گفته می‌شود وی اسفندماه سال گذشته استعفا می‌دهد که وزیر راه و شهرسازی با آن مخالف می‌کند و در نهایت آخوندی با استعفای دوم فخریه‌کاشان موافقت می‌کند.
کد خبر: ۵۹۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 20 April 2018
حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج در ارتفاعات دنا ، در حالی که به نظر می رسد فقط در بعد انسانی ، آن هم در خصوص کشف پیکر جانباختگان در رسانه ها بازتاب دارد ، اما گویا این موضوع در خصوص استیضاح مقصران وارد فاز جدیدی شده است و تبعات این حادثه گریبان معاون وزیر راه و خریدار هواپیمای ATR را گرفته و وی بی سر و صدا از سمت خود استعفا یا کنار گذاشته شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هرچند استیضاح کنندگان وزیر راه در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند اما ماجرا در کهگیلویه و بویراحمد دارای ابعاد و پس لرزه های بیشتری شده بود و تا هفته ها پس از استیضاح یک جدل پر تنش بین موافقان و مخالفان استیضاح در جریان بود و برخی هم از این اتفاقات به شدت بهره برداری سیاسی می نمودند و البته مخالفان استیضاح خود را برنده این جدل می دانند. اما دقایقی پیش اعلام شد که مهمترین شخص وزارت راه پس از خود وزیر که اتفاقا عامل اصلی خرید هواپیماهای مسافربری از جمله ATR  است ، استعفاء داده است.
البته در این خصوص مشخص نیست که این استعفا ، امتیاز به استیضاح کنندگان بوده است یا یک موضوع داخلی وزارت راه و شهرسازی اما به هر جهت می توان آن را واکنشی برای بدست آوردن دل استیضاح کنندگان نامید.
 
اولین امتیاز برای استیضاح کنندگان وزیر در حادثه دنا / استعفای بی سر و صدای معاون وزیر و خریدار ATR+ تصویر
 

بنابر این گزارش ، اصغر فخریه کاشان اوایل سال 94 از سوی عباس آخوندی ابتدا به عنوان مشاور وزیر راه و شهرسازی و در ادامه به عنوان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل وزیر منصوب شد. وی فرد اول قرارداد خرید 200 فروند هواپیمای ایرباس، بوئینگ و ATR محسوب می‌شود.
گفته می‌شود وی اسفندماه سال گذشته استعفا می‌دهد که وزیر راه و شهرسازی با آن مخالف می‌کند و در نهایت آخوندی با استعفای دوم فخریه‌کاشان موافقت می‌کند.

گرچه تاکنون 11 فروند هواپیمای ایرباس و ATR قراردادهای ذکر شده به ایران تحویل شده، اما نحوه تامین منابع مالی هواپیماهای خریداری شده به خصوص بوئینگ یکی از چالش‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی بوده است. با توجه به ارتباطات فخریه کاشان در حوزه تجارت و خداحافظی وی با پُست قائم مقام وزیر راه و شهرسازی احتمالا روند تحویل هواپیماها به هما کُند خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
گرفت .رفت .برای چی بایستد ..مگر مغز خر خورده .امروز صبحی بهترین ویلا در خارج و شمال و زمین و پول ووووووووو تا هفتاد جد ابدش سیر شدند ......خل باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار