دقایقی پیش یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار «میزان»، از دستگیری سعید مرتضوی دادستان سابق تهران خبرداد و اضافه کرد که مرتضوی برای اجرای حکم دادگاه و گذراندن دوران حبس تحویل مقامات قضایی داده شده است.
کد خبر: ۵۹۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 22 April 2018

سعید مرتضوی در شمال کشور دستگیر شدسعید مرتضی، دادستان سابق تهران که پیشتر به دلیل اتفاق های پیش آمده در ماجرای کهریزک و نیز برخی تخلفات مالی و اقتصادی ضمن انفصال دائمی از خدمت به دو سال حبس محکوم شد، بالاخره و پس از ماه ها امتناع از پذیرش حکم دادگاه، تسلیم قانون شد.

به گزارش «تابناک»، دقایقی پیش یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار «میزان»، از دستگیری سعید مرتضوی دادستان سابق تهران خبرداد و اضافه کرد که مرتضوی برای اجرای حکم دادگاه و گذراندن دوران حبس تحویل مقامات قضایی داده شده است.
این منبع آگاه تاکید کرد: با توجه به قطعیت حکم وی، دادستان سابق تهران ساعاتی پیش دستگیر و روند انتقال مرتضوی به زندان برای سپری کردن دوران محکومیت در حال انجام است.

این مقام آگاه افزود: مرتضوی، ساعاتی پیش توسط مامورین نیروی انتظامی در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و بازداشت شده است. سعید مرتضوی که پیشتر و در مقام قضاء ید طولایی در برخورد سنگین و صدور حکم برای محکومان داشت، از سال 82 مسئولیت دادستانی و انقلاب تهران را بر عهده داشت.

مرتضوی در ماجرای حوادث کهریزک متهم به مشارکت در قتل غیر عمد تعدادی از بازداشت شدگان شد و با پیگیری خانواده قربانیان آن حادثه نهایتاً در این زمینه محکوم شد.

او که در سال 1389 از دادستانی استان تهران عزل شد، از سال 1388 و از سوی رئیس جمهور سابق محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشغول به فعالیت بود.

مرتضوی همچنین در اسفندماه 1390 و با دستور محمود احمدی نژاد به ریاست سازمان تأمین اجتماعی رسید و در این مقام نیز حواشی فراوانی را برای خود و جامعه ایجاد کرد.

او نهایتاً در 10 مرداد 1391 توسط حکم دیوان عدالت اداری و در راستای شکایت تنی چند از نمایندگان مجلس از ریاست سازمان تأمین اجتماعی عزل شد. مرتضوی در تاریخ 24 آبان سال 1393 به صورت دائم از شغل قضاء انفصال پیدا کرد و در آذر 96 به جرم مشارکت در قتل و نیز برخی تخلفات مالی به دو سال حبس محکوم شد؛ حکمی که وی ماه ها از پذیرش آن امتناع می کرد و خود را تسلیم دادگاه نکرد.

نهایتاً امروز دوم اردیبهشت ماه خبر رسید که وی در شمال کشور بازداشت و در اختیار مقامات قضایی شده است.

سعید مرتضوی در شمال کشور دستگیر شد + جزئیات

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار