در ادامه همایش ، فرماندار کهگیلویه که این روزها در برزخ نماینده مجلس و دولت گیر افتاده است ، سعی کرد از عملکرد دولت دفاع کرده و اجازه ناکارآمد نشان دادن دولت را ندهد.
کد خبر: ۵۹۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸ 14 April 2018
جشن بزرگ ایل بهمئی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از جوانان ایل بهمئی ظهر امروز با حضور نماینده مردم کهگیلویه بزرگ و نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک ومحسن امیریان مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز کشور و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در شهر دیشموک برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، دراین همایش نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود از برخی کم کاری ها هم انتقاد داشت.
عدل هاشمی که این روزها و در هر فرصتی که به دست آورد انتقادات تند و تیزی را هم متوجه مسئولین اجرایی در استان و شهرستان انجام می دهد، امروز هم تا حدودی از کم کاری های دولتی ها صحبت کرد .
در ادامه همایش ، فرماندار کهگیلویه که این روزها در برزخ نماینده مجلس و دولت گیر افتاده است ، سعی کرد از عملکرد دولت دفاع کرده و اجازه ناکارآمد نشان دادن دولت را ندهد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: سلام و عرض و ادب دارم، خدمت خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و جامعه ایثارگران و سلام دارم خدمت روحانیت معزز. محضر همه زنان با شرافت و غیرتمند این خطه و سلام عرض و ارادت دارم خدمت این ریش سفیدان و همه مدیران و مسوولان. و عرض سلام دارم، خدمت جوانان سر درگریبان و جویای کار.

عدل هاشمی افزود : از همه دست‌اندرکاران و همه کسانی که زحمت کشیدند، تا زمینه حضور همه عزیزان را در این جمع فراهم کنند، از اداره‌کل ارشاد اسلامی و آقای دهبانی تشکر می‌کنم.از شورای شهر دیشموک و بخشدار محترم تشکر می‌کنم، از همه کسانی که یک قدم برداشتن برای این همایش تشکر و قدردانی می‌کنم، از سپاه، بسیح و نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی نیز تشکر می‌کنم.اما به عنوان یک کارگر و خادم و نوکر مردم اجازه می‌خواهیم از همکارم عزیزم از جناب آقای دکتر خادمی عزیز نماینده با غیرت و سلشجور مردم ایذه و باغملک تشکر کنم.

هاشمی خطاب به حاضران گفت : سروران عزیز؛ این همایش همانند دیگر همایش‌ها که در نقاط مختلف استان و حوزه انتخابیه این حقیر برگزار شد و بدون حتی یک خروجی تمام شدند و سودی برای مردم نداشت، نباشد.

وی افزود : آنچه به عنوان بچه‌های انقلاب و فرزندان امام و فرزندان رهبری مهم است، این است که خروجی این جلسات و خروجی این همایش را مردم ببینند در ابعاد و عرصه‌های مختف چراکه ما معتقدیم این مردم با شعار دادن و حرف زدن و با علمی کردن و با همایش تنها برگزار کردن مشکلاتشان حل نمی‌شود.

عدل هاشمی در ادامه بیان کرد : باید با روحیه عمل گرایی با مدیریت جهادی و با دلسوزی وارد عمل شد تا مشکلات حل شود و این را مردم دیگر خوب متوجه شدند و مردم هم عملکرد مسوولانشان را خوب متوجه هستند و نظارت گر هستند و دارند، مدیریت و ارزیابی می‌کنند.

وی گفت: خروجی این همایش امیدوارم سه تا چهار اقدام خوب برای این مردم عملیاتی شود تا در سال بعد گزارش آن را به مردم بدهیم.مردم قدردان زحمات نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، مردم قدردان خون شهدا هستند.

هاشمی بیان کرد: مردم قدردان مدیران زحمت کش هستند مردم از یک چیز در عذاب هستند و واقعاً دارند اذیت می‌شوند. از تبعیض و بی عدالتی. بی انصافی و خستگی مدیران فرسودگی مدیران و بی تفاوتی مدیران،مردم نسبت به انقلاب نسبت به دین الهی و وفاداری به نظام و رهبری و آرمان‌ها همچنان باقی هستند و محکم دارند، حمایت می‌کنند و مردم خوب استقامت کردند و اما من سه مورد را عرض کنم.

این نماینده مجلس گفت : جناب آقای امیریان و خادمی اگر می‌خواهم کار اساسی در منطقه دیشموک انجام دهیم، خدا و پیر و پیغمبری اول باید به وضعیت جاده‌ها برسیم.مردم دیشموک را از بین بست خارج کنیم، این مردم زندان هستند، از سمت چهارمخال و بختیاری زندان هستند. از سمت خوزستان هم زندان هستند، از سمت کهگیویه هم زندان هستند تعارف نداریم. با سیاه کردن این مسیر، که من همین جا تشکر می‌کنم از حوزه راهداری از جناب آقای خوان پایه که روی این جاده را سیاه کردند.

هاشمی افزود: من تشکر می‌کنم اما این جاده کم عرض و غیراستاندارد درشان این مردم نیست که ما همه مدیریت کردیم. و کمک به مسوولان که این چاله و چوله پر شود و این مسیر را بتوانیم تعریض کنیم و یک جاده آبرومند داشته باشیم.

سروران عزیز، جاده دم عباس به سمت دشت آزادی و تونل آبریز زی‌عنا در حال احداث است که شما بتوانید این مسیر در آینده آینده نزدیک که مسیر پاتاوه – دهدشت تمام شود به سمت یاسوج و مرکز کشور بروید.

وی افزود : امروز این عزیزمان بحث جاده چویل و اهمیت این جاده را داشتند، تا اینکه حدود دو ماه پیش بود من خدمت آقای مهندس زنگنه رسیدم. و حضور بردار عزیزم جناب آقای خادمی. من می‌دانستم که دولت و وزارت راه شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویر احمد قدرت اجرایی این پروژه را ندارند.بنابراین دنبال راهکار می‌گشتیم تا اینکه دوتایی به این نتیجه رسیدم نامه‌ای به صورت مشترک (با آقای خادمی نماینده باغملک) به آقای زنگنه وزیر نفت نوشتیم، آقای زنگنه هم سریعاً با توجه به عنایتی که به این منطقه داشتند، نامه را به مهندس امیریان رونوشت زدند، همان کاری که در جاده جایزان به لیکک، بهمئی و رامهرمز صورت گرفت، کار این جاده هم انجام گرفت. تا مردم بتوانند به درستی در مناطق باغملک و رامهرمز صله ارحام کنند. و به زودی مناقصه جاده چویل برگزار می‌شود. هیچ کس مرا وادار به نامه نوشتن نکرد، بلکه وجدانم مرا به نامه نوشتن وادار کرد. من بهسازی و جاده‌های روستایی فعلاً بحثی ندارم. مثل جاده دلی احمد و دیگر جاده‌هایی که در این حوزه‌ها هستند.

عدل هاشمی گفت: من از زنگنه که دستگاه دادند و با توجه به منابع محدود مالی که ماشین آلات و سوخت دارند. ماشین اجاره کردیم تا توانستیم ۱۰ کیلومتر جاده برفکان تمام شود. و اگر این طرف جاده مانده دلیلش این بوده که راه و شهرسازی معطل کرده که همین جا اعلام می‌کنم سریعاً تصمیم بگیرند که اگر این گلوگاه را پیمانکار می‌تواند باز کند، سریع باز کند، اگر نمی‌تواند سریع پیمانکار را خلعیت کنید، ۴۶ و ۴۸ کنید، تا سریع از اینجا خارج شود تا ما بتوانیم جاده را باز کنیم، فایده ندارد. آن طرف جاده ساخته شده و این طرف هم جاده بدون نتیجه مانده است.

 هاشمی افزود: من خواهش می‌کنم، این آقای فرماندار خودتان بنشیند با دوستان تعیین و تکلیف کنید. اما بحث گازرسانی را فرمودند. من هچنین از آقای زنگنه تشکر می‌کنم. وقتی که نامه‌ای نوشته شد، از همه عزیزان در گذشته از نماینده ادوار گذشته برادرم آقای بزرگواری تشکر می‌کنم بالاخره ایشان زحمت و تلاش کردند، اما دیدم برای یکسال ۶ کیلومتر پروژه را فایده ندارد با ۶ کیلومتر این پروژه به نتیجه نمی‌رسد. آمدم نامه‌ای نوشتم به آقای زنگنه مبنی بر اینکه گاز به چاروسا برود، اگر ۴۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد. و پروژه را به طور کامل تمام کنید. یک مناقصه برگزار کنید. که به لطف این کار انجام شد و کار انجام خواهد تا نیمه دوم سال گاز به دیشموک خواهد رسید. معنا ندارد همواره به دوستان گفتم پروژه‌های ۵ هزار کیلومتر در ۴ سال تمام کردند و عزیزان آمدند پای کار و زمان بندی اعلام شده. من منتی ندارم، کارگر شما هستم، در کنار مدیران آقای فرماندار تشریف دارند. عبور از رودخانه را چگونه مدیریت کردیم. حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در این مسیر دارد، انجام می‌گیرد.

همانند پروژه‌های آبرسانی از سد کوثر، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و همه اینها به برکت نظام جمهوری اسلامی است. هر دولت باشد، تمام دولت‌ها به سهم خودشان تلاش کردند و همه اینها به برکت نظام است و هیچ کدام را نمی‌توانیم بگوییم که شماها جزیره‌ای عمل کردیم.

کار باید پیگیری و دنبال شود تا نتیجه بدهد. به زودی اکیپ‌ها وارد عمل خواهند شد دو کیلومتر در دشت آزادی معارض دارد و پیگیر می‌کنیم که به زودی معارضات را در این منطقه برطرف کنیم و به زودی لوله را به این مناطق برسانیم.

ما دیگر نگران گازرسانی نیستم و ما باید کار دیگری را شروع کنیم، به زودی علمک ها نصب خواهند شد.

به خاطر تعرفه برق هنوز اصلاح نشده است و باید کنتور را به صورت مجانی در اختیار این مردم قرار دهیم. این اتفاق افتاده است.

در بحث آبرسانی نیز پیگیری کردیم و مشکلات آب آشامیدنی دیشموک برطرف خواهد شد.

من از مردم استدعا دارم، شب دیگری صبر کنند، تا خط لوله به دیشموک برسد.

از شبکه بهداشت درمان تشکر می‌کنم.

در رابطه نیترات دیشموک عرض کنم بخشی از کارهای این معدن انجام گرفته است.

یک زمین چمن مصنوعی در منطقه دیشموک احداث خواهد شد.

برای اولین بار است که نماینده دیگری از باغملک و ایذه به دیشموک می‌آید و جای تاسف است من نمی‌دانم چرا از این وحدتها و همایش‌ها و جشنواره‌ها بترسیم، آیا کسی از وحدت مردم می‌ترسد. چرا می‌ترسیم. آیا نماینده‌ای از جنس همین مردم، در کنار این مردم بخواهد به منطقه‌ای بیاید، باید واهمه داشته باشیم. من تشکر می‌کنم از آقای فرماندار.

خیلی جالب است که از آن سر دنیا آمدی این سر دنیا می‌خواهی برای مردم استان من تصمیم بگیری. دیگر بیشتر از این حرف نمی‌زنم. بیشتر از این «چینه» چونه‌ام را باز نمی‌کنم. اگر جای بگویم، از نیروهای من استفاده کنید. اگر بگویم از نیروهای کارآمد استفاده کنید، اگر بگویم از نیروهای اصلاح طلب و معتدل استفاده کنید، چرا بر نمی‌تابید. چرا داخل حوزه انتخابیه من یک عده‌ای خود شیرینی نمی‌کنید. من دنبال حق و حقوق مردمم هستم، من وظیفه دارم. من نماینده ۲۰۰ هزار جمعیت هستم. ۶۰ هزار نفر به من رأی دادند. مگر می‌شود سکوت کنم، ۲۱ ماه سکوت کردم، ۲۱ ماه حرمت نگه داشتم. نگذارید بیشتر از این سینه‌ام را باز کنم، بیاید اینجا حضور پیدا کنید. آقای فرماندار درخواست کن، مدیران کل بیایند اینجا سه روز در هفته اینجا بمانند. در بین مردم بمانند. مدیر برق و گاز بیایند، بمانند.

زمان بندی کنترل کنید. چرا این سر استان آن سر استان می‌کنید، آیا این حرف‌ها بد است. خدایا تو شاهد باشند، آرامش ندارند. من هر وقت از درب بیرون می‌آیم، ۱۰۰ آدم روی چمن نشسته است. من اگر می خواستم روی صندلی بنشینم. وضعیت اینگونه نبود. غر غر دیگران را نمی‌فهمیدم. به دنبال خدمت صادقانه بودیم. من حرمت نگه می‌دارم. استاندار بیاید، اینجا حضور داشته باشد، نه تشریفاتی، نه گفتار درمانی.

عده‌ای هم برای مسوولیت شان نترسند، علی (ع) گونه. می‌آییم. اینجا یک گونی نامه می‌بریم، دلمان خوش است. مدیران استان تصمیم بگیرند.

بیایند در کهگیلویه خیمه بزنند، ۴۰ سال یاسوج مرکز استان است. ۱۰ روز یک بار و ماهی یک بار را هم بدهید به حوزه کهگیلویه که دو سوم استان هستیم.

۱۴ روز در حوزه انتخابیه‌ام تمام شهرستان و بخش‌ها را رفته‌ام. برخی از دوستان دو تا شهر دارند و با یک نصف روز می‌توانند آن را رفت. کجا این همه محرومیت دارند.

امروز که این حرف را می‌زنند. من عاشق این القاب نیستم. کی خواستم خدمات دولت را مصادره کنم. بنده وظیفه نظارت و پیگیری دارم.

دولت وظیفه دارد که با من همکاری کند. این مردم حق دارند، من کمر بندم را برای خدمت بسته‌ام.

آقای امیریان باید حضرتعالی قول بدهید که جاده چویل، تنگ چویل، تکمیل شود، باید شرینی جاده را مصرف کنیم.

 فرماندار کهگیلویه در این مراسم گفت: به‌ عنوان نماینده دولت باید از دولت دفاع نماییم می‌خواهم بگویم دولت دردها را بلد هست و پروژه‌ها هرگز تعطیل نشد چه در دوره استانداری دکتر خادمی و چه در دوره دکتر احمدی.

وی گفت: اولین سفر آقای استاندار به دیشموک بود، مشکل اصلی دیشموک آب شرب هست ما در کوتاه مدت یک میلیارد اعتبار تخصیص دادیم که آب این شهر تامین شود، یکی از مشکلات دیشموک جاده‌ها هستند که دو محور این اعتباردارد.

پوزش ادامه داد: بنابراین اینگونه نیست که دولت بیخیال باشد، آقای هاشمی کاش از ما سوال می‌کردید در خصوص کند شدن پروژه گاز اما وظیفه نماینده قانونگذاری است انتظار داشتیم کدورتی که بین نماینده و دولت درسطح استان وجود داشت جایی دیگر مطرح می‌کرد، نه اینکه پشت تریبون! (همایش یادواره شهدا)

پوزش بابیان اینکه من از دولت دفاع می‌کنم اما نمی‌ترسم و دل و جراتش را دارم و شهامت دارم که همین الان حکم من را لغو کند.

مگر همین آقای زنگنه وزیر دولت تدبیر نیست؟؟ زنگنه وزیر همین دولت هست که احترام نماینده را دارد.

درحین سخنرانی فرماندار شهرستان کهگیلویه عدل هاشمی پور به سمت جایگاه رفت و نامه‌ای را در آورد و نشان فرماندار داد و گفت: این نامه را کی نوشته و این تدبیر و امید یعنی چه؟ بابا از چه می‌ترسید و فرماندار گفت: من از هیچی نمی‌ترسم و تنش ایجاد شده باعث نا تمام شدن جلسه گردید.

گفتنی است پس از آمدن هاشمی به سمت جایگاه سخنرانی فرماندار فضای همایش متشنج و فرماندار با بیان اینکه ادامه صحبت به نظر فایده‌ای ندارد جلسه متشنج و عدل هاشمی پور نیز همایش را ترک کرد.

محسن امیریان مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز کشور هم در این جلسه در جواب سخنان نماینده کهگیلویه بزرگ گفت: آقای هاشمی پور شما اول فارسی صحبت کردن را بلد کنید بعد از من درخواست داشته باشید.

عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ در جشنواره ایل بزرگ بهمئی گفت: دولت وظیفه دارد که با من همکاری کند.

عدل هاشمی‌پور در جشنواره ایل بزرگ بهمئی که با حضور اقشار مختلف مردم و نماینده مردم شهرستان‌های ایذه و باغملک برگزار شد، انتقادهای شدیدی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل راه و شهرسازی کرد.

سر بی کلاه روحانی در همایش بهمئی

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد یکی از حواشی این همایش به روحانی مربوط بود به طوریکه در این همایش هیچ خبری از عکس رئیس جمهور ایران نبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار