در نشست شورای کشاورزی کهگیلویه مطرح شد:
معاون فرماندار کهگیلویه، ثبت‌نام کشاورزان در سایت جهادکشاورزی را امری مهم خواند و تصریح کرد: متولیان باید با برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی دقیق در این راستا، کشاورزان را برای ثبت‌نام در این سایت مطلع نمایند.
کد خبر: ۵۹۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶ 16 April 2018
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، جلسه شورای کشاورزی کهگیلویه با محوریت فصل برداشت محصولات استراتژیک (گندم، جوم و کلزا) در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سید عمران تقوی در این نشست به گزارش وضعیت کشت شهرستان کهگیلویه پرداخت و سطح زیرکشت گندم دیم را ۲۸ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد. 
مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه پیش‌بینی تولید گندم را ۳۰ هزار تن برآورد کرد و گفت: ۱۰ هزار تن خرید بر مازاد کشاورزان پیش‌بینی شده است. 
وی سطح زیرکشت جو دیم و آبی را به ترتیب ۱۳ هزار و ۱۵۰ هکتار عنوان و بیان کرد: پیش‌بینی برداشت تولید جو هفت هزار تن است. 
تقوی خرید مازاد بر مصرف کشاورزان جو را ۱۰۰ تن عنوان کرد. 
مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه سطح کشت کلزا را ۲۲۰ هکتار عنوان و تصریح کرد: متأسفانه به دلیل خشک‌سالی این میزان به ۲۰۰ هکتار رسید. 
وی میزان پیش‌بینی شده برداشت کلزا را ۲۵۰ تن عنوان کرد. 
تقوی گندم کشت شده در این شهرستان را شامل دهدشت، کوهدشت، کریم، آفتاب، مهرگان و چمران اعلام کرد.
وی میزان کود توزیع شده در فصل کاشت را ۶ هزار تن اعلام کرد. 
تقوی با بیان اینکه چهار سایت آبی گندم و جو در چهار منطقه شهرستان( دستگرد، صحرای کلاچو، جاورده و درغک) وجود دارد، گفت: قریب به ۸۴ دستگاه کمباین برداشت محصولات زراعی را انجام می‌دهند.
وی خواستار ساماندهی محوطه انبار شرکت غله از فرمانداری کهگیلویه شد و اظهار داشت: نیروی انتظامی نهایت همکاری خود را جهت جلوگیری از خروج بذر گندم از شهرستان داشته باشد.مدیراداره جهادکشاورزی با قدردانی از همکاری نیروی انتظامی و شرکت فراورده های نفتی درسال گذشته خاطرنشان کرد: پیش بینی میشود حدود ۱میلیون لیتر سوخت مورد نیاز کمباین های مورد استفاده باشد. 
سید علی‌صادق فروزنده در این جلسه اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط جهاد کشاورزی، عملیات خرید گندم از اول اردیبهشت ماه آغاز و تا تیرماه ادامه خواهد داشت. 
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد پیش‌بینی میزان خرید گندم تضمینی در سال جاری استان را ۶۸ هزار تن عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰۰ تن خرید تضمینی کلزا صورت گرفته است گفت: پیش‌بینی خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۱۷۰۰ تن است. 
فروزنده میزان خرید گندم در سال گذشته را ۶۸ هزار تن عنوان و خاطرنشان کرد: بیشترین گندم خریداری شده در سال گذشته مربوط به شهرستان کهگیلویه بوده است. 
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد، برداشت گندم در کهگیلویه در سال گذشته را ۱۸ هزار تن عنوان و بیان کرد: پنج هزار و ۸۱۰ تن توسط مباشر و ۱۲ هزار تن توسط شرکت غله استان خریداری شد. فروزنده از ثبت‌نام کشاورزان در سامانه جامع پهنه‌بندی جهادکشاورزی برای خرید گندم آن‌ها خبر داد و افزود: همه کشاورزان استان باید در این سامانه ثبت‌نام نمایند و تنها گندم کسانی که در این سامانه ثبت‌نام نمو‌ده‌اند خریداری خواهد شد. 
اسلام خسروی در این جلسه بحران کم‌بارشی و وضعیت بحرانی آب را یادآور شد و اظهار داشت: با شرایط موجود، نیاز است که از کشاورزان کشت دیم حمایت جدی داشته باشیم. 
معاون فرماندار کهگیلویه، ثبت‌نام کشاورزان در سایت جهادکشاورزی را امری مهم خواند و تصریح کرد: متولیان باید با برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی دقیق در این راستا، کشاورزان را برای ثبت‌نام در این سایت مطلع نمایند. 
وی با توجه به همکاری مداوم شرکت فرآورده‌های نفتی در همه زمینه‌ها، خواستار سوخت به موقع کمباین‌ها از شرکت فرآروده‌های نفتی شهرستان شد. 
خسروی، آتش‌زدن پسماند‌ها توسط برخی افراد در سال گذشته را یادآور شد و با بیان اینکه آتش‌زدن این پسماند‌ها ممنوع است، خواستار آمادگی همه دستگاه‌ها جهت مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی شد. 
معاون فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: متأسفانه به علت ندانم‌کاری برخی افراد، زحمت یکساله کشاورزان در چند ثانیه طعمه حریق می‌شود. 
خسروی خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر در سطح کشور، دولت دیگر توانایی کمک به کشاورزان را ندارد. 
معاون فرماندارکهگیلویه خواستار همکاری تمامی ادارات مرتبط با حوزه برداشت محصولات کشاورزی شد و تصریح کرد: فرمانداری در این بازه زمانی در جهت پیشبرد امور نیز نظارت خواهد کرد. 
بر پایه گزارش خبرنگار تابناک، بخشدار چاروسا خواستار خریداری گندم کشاورزان این بخش در شهرقلعه رییسی شد که مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد به سبب نبود زیرساخت ها مخالفت نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار