نشست تبیین مراحل تدوین سند دانشگاه اسلامی با حضور رؤسا و معاونین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در دانشگاه یزد برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲ 16 April 2018

در این نشست محمدابراهیم سقزچی، عضو کمیته تدوین سند دانشگاه اسلامی به تشریح روند مراحل تدوین این سند پرداخت.

وی بیان کرد: به دنبال سخنان رهبر معظم انقلاب و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مردادماه ۷۶، شورای اسلامی شدن مراکز آموزشی به منظور تدوین، راهبری و نظارت بر حُسن اجرای سیاست های لازم برای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی، با توجه به دیدگاه های رهبر معظم انقلاب، تشکیل شد.

وی با اشاره به تدوین «سند دانشگاه اسلامی» در سال ۷۷  گفت: بر اساس آیین نامه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی سال ۷۷، تدوین و پیشنهاد سیاست ها و راهبردهای مرتبط با اسلامی شدن را اولویت اصلی خود قرار داد که نتیجه آن، تدوین «سند دانشگاه اسلامی» در این سال بود.

وی تصریح کرد: پس از گذشت بیش از یک دهه و درپی تأکید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه اسلامی شدن دانشگاه ها در اسفندماه سال ۸۹، دبیرخانه شورا در سال ۹۱ مأموریت بازنگری و به روزرسانی سند را ذیل راهبرد کلان «نهادینه کردن نگرش اسلامی به علم و تسریع در برنامه اسلامی شدن نهادهای آموزشی و پژوهشی» به انجام رساند.

به گفته وی، با استفاده از تجربیات گذشته و آینده پژوهی و با طراحی و رویکردهای علمی و تحلیلی، سند مذکور همسو با اسناد فرادستی، تدوین شد و در جلسات فشرده، به تصویب شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی رسید.

دکتر سقزچی یادآور شد: در بند پایانی این سند آمده است: دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مؤسسات آموزشی، موظفند در چارچوب سیاست های اجرایی شورای اسلامی شدن مراکز آموزشی، طرح ها، برنامه ها و بازخوردهای خود را برای اجرای این سند، تدوین و برای بررسی و تصویب به ستاد مربوط خود تسلیم نمایند.

وی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و به تبع آن وزارت خانه های ذیربط و شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی، بایستی با حمایت دستگاه های رسانه ای و اجرایی و استمداد از آنها برای فرهنگ سازی و پی گیری مصوبات، اقدامات لازم را به عمل آورند.

این مصوبه، مشتمل بر یک مقدمه و ۹ فصل، در جلسه ۷۳۵ تیرماه سال ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، به تصویب رسیده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار