مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛
956 میلیون تومان برای ارائه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته هزینه شد.
کد خبر: ۵۹۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 17 April 2018
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در خصوص هماهنگی برنامه های سال جاری و بررسی عملکرد حوزه های مختلف در سال گذشته  با مدیران ستادی دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از محورهای اساسی فعالیت‌های کمیته امداد خدمات فرهنگی است که به‌منظور ارتقاء آگاهی، بینش و سطح فکری و فرهنگی خانوارهای تحت حمایت انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی فکری و فرهنگی و همچنین تقویت رشد اعتقادی آن‌ها ازجمله اهداف مهم این نهاد است، گفت:در زمینه ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان 956 میلیون تومان در سال گذشته هزینه شد.
محبی با اشاره به اینکه در زمینه ارائه خدمات آموزشی به خانواده‌ها 296 میلیون تومان در سال گذشته هزینه شد افزود: آموزش سرپرستان خانواده در زمینه‌های احکام، بهداشت روان و سایر آموزش‌های موردنیاز، برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوج‌های جوان و جوانان در شرف ازدواج، برگزاری مراسم دینی و مذهبی در قالب طرح فلاح، شرکت مددجویان در مراسم اعتکاف وکتابخوانی از جمله برنامه‌های فرهنگی است که برای مددجویان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات به دانش آموزان و دانشجویان در کانون‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است که در این زمینه 164 میلیون تومان در سال 96 هزینه شد، بیان کرد: برگزاری کانون‌های موقت تابستانه از طریق قرارداد با مؤسسات فرهنگی، ایجاد کانون‌های پیروان ولایت و فعالیت آموزشی و ترویجی قرآن در خانواده‌ها از جمله خدمات ارائه‌شده به دانش آموزان است.
 
اختصاص 900 میلیون تومان به طرح‌های فرهنگی کمیته امداد

محبی برگزاری اردوهای زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس و اردوهای آموزشی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد اعلام و اظهار کرد: در زمینه اعزام مددجویان به کربلای معلی  و اعزام جوانان و بزرگ‌سالان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس و اردوهای آموزشی اعزامی به استان‌های فارس و اصفهان 188 میلیون تومان در سال گذشته هزینه شد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 560 میلیون تومان برای هزینه‌های خدمات فرهنگی به  دانش آموزان در واحدهای خوابگاهی اختصاص یافت، افزود: اسکان دانش آموزان و دانشجویان در واحدهای خوابگاهی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی برای آنان، برگزاری کلاس‌های آموزشی کمک‌درسی و فوق‌برنامه‌ها در این خوابگاه‌ها برای دانش آموزان از جمله اقدامات انجام‌شده است.  
محبی برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت مددجویان و کارکنان، برگزاری مسابقات در خصوص امربه‌معروف و نهی از منکر و حقوق شهروندی، فعالیت نماز ، شرکت دانشجویان در اردوی طرح ولایت را از دیگر برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد برای مددجویان اعلام کرد.
وی با اشاره به بهره‌مندی 34 هزار نفر از خدمات فرهنگی کمیته امداد در سال گذشته یادآورشد: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این نهاد موجب افزایش مهارت‌های زندگی مددجویان شده و با بهره‌مندی خانوارهای تحت حمایت از سلامت اجتماعی و فردی می‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار