در لایحه بودجه ۹۷ که یکی از جنجالی‌ترین لایحه‌های بودجه بود که پس از اعمال تغییراتی به تصویب مجلس رسید از نظر درآمدی بعد از ایلام، استان‌ کهگیلویه‌ و ‌بویراحمد، در صدر کم‌ترین درآمدها قرار گرفت.
کد خبر: ۵۹۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 17 April 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، قانون بودجه ۹۷ نشان می‌دهد که بیشترین میزان درآمد استان‌ها مربوط به استان تهران بوده و کم‌ترین آنها مربوط به استان ایلام است. همچنین که استان تهران ۱۴ درصد افزایش درآمد داشته، استان کرمانشاه تنها استانی است که درآمد آن هیچ‌گونه افزایشی نسبت به سال قبل نداشته است.

معمولا لایحه بودجه، سند دخل‌و‌خرج دولت را برای یک سال آینده نشان می‌دهد. سندی که بیان می‌کند اولویت‌های دولت در کدام حوزه‌ها و در چه زمینه‌هایی است.

تجارت‌نیوز،به قلم میلاد مرادی نوشت :  لایحه بودجه ۹۷ یکی از جنجالی‌ترین لایحه‌های بودجه بود که پس از اعمال تغییراتی به تصویب مجلس رسید. درآمد استان‌های مختلف کشور در بودجه ۹۷ در دسترس است. استان تهران با ۴۸  هزار میلیارد تومان بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده است.
 
نگاهی به وضعیت درآمدی کهگیلویه و بویراحمد در بودجه 97

استان‌های اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی در رده‌های بعدی بیشترین میزان درآمد قرار دارند. اما در لیست کم‌درآمدها نیز استان ایلام در با ۲۱۰ میلیارد تومان درآمد در صدر کمترین میزان درآمد قرار گرفته است.

بعد از ایلام، استان‌های کهگیلویه‌ و ‌بویراحمد، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری در صدر کم‌ترین درآمدها قرار گرفته‌اند. همچنین تغییرات درآمدی استان‌ها (قانون بودجه سال ۹۷ نسبت به قانون بودجه سال ۹۶) نشان می‌دهد که استان تهران با ۱۴ درصد افزایش در درآمد، بیشترین میزان افزایش درآمدی را داشته است.

استان کرمانشاه بدون افزایش درآمد، در انتها قرار گرفته و درآمد آن نسبت به سال گذشته هیچ‌گونه تغییری نکرده است. با این حال غیر از کرمانشاه تمام استان‌های کشور شاهد افزایش چند درصدی در درآمد خود بوده‌اند.

حدود ۱۵ استان کشور نیز افزایش درآمدی ۱۰٫۹ درصدی را داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار