این موضوع و حق ایجاد شده مالکیت تلگرام را برای افراد صاحب کانال یا گروه و امکانات این نرم افزار را از منظر فقه اسلامی مورد اشاره قرار داده است.
کد خبر: ۵۹۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 16 April 2018
فیلتر شدن تلگرام از جمله بحث های داغ این روزها است که موافقان و مخالفانی را هم با استدلال های متعدد دارد . در این خصوص یکی از کارشناسان ، این موضوع و حق ایجاد شده مالکیت تلگرام را برای افراد صاحب کانال یا گروه و امکانات این نرم افزار را از منظر فقه اسلامی مورد اشاره قرار داده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،سید محمد زهیر غرضى گفت: در فقه اسلامی اگر کسی زمینی را آباد کند، معدنی را به بهره برداری برساند، کتابی را بنویسد و تولیدی را به سرانجام برساند، مالک آن زمین یا معدن می شود و حقی در آن دارد و حاکمیت اگر بخواهد امکانات او را بگیرد باید رضایت او را جلب کند.
عصر ایران از قول غرضی نوشت : حال اگر کسی در فضای مجازی کانال تلگرامی ایجاد کند یا صفحه ای در اینستاگرام سامان دهد و افرادی را با وقت و هزینه جذب کند حاکمیت و دولت نمی تواند ابزار او را از بین ببرد.
وی افزود : او حقی دارد و باید برای تغییر فضای کسب و کار آن فرد رضایت او را به دست بیاورد.
غرضی بر این اعتقاد است که اگر می خواهند پیام رسان داخلی را جایگزین کنند ، باید پیامرسان داخلی از مشابه جهانی بهتر باشد و این مزیت را باید کاربران و مردم تشخیص دهند نه اینکه خودشان خوششان بیاید و دستوری عمل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار