رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد
مرادی : با توجه به تقاضاهای مردمی در خصوص استفاده از لبنیات محلی از سال گذشته تصمیم بر این گرفته شد که این صنف به صورت ویژه و قانونی ساماندهی شود.
کد خبر: ۵۹۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 25 April 2018
ذائقه ی زاگرس نشینان به گونه ای است که در مصرف فراورده های دامی از جمله لبنیات به نوع محلی و بدون از دخل و تصرف علاقه زیادی نشان می دهند . همین امر باعث شده است که صنفی در این زمینه به وفور در سطح مناطق مختلف این حوزه دایر و با عنوان محل عرضه لبنیات محلی اقدام به فروش نمایند. در کهگیلویه و بویراحمد هم این اقدام به وفور صورت گرفته است و در جای جای بازار با چنین صنوفی مواجه می شویم.
مدتی بحث بر سر این موضوع داغ بود که آیا این محصولات بهداشتی هستند یا نه ؟ و حتی برخی از مسئولان هم اظهار نظرهایی کرده اند.
دی ماه 96 بود که علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، در نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی در یاسوج اظهار داشت: عرضه شیر خام بدون نظارت اداره دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد مجاز نیست.

16 مرکز جمع آوری شیر در کهگیلویه و بویراحمد موجود است.

وی افزود: دستگاه های متولی باید ساز و کار پیشگیرانه در عرضه محصولات مصرفی فاقد استاندارد و آلوده ارائه دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تنها پرونده سازی و ارجاع به تعزیرات حکومتی چاره ساز نبوده و این مهم باید به صورت اساسی رفع شود.

در این زمینه آنگونه که متولیان بهداشت می گویند ، بیکار ننشسته اند و در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده اند. از آنجا که بیشترین فروشندگان لبنیات محلی در شهرستان بویراحمد خصوصا شهر یاسوج قرار دارند، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت : از سال گذشته اقدام به ساماندهی این مراکز نموده اند و تا حدود زیادی خیال مردم را ازبابت تحت مدیریت و بازرسی قرار گرفتن مراکز فروش لبنیات محلی ، آسوده کرده اند.
 
تولید و عرضه لبنیات محلی تحت نظارت ویژه قرار دارد
 
محسن مرادی که در نشست خبری با اصحاب رسانه صحبت می کرد در این خصوص گفت : لبنیات محلی یاسوج کاملا تحت مدیریت و ساماندهی شده است.
وی افزود : با توجه به تقاضاهای مردمی در خصوص استفاده از لبنیات محلی از سال گذشته تصمیم بر این گرفته شد که این صنف به صورت ویژه و قانونی ساماندهی شود.
مرادی گفت : خوشبختانه از زمان در دستور ویژه قرار گرفتن این موضوع توسط مرکز بهداشت بویراحمد ، بسیاری از نکات مهم و ضروری بهداشتی به خوبی رعایت می شود و کنترل ها با جدیت و حساسیت بیشتری ادامه خواهد داشت.
مرادی به شهروندان این اطمینان را داد که در زمینه نظارت بر تولید و عرضه این مراکز هیچگونه کوتاهی صورت نخواهد پذیرفت.
هر چند برخی بر این اعتقاد هستند که مدیریت بر لبنیات محلی بسیار سخت است اما با توجه به سخنان رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد ، امیدواری به وجود اراده ای مصمم در جهت نظارت ویژه بر تولید و عرضه ی این محصولات بالا می رود  و تا حدود زیادی دغدغه عمومی در زمینه رعایت حداقل های بهداشتی در تولید و عرضه  بر طرف می شود.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار