در نشست اضطراری اعضای شورای اداری شهرستان مطرح شد؛
تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی مقابل فرمانداری کهگیلویه در زمینه عدم حمایت شورای شهر و شهرداری دهدشت از آنها و همچنین مسافرکشی خودروهای شخصی سبب شد تا در جلسه ای اضطراری و با حضور مسولان ذیربط در فرمانداری کهگیلویه مشکلات آنها بررسی گردد.
کد خبر: ۵۹۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹ 12 April 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، در ابتدا کشوری نماینده رانندگان تاکسی در سخنانی اظهار داشت: آن چیزی که به جایی نرسد فریاد است.
وی با انتقاد از عملکرد شورا، شهرداری و واحد تاکسیرانی دهدشت ادامه داد: بارها مشکلات خود را با آنها در میان گذاشتیم اما کمترین توجهی به ما نشد.
کشوری گفت: مسافرکش های شخصی، آژانس تلفنی و تاکسی بیسیم ها امان ما را بریده اند و حتی به اندازه خرید یک هندوانه در طول روز درآمد نداریم.
کشوری گفت: ماشین های شخصی جلوی چشم مامورین راهور اقدام به سوارکردن مسافر برای شهر چرام می کنند این در حالی است که رانندگان حتی در محدوده مرکزی شهر جایی برای پیاده نمودن مسافر پیدا نمی کنیم.وی به عطایی مهر مدیر واحد تاکسیرانی توصیه کرد از این مسئولیت کناره گیری نماید.
مدیر واحد تاکسیرانی دهدشت اظهار داشت:شورا و شهرداری تعامل بسیار خوبی با ما دارند و بزودی درجلسه ای با نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی مشکلات موجود برطرف میشود.
عطایی مهرگفت: حقوق پرسنل ما مستقل ازشهرداری است اما امکانات محدود است.
عطایی مهر افزود: در تعطیلات نوروزی تاکسی های دهدشت فعالیتی نداشتند و سنت غلطی را با عنوان تاکسی ثابت بنانهاده اند که بیشتر این گرفتاری ها ناشی از این اقدام اشتباه میباشد.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر هیچگونه مجوز آژانس تلفنی صادر نشده است گفت: تاکسی اینترنتی معضل دیگر رانندگان تاکسی در دهدشت در آینده نزدیک خواهد بود.
مدیر واحد تاکسیرانی دهدشت تاکید کرد: رفتار رانندگان تاکسی با مردم قابل قبول نیست و همین عامل در گرایش مردم به استفاده از آژانس تلفنی نقش زیادی دارد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه نیز اظهار داشت: دهدشت اولین و یا دومین شهر در کشوراست که رانندگان تاکسی در آن معضلات کمتر و درآمد بیشتری دارند.
شهباز پورنگ گفت: رانندگان شخصی در دهدشت مسافر سوار نمی کنند و تاکسی های دهدشت گرانتر از تاکسی در شهری مثل گچساران است.
پورنگ با انتقاد از تجمعات چند باره رانندگان تاکسی مقابل فرمانداری هشدار داد در صورت تکرار پروانه رانندگان ابطال میشود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه با اشاره به وظایف سنگین این اداره در نقاط مختلف شهر دهدشت عنوان کرد: منبعد۲ مامور با واحد تاکسیرانی بصورت مستقیم همکاری می کنند و تاکسی تلفنی ها نیز ساماندهی میشوند.
این مسئول با اشاره به اینکه قریب به چهل درصد رانندگان تاکسی در دهدشت فاقد صلاحیت رانندگی هستند ادامه داد: رانندگان فرهنگ سازی نمی کنند و شهر ما زمانی رشد می کند که همه مسایل را رعایت و به حقوق شهروندی احترام بگذاریم.
رئیس شورای اسلامی شهر دهدشت نیز در پاسخ به مطالب گفته شده اظهارکرد: بخش زیادی از مشکلات ناشی از بی مسئولیتی رانندگان تاکسی در دهدشت است.
زین العابدین بالوایه افزود: رانندگان تاکسی بیشتر نقاط شهر دهدشت را پوشش نمی دهند و همین امرسبب گلایه شهروندان شده است.
بالوایه با انتقاد از عملکرد رانندگان تاکسی گفت: در ساعات آغازین روز و یا ساعت ۲۱ شب به بعد هیچ گونه خودروی تاکسی در خیابان های شهر مشاهده نمی شود اما خدمات آژانس تلفنی در همه نقاط شهر و همه ساعات شبانه روز ادامه دارد.
وی گفت: ۲۵درصد رانندگان شغل دوم دارند و ما در تلاش هستیم تا با همکاری و تعامل دو سویه مشکلات را کاهش دهیم اما با این شرایط انتظار مدینه فاضله نداشته باشید.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه نیز اظهار داشت: تجمعات غیرقانونی قابل قبول نیست.
سرهنگ دیماز گفت: پاسخگو بودن به مردم وظیفه ماست و رانندگان تاکسی افراد نیازمندی هستند و برای تامین معاش خود باید رفتار مناسبی داشته باشند زیرا مردم در این زمینه گلایه های زیادی دارند.
دیماز ادامه داد: برای افراد حرمت قایل شوید و بدانید که عزل و نصب درحیطه وظایف رانندگان تاکسی نیست.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه افزود: آژانس های تلفنی در خدمت رسانی به مردم فعال هستند و بیشتر از رانندگان تاکسی فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: با خودروهای شخصی مسافرکش برخورد می شود.
فرماندار کهگیلویه با جمع بندی موارد مطروحه گفت: سعه صدر مسئولان بالاست و تجمع مقابل فرمانداری غیر قانونی است.
علی پوزش افزود: با رانندگان تاکسی فاقد صلاخیت برخورد قانونی خواهدشد.پوزش ادامه داد: تاکسی های دهدشت برعکس خیلی ازشهرها گردشی نیستند و باید در این زمینه تجدیدنظر کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار