اولین نشست شورای اداری و صحبت های جدی استاندار
من به عنوان استاندار روزی چند بار باید زنگ بزنم که این مدیر مشکل کوچک این سرمایه‌گذار را حل و فصل کند، این مدیر در هر محفلی که حضور پیدا می‌کند از عدم توسعه یافتگی شهرستان سخن می‌گوید که چنین فردی باید خجالت بکشد که مانع توسعه شده است.
کد خبر: ۵۹۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 16 April 2018
اولین نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در سال جدید در حالی برگزار شد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی به حوادث تلخ و شیرین سال گذشته اشاره کرد و با بیان این نکته که برخی از این حوادث تلخ ازبلایای طبیعی بوده است ، اظهار کرد: می‌شد با تدبیر بیشتر مدیریت بهتری بر این حوادث داشت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد علی‌محمد احمدی افزود : سیل کرمانشاه، حادثه تلخ سانچی و سقوط هواپیمای تهران-یاسوج رویدادهای تلخ سال 96 بود . ضمن اینکه در سال گذشته برخی از حوادث اقتصادی و اجتماعی بود و مردم مطالباتی داشتند که مطالبات مردم متعلق به همه دولت‌ها است.
رویکردهای استان در سال جدید و مدیرانی که فقط به فکر حفظ جایگاه خود هستند
وی به مهمترین رویکردها در سال جدید اشاره کرد و گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و شرکت‌های دولتی مسؤول هستند قبل از بروز مشکلی نسبت به رفع آن اقدام کنند.مدیری که تمام دغدغه‌اش حفظ جایگاه است این موضوع را درک نمی‌کند اما مدیری که از نارضایتی و مشکل مردم آگاه است برای رفع آن تلاش می‌کند و مانع ایجاد تجمعات می‌شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به یادآوری دومین رویکرد استان در سال جدید اشاره کرد و افزود: مدیران در سطوح مختلف این مساله را مدنظر داشته باشند که به جای سطحی‌نگری تعامل بین بخشی داشته باشند که تجربه نشان داده با جزیره‌ای عمل کردن استان به توسعه یافتگی دست پیدا نمی‌کند.
 
سه رویداد تلخ سال گذشته/ سنگ اندازان پیشرفت استان شناسایی شده اند / مدیری که باید از گفته های خود خجالت بکشد!

سنگ اندازان پیشرفت استان شناسایی شده اند
احمدی با یادآوری این نکته که نباید امورات را به سلایقی که در راه پیشرفت و توسعه استان سنگ‌اندازی می‌کنند سپرد، گفت: افرادی را که با سنگ‌اندازی جلوی توسعه و اجرای برخی پروژه‌ها را می‌گیرند  شناسایی کردیم و به موقع جلوی این افراد می‌ایستیم و با مدیری که چنین دیدگاهی را داشته باشد به شدت برخورد می‌کنیم.
استاندار افزود : حتی طرح هایی عمرانی بودند که این افراد به دلایل نامشخص سعی در کندشدن و توقف آنها داشته اند که آنها نیز شناسایی و معاونت عمرانی استانداری نیز موظف است با قاطعیت وجدیت روند اجرایی این طرح ها را تسریع بخشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بخشی از مطالبات مردم در حوزه اقتصادی است و مدیران در سالی که به‌نام کالای ایرانی نام‌گذاری شده با تلاش بهره‌وری را افزایش و به موقع در محل کار خود حاضر شوند.نسبت به اموال و بیت‌المال حساسیت به خرج دهد پول بیت‌المال را هدر ندهد، صرفه‌جویی داشته باشند که در چند ماه حضورم این موضوع را تا اندازه‌ای حل کرده‌ایم.
برای یک مشکل کوچک باید خودم زنگ بزنم/مدیری که باید از گفته های خود خجالت بکشد! 
وی با اشاره به عدم همکاری برخی از مدیران با سرمایه‌گذاران گفت: سرمایه‌گذاری را که قصد سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در استان را داشت برای یکی از شهرستان‌ها جذب کردیم اما مدیر شهرستانی هیچ همکاری با سرمایه‌گذار نمی‌کند و من به عنوان استاندار روزی چند بار باید زنگ بزنم که این مدیر مشکل کوچک این سرمایه‌گذار را حل و فصل کند، این مدیر در هر محفلی که حضور پیدا می‌کند از عدم توسعه یافتگی شهرستان سخن می‌گوید که چنین فردی باید خجالت بکشد که مانع توسعه شده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران دستگاه‌های استان گفت: اندازه‌ای که دغدغه بکارگیری و اشتغال بستگان خود را دارد دغدغه توسعه استان را داشته باشید، چطور تلفن را برمی‌دارید و برای اشتغال فلان فرد از بستگان التماس می‌کنید.چنین تلاشی را باید برای حل مشکلات استان انجام دهید و التماس کنید که یک سرمایه‌‌گذار وارد استان شود.
حاکمیت باید بسته نشاط اجتماعی داشته باشد
احمدی در ادامه سخنان خود در شورای اداری ایجاد نشاط اجتماعی را از خواسته‌های مردم دانست و افزود: نشاط اجتماعی برگزاری جشن و جشنواره نیست، اگر در اداره‌ای ارباب رجوع تکریم نشود و اگر مردم احساس کنند به جای اجرای قوانین روابط حاکم است  اگر چندین جشن و جشنواره برگزار کنیم باز هم نشاط اجتماعی ایجاد نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه حاکمیت باید بسته نشاط اجتماعی داشته باشد، تصریح کرد: فضا را به گونه‌ای فراهم کنیم که میان فرد فقیر و غنی، گرمسیری و سردسیری و ...تفاوتی نباشد و در صورتی که چنین رویه‌ای داشته باشیم نشاط اجتماعی ایجاد کرده‌ایم.
برنامه های اولویت دار دولت در سال جدید
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دولت در سال جدید چندین برنامه را در اولویت قرار دارد که در استان این اولویت‌ها دنبال می‌شود نخست موضوع اشتغال است که دستگاه‌های متولی و سایر دستگاه‌ها تلاش کنند تا با ایجاد اشتغال فراگیر و همچنین خدمات مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کنند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر دولت اعتباری اختصاص می‌دهد باید شبانه‌روز تلاش کنیم تا اشتغال ایجاد کنیم، گفت: در 6 ماهه ابتدایی سال 96 مبلغ 80 میلیارد تومان تسهیلات رونق پرداخت شد اما در 6 ماه دوم این مبلغ به 240 میلیارد تومان افزایش یافت.ضمن اینکه مدیری که نمی‌تواند مسیر توسعه را با ما همراهی کند کنار گذاشته می‌شود.

احمدی به بازسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و یادآور شد: برخی از بافت‌های استان و شهرستان به شدت فرسوده و آسیب‌زا هستند که نسبت به این موضوع توجه شود، همچنین با توجه به وضعیت کم‌آبی و کمبود بارش‌ها در صورتی که سیاست دولت منع گشت‌های غرق‌آبی باشد ما نیز تبعیت می‌کنیم در غیر اینصورت کشت محصولاتی مانند برنج صورت می‌گیرد.

وی به حوزه محیط زیست هم اشاره کرد و با بیان اینکه که محیط زیست یعنی درختان زمین خورده منطقه باشت و یا پساب‌های رها شده در طبیعت گفت: کتک و شلوار شیک کمکی به حفظ محیط زیست نمی‌کند بلکه در چارچوب قانون از محیط زیست محافظت و حراست شود.
 
سه رویداد تلخ سال گذشته/ سنگ اندازان پیشرفت استان شناسایی شده اند / مدیری که باید از گفته های خود خجالت بکشد!

فرمانداران بر دستگاه های اجرایی درخصوص استفاده از کالای ایرانی نظارت کنند
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص شعار حمایت از کالای ایرانی سال 97 گفت: فرمانداری‌ها نظارت کامل بر دستگاه‌های شهرستانی داشته باشند که خرید کالای مصرفی و سرمایه‌گذاری باید از تولیدات داخل باشد و در تولیدات داخل محصول استان در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه قابل توجیه نیست که 16 کارخانه آب معدنی در استان فعال باشد آنوقت از آب معدنی دماوند در استان استفاده شود، عنوان کرد: اگر محصولاتی مورد نیاز بود و در داخل استان و کشور تولید نمی‌شد آنوقت می‌توان نمونه خارجی آن را تهیه کرد.

احمدی با تأکید بر مبارزه جدی با قاچاق کالا بر تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در جهت ارتقا کیفیت محصولات استان تأکید کرد و افزود: نمی‌توانیم بگویم حمایت از کالای ایرانی اما تولیدات ضعیفی داشته باشیم. بیش از 6 ماه است در این استان حضور دارم تاکنون کسی نیامده بگوید فلان کارخانه خوابیده و این پیشنهادات را برای رونق واحد داریم و سرمایه‌گذار برای این واحد جذب کردیم.

وی با تأکید بر رشد متوازن همه نقاط استان عنوان کرد: استان زمانی توسعه پیدا خواهد کرد که از مواهب و ظرفیت‌هایی که دارد برای کهگیلویه و بویراحمد استفاده شود و به همه نقاط استان فرصت داده شود.
به بهانه چالش با امام جمعه نباید خدمات قطع شود
این مسؤول عنوان کرد: نباید مدیری به بهانه‌ای که استاندار یا فلان امام جمعه در خطبه‌ها چیزی خطاب به وی گفت خدمات عمومی به مردم را قطع کند.مدیران استان را خانه خود بدانند و نگاه جزیره‌ای و منطقه‌ای نداشته باشند که این نگاه‌ها در تخصیص بودجه‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

احمدی با اشاره به برنامه محور بودن استان برای رسیدن به رشد و توسعه گفت: ارتباطات شبکه‌ای در استان وجود داشته باشد، مدیران‌کل به تمام شهرستان‌ها سر بزنند و فرمانداران نیز از مدیران بخواهند تا به شهرستان‌ها بیایند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران در محل خدمت خود حضور داشته باشند، گفت: بازرسی استانداری برای حضور مدیران در محل‌های خدمت فعال‌تر می‌شود، چرا که مدیری که مسؤولیتی در شهرستان و یا بخشی را می‌پذیرد باید شبانه‌روز در محل خدمت حضور داشته باشد.
مدیران با اصحاب رسانه تعامل داشته باشند
احمدی در بخش‌ پایانی سخنان خود خواستار تعامل میان مدیران و اصحاب رسانه شد و خاطرنشان کرد: در سایه نظام و انقلاب فضای نقد منصفانه و انتقاد وجود دارد و مدیران اجازه دهند رسانه‌ها در جلسات حضور داشته باشند و از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته اطلاع داشته باشند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد سخنان خود را با تعامل دستگاه‌ها و مراکز علمی به پایان رساند و ضمن اینکه دستگاه‌ها با فضای دانشگاهی تعامل داشته باشند، بیان کرد: رئیس دانشگاه یاسوج فردی علمی است و حضور وی در استان را به فال نیک می‌گیریم.
 
لازم به توضیح است معاون سیاسی استاندار به دلیل بیماری نتوانست در نشست شورایاداری حاضر شود. سید محمد کاظم نظری از جانبازان دوران دفاع مقدس است.
جعفر گوهرکانی که تعطیلات نوروزی دچار حادثه رانندگی شده بود با بدنی بانداژ شده خود را به نشست رسانده بود. جعفر گوهرکانی سال گذشته همبر اثر حادثه رانندگی در تعطیلات نوروزی  دچار حادثه رانندگی شده بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
استاندار محترم از مدیر محیط زیست بپرسید در سال 96 و ابتدای 97 چرا 4 نفر بدون ضابطه بکار گرفتی با کی معامله کردی.این موضوع دیگه حیثیت پرسنل نبود که بر باد دادی؟!!! فحاشی کردی. درگیری فیزیکی کردی. سیاه نمایی کردی . محیط زیست را به فنا بردی!!!!کسی پاسخگو هم نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار