علی مطهری که خود معمولا جزء نمایندگان پرحاشیه مجلس است ، در سفر یک روزه خودبه شهرستان گچساران ، با حواشی زیادی هم روبرو شد.
کد خبر: ۵۹۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 15 April 2018
این روزها حضور شخصیت های کشوری در برنامه های فرهنگی ،سیاسی و بازدیدها ، معمولا با حواشی زیادی روبرو می شود . علی مطهری که خود معمولا جزء نمایندگان پرحاشیه مجلس است ، در سفر یک روزه خودبه شهرستان گچساران ، با حواشی زیادی هم روبرو شد.(متن کامل سخنان مطهری در گچساران)
شروع حاشیه با علی مطهری
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی مطهری نایب رئیس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که میهمان تاجگردون برای شرکت در اولین همایش ملی «قلم، اقوام، آرامش» به گچساران آمده بود با ۲ ساعت تاخیر وارد تالار همایش شد. این در حالی بود که غلام رضا تاجگردون ، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت که قرار بود در این همایش حضور داشته باشد، به جهت شرکت در اجلاس بانک جهانی به کشور آمریکا سفر کرده است.
 
حواشی حضور مطهری در گچساران

کارگران معترض اولین استقبال کنندگان
نایب رئیس مجلس که در ابتداء از غرفه (محلی) سیاه چادر و نمایشگاه تولیدات محلی و غذاهای سنتی دیدن کرد با اولین استقبال کنندگان معترض مواجه شد. کارگران اخراجی حراست شرکت نفت و گاز گچساران در بدو ورود علی مطهری جلوی وی تجمع و خواستار رسیدگی به وضعیتشان شدند.
 
حواشی حضور مطهری در گچساران

بی احترامی به خبرنگاران!
حواشی همچنان پشت سر هم ادامه پیدا می کرد و در یک اقدام ناپسند از طرف انتظامات و عوامل اجرایی همایش در آغاز جلسه از ورود خبرنگاران برای تهیه عکس و خبر در جلوی جایگاه همایش خودداری به عمل آمد که با اعتراض و ترک سالن همایش توسط خبرنگاران شهرستان گچساران مواجه، که  بعد از این اتفاق رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران از خبرنگاران شهرستان دلجویی کرد و قضیه خاتمه پیدا کرد.  ضمن اینکه رسانه‌ها از چندین هفته قبل به‌طور گسترده  زمان برگزاری این همایش را اطلاع رسانی کرده بودند.(اینجا)به علت طولانی شدن وقت همایش، تعدادی از حاضرین سالن همایش را ترک کردند.
 
حواشی حضور مطهری در گچساران

اعتراض شدید الحن یک خبرنگار و التهاب در جلسه
اعتراض شدیدالحن خبرنگار شاغل در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در هنگام سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی باعث شد که جو سالن همایش تا دقایقی ملتهب شود. که در ادامه با فشارهای برخی برای نشاندن وی بر جای خود با اعتراض رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران مواجه شدند که می خواست اجازه دهند حرفش را بزند.
مدیری که زیر مجموعه را فراموش کرد!
از دیگر حواشی این همایش، در حالی که دهبانی پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ، در سخنرانی خود با تجلیل و تقدیر از انجمن‌های زیر مجموعه اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نام می‌برد، انجمن خبرنگاران را به فراموشی سپرد.این در حالی است که انجمن خبرنگاران زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند.
حواشی حضور مطهری در گچساران


عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران از اصحاب رسانه و خبرنگاران به جهت اتفاق پیش افتاده عذرخواهی کرد که این حرکت  فرماندار شهرستان قابل تحسین بود.
آنگونه که انتظار میرفت از قشقایی ها نامی برده نشد
از حمیدرضا جهاندیده نویسنده کتاب ” قشقایی‌های ایران ” در این همایش تجلیل به عمل آمد که وی یک نسخه از کتاب خود را به علی مطهری نایب رئیس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اهداء کرد و این نویسنده قشقایی در ادامه عنوان کرد: آنطوری که انتظار می‌رفت در این همایش از قشقایی‌ها  نامی برده نشد.

مسئولان برگزاری همایش ” قلم، اقوام، آرامش ” هم در گفتگو با یکی از رسانه ها اعلام کردند که از خانواده مرحوم استاد محمد بهمن بیگی جهت شرکت در این همایش دعوت به عمل آمده بود.
اجرای موسیقی سنتی
از جمله برنامه های این مراسم ، اجرای موسیقی محلی توسط  تعدادی از خوانندگان استان های زاگرس نشین بود.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بویراحمد سرافراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
نگارش حواشی واقعا بچگانه و در شآن رسانه ای چون تابناک نیست/ براین نگارش انتقادات فراوانی است و حتی تلاش شده که مبحث تفکیک قومیت ها را بازپروری کند/ بعنوان مثال هدف از نگارش " آنگونه که انتظار میرفت از قشقایی ها نامی برده نشد " چیست؟ و چه ربطی به حاشیه نگاری دارد؟/ بخدا مردم امروز خودشان می فهمند و گوش های شان هم دراز نیست و چرا برخی رسانه ها فکر می کنند مردم نمی فهمند؟‌
قشقایی سلحشور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
من هم با نظر تابناک موافقم، چرا در حالی که بخش عمده ای از جمعیت استان از قشقایی های دلاور تشکیل شده است هیچ نامی از آنها در همایش اقوام، قلم و آرامش برده نشد. من به شخصه شاهد یکی از مستندهای جهانگرد از تلویزیون بودم که گزارش از استان ک.گ.ب تهیه شده بود و گزارشگر به گونه ای داشت در خصوص قشقایی ها در این استان سئوال می کرد که کارشناس صدا و سیمای استان در جواب فرمودند سنت و رسوم ما لرها با قشقایی ها یکی است و عملاً تفائتی ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار