو نفر حسن زاده را نابود ایکنه یکی .... و یکی هم .....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار