فرماندار شهرستان میبد تاكيد كرد: اجناس خارجی و غیربومی در بازه زماني كوتاه مدت از شهرک سفال میبد خارج و محصولات بومي با نام و نشان خاصي در اين محل عرضه شود.
کد خبر: ۵۹۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 22 April 2018

«حسین فلاح» در نشست هم‌اندیشی فعالان هنر سفال اين شهرستان، سفال را به عنوان مهمترين هنر صنعت میبد خواند و گفت: فروش اجناس خارجی و بی‌کیفیت چینی در کنار سفال میبد، اعتماد خریداران را سلب خواهد كرد و بعضاً ضررهای جبران‌ناپذیری را اين اين بخش وارد خواهد كرد.

وي افزود: مشکلاتی نظیر بسته‌بندی، برندسازی و حمایت‌هاي دولتي، متوجه صنعتگران این عرصه است که ما از آن آگاه هستیم ولی باید با کمک همه نهادهای متولی، حمایت همه‌جانبه از قطب سفال وسرامیک میبد صورت بگیرد تا روزی شاهد فراموشی این هنر در سال‌های آینده نباشیم. 

فرماندار خواهان آن شد تا در بازه زماني تعيين شده و کوتاه مدت اجناس خارجی و غیربومی از شهرک سفال میبد خارج و شاهد تولید و توزیع محصولات سفال و سرامیک میبد با یک نام و نشان خاص باشیم. 

فلاح از نهادهای متولی نيز خواستار برطرف کردن مشکلات صنعتگران و حمایت و توجه ویژه به این قطب شد تا سفال میبد همیشه پویا و زنده باقی بماند. 

«حجت الله خلیلی» ريیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میبد نيز در اين نشست با اشاره به این که صنعت سفال  میبد نیازمند حمایت جدی مسئولان است، گفت: میبد در حالي به عنوان قطب سفال و سرامیک کشور محسوب می‌شود كه بعضاً در کنار سفال بومي اين شهرستان شاهد عرضه کالاهای چینی به عنوان صنایع دستی در اين منطقه هستيم كه هنر صنعتگران ميبدي را خدشه‌دار مي‌كند.

وی با اشاره به كاهش واحدهاي عرضه‌كننده اين كالاهاي چيني به دنبال برپايي 10 گشت بازرسي مشترك از بهمن‌ماه پارسال تاكنون، اين اقدامات را ناكافي دانست و تاكيد كرد: محل كنوني بازار سفال و سرامیک میبد فقط باید سفال میبد را تولید و عرضه كند و اجناس و توليدات غيربومي تنها در سطح شهر قابل عرضه باشند.

خلیلی از پیگیری براي صدور پروانه کسب با عنوان «صنعت سفال و سرامیک محلی» خبر داد و افزود: بر همين اساس واحدهاي کارگاهي و واحد‌هاي فروش و عرضه اين محصولات بايد داراي پروانه کسب جداگانه‌ای باشند.

اين مسئول حمایت دولت در بخش تولید سفال و سرامیک را از طريق ارائه تسهیلات اشتغال فراگیر به متقاضیان اين بخش پيشنهاد كرد و گفت: البته اين حمايت نيز تاكنون در راسته سفال و سرامیک مورد استقبال قرار نگرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار