خبری از قطع برخی درختان باغداران در منطقه دمه شهرستان چرام توسط اداره منابع طبیعی این شهرستان منتشر شده است که لازم است مسئولین در این خصوص توضیح دهند.
کد خبر: ۵۸۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ 10 April 2018
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، خبری از قطع درختان باغداران در منطقه دمه شهرستان چرام توسط اداره منابع طبیعی این شهرستان منتشر شده است که لازم است مسئولین در این خصوص توضیح دهند.
در این گزارش آمده است ، باغداران و کشاورزان در منطقه دمه سادات سرفاریاب استان کهگیلویه و بویراحمد برای آبیاری و نگهداری از درختان خود باید روزانه بیش از ۷۰ کیلومتر را طی کرده تا بتوانند عمران و آبادانی در این منطقه ایجاد کنند.
برای رسیدن به منطقه زیبای دمه باید پیچ‌های خطرناکی را بگذرانید تا بتوانید به این منطقه زیبا قدم بگذارید. تلاش‌های زیادی در سه ساله اخیر برای ایجاد بسترهای توسعه در این منطقه بکر و زیباشده است به‌گونه‌ای که هم اکنون محور ارتباطی به این مناطق در حال زیرسازی آسفالت بوده و مابقی آن در آینده نزدیک به مناقصه خواهد رفت تا مردم آسایش داشته باشند.
ساکنان منطقه دمه در تماس تلفنی با خبرنگار صدای جنوب از قلع و قمع تعداد زیادی از درختان خود توسط مسئولان و پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام گله‌مندند و تاکید دارند اقدام آنان خلاف شعار سال «حمایت ازکالای ایرانی واقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بوده است.در حالی که کشاورزان و باغداران منطقه دمه ازسادات امام زاده علی (ع) در تکاپوی کاشت درخت بودند اما در اقدامی غیر قابل باور منابع طبیعی شهرستان چرام اقدام به قلع وقمع تعدادزیادی ازدرختان نموده است.باغداران وکشاورزان معترض به پایگاه خبری صدای جنوب گفتند: به گفته گروهی از کشاورزان که درختانشان قطع شده، منطقه دمه سادات سال های بسیار دور توسط پدران و اجدادمان کشاورزی می‌شده و تنها منبع درآمد ما از این زمینهای حاصل خیز بوده است.شاهدان و کشاورزان اضافه کردند: چند صد درخت در یک اقدام خلاف عرف بدون از اطلاع قبلی و اخطار و حتی در نبود کشاورزان و مالکین باغات توسط منابع طبیعی قطع و بدینوسیله نان خانواده‌ های فقیر از سفره‌شان گرفته شد.باغداران ادامه دادند: به گفته بعضی از حاضرین از رئیس و پرسنل منابع طبیعی خواستند که دلیل و علت قطع درختان را برایشان توضیح داده و یا حکم قضایی را به آنها نشان دهند اما در کمال تعجب آنها در این خصوص هیچگونه پاسخی ندادند.
معترضین افزودند: منابع طبیعی در حالی درختان ما را قطع کرده است که این زمین‌ها از ده نسل گذشته سینه به سینه منتقل سده و اکنون نیز به دست  ما رسیده و از صد‌ها سال پیش کاربری این زمین ها کشاورزی بوده است و در اختیار ما بوده و تقسیم نامه اجداد ما از سال های بسیار دور شاهدی بر این مدعای ما می باشد.
باغداران وکشاورزان دیگر از شکستن و بردن لوله های خودگلایه داشته و عنوان کردند؛ حالا که بدون از هیچ دلیل قابل قبولی درختان را قطع کردید چرا لوله ها را با خود بردند؟
شاید همه دیوار نویسی‌های منابع طبیعی را دیده باشید که نوشته‌اند شکستن شاخه‌ای از درخت همانند شکستن بال و پر فرشتگان است اما بریدن صدها درخت را چگونه توجیه کنند، خدا داند.
باغداران و کشاورزان منطقه دمه سادات سرفاریاب منتظر اقدامات  مسئولین امر جهت جلوگیری و برخورد با این اقدام هستند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد آمادگی خود را جهت انتشار توضیحات مقامات مسئول خصوصا اداره منابع طبیعی شهرستان چرام اعلام می دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
منابع طبیعی بدون حکم قشایی ودستوردادستان چنین کاری راانجام نمیده،دوم بدون اخطارقبلی هم قطع نمیکنه،درختانیکه درمحدوده ی اراضی ملی باشندومالک قصدتصرف مرتع روداشته باشه اقدام میکنندوباحضورنماینده دادستان ونیروی انتظامی،که صورتجلسه میشه وتعداددرختان ذکرمیشه وفیلم وعکس گرفته وبعدقطع میکنند،اتفاقآطرح واگذاری دارن که سنددارمیشه وتحویل مالک میشه بعد حصارکشی وپلاک گذاری وبعدهم درخت کاری توسط مالک انجام میشه،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار