پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری فردی خبر داد که برای عقب راندن خواستگار دختر مورد علاقه اش، وی را تهدید به اسید پاشی کرده بود.
کد خبر: ۵۹۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ 22 April 2018

سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتای استان یزد در رابطه با این خبر گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتا و ارائه برگه شکوائیه ‌ای با موضوع تهدید به قتل و اسید پاشی در فضای مجازی خواهان پیگیری شکایت خود بود که با توجه به اهمیت موضوع‌، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
این مقام پلیس افزود: در تحقیقات اخذ شده از شاکی، وی اعلام داشت پس از خروج از جلسه خواستگاری، متوجه شدم که ماشینم مورد اسید پاشی قرار گرفته است و از فردای آن روز فردی با ارسال پیام هایی به بنده سعی در منصرف کردنم بابت خواستگاری از دختر مورد نظرم را داشت که بعد از بی ‌توجهی بنده، اقدام به توهین و تهدید به قتل و اسید پاشی به صورتم کرد.
سرهنگ ابوطالبی‌ ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، پس از هماهنگی با مراجع قضایی با توجه به تحقیقات و بررسی ‌های لازم متهم شناسایی و دستگیر شد.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهم دستگیرشده در بازجویی‌های فنی مأموران پلیس فتا با مشاهده مدارک مستدل و غیرقابل‌ انکار، به بزه انتسابی اعتراف کرد و اظهار داشت، به دختری که شاکی برای امر خواستگاری اقدام کرده علاقه ‌مند بودم اما به دلیل جواب رد از طرف خانواده دختر و به انگیزه انتقام‌جویی و منصرف کردن خواستگار اقدام به اسید پاشی بر روی ماشین شاکی و تهدید به قتل و اسید پاشی بر روی صورت وی در شبکه‌های مجازی کردم.
سرهنگ ابوطالبی گفت: کاربرانی که فضای مجازی را مکانی برای تسویه حساب و تلافی در نظر می‌گیرند نه تنها در برابر قانون باید پاسخگو باشند، بلکه احتمال این اتفاق علیه خود آنها وجود دارد.

**تهدید و اخاذی از دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی بعد از ارتباط مجازی
سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس ‌فتا استان ‌مازندران گفت: فردی که در شبکه‌های اجتماعی با در اختیار داشتن تصاویر خصوصی دختری اقدام به تهدید و اخاذی از وی نموده ‌بود، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: در پی شکایت فردی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا، چنین عنوان ‌داشت که در یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب، شخص ناشناسی اقدام به ارسال مطالبی کذب و همچنین انتشار تصاویری از دختر بنده نموده است. به همین منظور تقاضای رسیدگی موضوع را دارم.
این مقام ارشد انتظامی افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت، که با بررسی‌های فنی و تخصصی به عمل آمده، هویت متهم معلوم شد.
سرهنگ محمدنژاد گفت: کارشناسان پلیس فتا در ادامه با هماهنگی مقام قضایی، متهم را به این پلیس احضار کردند. متهم در اظهارات خود عنوان کرده که بنده با دختر شاکی به مدت 6 ماه از طریق یکی از پیام رسان‌های موبایلی در ارتباط بودم و وی در طی این مدت تصاویر خصوصی خودش را برای بنده ارسال کرد و من نیز تمام تصاویر شخصی او را در سیستم و گوشی خودم ذخیره کردم و پس از مدتی رابطه دوستی، با شاکیه دچار اختلاف شدم و سپس به فکر تهدید و اخاذی از او افتادم.
این مقام ارشد انتظامی افزود: در ادامه بازجویی از متهم در خصوص انتشار تصاویر شخصی شاکیه در فضای مجازی و همچنین انتشار مطالبی کذب علیه او از طریق شماره مجازی در شبکه‌های اجتماعی پرسش شد که او به‌ طور کلی منکر این موضوع شد، اما با بررسی‌های فنی کارشناسان این پلیس و مواجهه با ادله متقن، متهم سرانجام لب به سخن گشود و به انجام عمل مجرمانه خود از طریق شماره‌های مجازی اقرار کرد.
متهم در ادامه اظهار داشت که بیشتر مطالب کذب و غیراخلاقی که علیه شاکیه منتشر کرده از طریق خط تلفنی بوده که به نام خود شاکیه است و دختر خودش آن ‌را در اختیار او قرار داده است.

**همسایه عامل برداشت غیر مجاز بود
سرهنگ حسن کوره‌بلاغی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با سوء استفاده از اعتماد همسایه خود اقدام به برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی وی کرده بود.
وی افزود: وی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضای در این پلیس حاضر و اعلام داشت که اخیرا با اخذ پرینت از حساب بانکی خود متوجه شدم که مبلغ 22 میلیون ریال به صورت اینترنتی برداشت شده است. در روند رسیدگی به پرونده و با بررسی های صورت گرفته مشخص گردید که برداشت‌ها به صورت خرید کارت شارژ بوده است.
سرهنگ کوره‌بلاغی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و پلیسی خاص متهم شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس احضار شد و در تحقیقات بعمل آمده از متهم و با مشاهده مستندات پرونده اعتراف کرد و اعلام داشت که شاکی، همسایه مغازه بنده بوده و با سوءاستفاده از اعتماد ایشان اطلاعات بانکی را به دست آورده و سپس اقدام به خرید کارت شارژ کردم.

**دستگیری سارق مسلح طلافروشی رشت
سرهنگ فرهاد فلاح کریمی رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق ۲۸ ساله طلافروشی گلسار رشت در کمتر از ۴۸ ساعت خبر داد و گفت: درپی وقوع سرقت از یک طلافروشی در منطقه گلسار رشت، دستگیری سارق در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با بررسی سرنخ‌ها و انجام تحقیقات، موفق به شناسایی متهم 28 ساله شدند، افزود: سارق در مسیر بازگشت از تهران حین ورود به استان در پلیس راه رشت به قزوین دستگیر شد.
وی گفت: متهم در بررسی فنی پلیس به جرم خود اعتراف کرد و یک کیلو طلای سرقتی و سلاح به کار رفته در سرقت از متهم کشف شد.متهم برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

**شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت برای بانوان
سرهنگ فرهاد فلاح کریمی رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل سرقت و مزاحمت برای بانوان در رشت و بندرانزلی خبر داد و گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت از ابتدای سال جاری از آرایشگاه‌های زنانه، بوتیک‌ها و مکان‌هایی که توسط بانوان اداره می‌شد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پس از بررسی دقیق صحنه های جرم، چهره یک مرد موتورسوار را به عنوان متهم شناسایی کردند. فرماندهی انتظامی شهرستان بندرانزلی هفته گذشته موفق به دستگیری سارقی شد که به همین شیوه اقدام به سرقت می‌کرد و تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته، شباهت زیادی به عامل مزاحمت برای بانوان داشت اما با توجه به انکار متهم دستگیرشده، نامبرده در اجرای دستور مقام قضائی برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
سرهنگ فلاح کریمی گفت: متهم مذکور با توجه به مستندات جمع آوری شده از پرونده و تصاویر دوربین‌های مداربسته و همچنین شناسایی توسط شاکیان، چاره‌ای جز اعتراف نداشت سرانجام به جرایم خود اقرار کرد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در برخی از موارد بانوان هنوز اقدام به شکایت از این متهم نکرده اند، اظهار داشت: شهروندان در صورت داشتن شکایت از این متهم می‌توانند به دایره دوم مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان گیلان مراجعه کنند.

**گردوهای قاچاق به مقصد نرسید
سرهنگ حمید جوکار فرمانده انتظامی خرمبید استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف 2 هزار و 500 کیلوگرم مغز گردو قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید جنتی فر شهرستان خرمبید در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تلاش شبانه روزی و پایش خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ماموران موفق شدند 2 هزار و 500 کیلوگرم مغز گردو قاچاق کشف کنند.
سرهنگ جوکار با بیان اینکه ارزش کالای مکشوفه بنا به نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا تعداد یک دستگاه توقیف و یک متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

**کشف 177کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس تهران و سیرجان
سرهنگ محمدرضا ایران نژاد فرمانده انتظامی سیرجان استان کرمان از کشف177 کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس این شهرستان با پلیس مبارزه با موادمخدر شرق تهران خبر داد و گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای اجرای طرح شناسایی و انهدام شبکه های قاچاق مواد مخدر با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شرق تهران، اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر را شناسایی کردند.
وی افزود: بر اساس کارهای اطلاعاتی مشترک پلیس مرکز و جنوب کشور مشخص شد قاچاقچیان با 2 دستگاه خودرو قصد دارند مواد مخدر را به شهرستان سیرجان و سپس به شهرهای مرکزی کشور منتقل کنند.
سرهنگ ایران نژاد تصریح کرد: در این رابطه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سیرجان ضمن استقرار در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان و طی عملیاتی خودروهای قاچاقچیان را شناسایی و متوقف کردند.
در این عملیات مقدار 177کیلوگرم حشیش کشف و 4 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

**کشف انبار میلیاردی لوازم آرایشی قاچاق در اصفهان
سرهنگ ستار خسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف انبار دپوی لوازم آرایشی خارجی قاچاق و کشف محموله ای به ارزش یک میلیارد ریال درعملیات کارآگاهان این پلیس خبر داد و گفت: در پی اعلام گزارشی مبنی بر دپوی لوازم آرایشی خارجی قاچاق در انباری در شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی ادامه داد: کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی به انبار مورد نظر اعزام و در بازرسی صورت گرفته تعداد 50 کارتن انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق را کشف کردند.
این مقام مسئول ارزش برآورد شده این محموله را یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص یک نفر دستگیرکه به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

**دستگیری سارق باطری های خودروی سواری
سرهنگ چنگیز ایدون رئیس کلانتری160 خزانه تهران از دستگیری سارق حرفه ای باطری های خودرو سواری و اعتراف وی به 20 فقره سرقت خبر داد و گفت: مأموران کلانتری 160خزانه، هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به جوانی حدودا 30 ساله که در حال بازکردن باطری خودرو سواری بود مشکوک شدند.
وی با بیان اینکه در نزدیکی متهم یک دستگاه موتورسیکلت پارک شده بود، افزود: متهم به محض مشاهده ماموران کلانتری، با موتورسیکلت از محل متواری شد اما بلافاصله ماموران کلانتری با اجرای طرح مهار موفق به دستگیری سارق شدند. متهم در بازجویی انجام شده به 20 فقره سرقت باطری خودرو های سواری اعتراف کرد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار