همایش بزرگ سلامت در یاسوج برگزار شد
همایش بزرگ سلامت و تقدیر از دوستداران و حامیان سلامت با حضور پرشور مردم، جامعه پزشکی، کارکنان و مسئولان استانی برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱ 25 April 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از یاسوج، استقبال پرشور، اجرای برنامه‌های متنوع و مسابقه، رونمایی از کتاب " ابر پزشکان ایران" از ابتدا تا دوران قاجار و رونمایی از انیمیش شپول و مپول توسط روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان از جمله ویژگی‌های متمایز جشن امسال با سال‌های گذشته بوده است.


 خبرهای خوش دکتر ایلامی برای حوزه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در همایش بزرگ سلامت و تقدیر از دوستداران و حامیان سلامت با بیان اینکه در بسیاری شاخص‌های سلامت با ایده‌آل فاصله داریم، گفت: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در این دیار مناسب نیست.

 دکتر اورنگ ایلامی اظهار داشت: نشاط اجتماعی، عدالت در سلامت، مقابله با آسیب اجتماعی، زندگی سلامت محور و ایجاد منابع پایدار جزو اولویت‌های وزارت بهداشت به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.

 وی با اشاره اینکه امسال پروژه‌های زیادی در حوزه بهداشت و درمان داریم، تصریح نمود: پروژه‌های بزرگی همچون بیمارستان‌های 274 تختخوابی یاسوج، 32 تختخوابی باشت، نرگسی گچساران و پلی کلینیک‌های تخصصی در شهرهای مختلف استان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

 دکتر ایلامی ابراز کرد: ساختمان بیمارستان بزرگ یاسوج به اتمام رسیده و هم اکنون محوطه سازی آن رو به اتمام بوده و بزودی تاسیسات مورد نیاز شامل دستگاه امحاء زباله، تصفیه خانه فاضلاب، گازهای طبی و ... نصب تا این بیمارستان به عنوان یک مرکز فوق تخصصی و یا ارجاعی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

 وی با عنوان اینکه بیمارستان بهمئی هم اکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده پروژه‌های غیر فعال و نیمه فعال دانشکده‌ها از جمله پرستاری، بهداشت و دندانپزشکی تسریع یافته و به سرعت ادامه دارد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای هر کدام از بیمارستان‌های چرام، لنده و سی سخت 31 میلیارد ریال اعتبار نوشته که باید پیگیر مبادله موافقتنامه و تخصیص اعتبار باشیم.

 دکتر ایلامی با تاکید بر اینکه به تنهایی نمی‌توانیم زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان را تامین کنیم، تصریح کرد: از سرمایه گذاران برای حضور در این بخش و تصدی‌گری پلی کلینیک‌های تخصصی، مرکز جراحی محدود، مرکز تصویربرداری، پزشکی هسته‌ای و ...به جد حمایت می‌کنیم.

 وی با تشریح دستاوردهای طرح تحول سلامت و ادامه با قدرت این طرح افزود: 85 درصد اعتبارات طرح تحول سلامت در حوزه زیرساخت‌های مناطق محروم هزینه شده و تنها 15 درصد در اختیار جامعه پزشکان، پرستاران، و پیراپزشکان قرار گرفت.

 دکتر ایلامی اذعان داشت: در حوزه آموزش و پژوهش اقدامات مطلوبی از جمله تفاهم همکاری‌های بین المللی با دانشگاه رایزان روسیه و پیگیری برای دو تفاهم دیگر با دانشگاه‌های دو کشور کانادا و اسپانیا نیز در دستور کار است.

 وی از برگزاری دو همایش ملی و بین المللی نماز و طب در فرهنگی رضوی با همکاری آستان قدس رضوی، موسسه امام رضا(ع) و دانشگاه مشهد خبر داد و گفت: توسعه آموزش در موسسه آموزش عالی سلامت گچساران و دهدشت در دو رشته جدید بهداشت عمومی و فوریت‌های پزشکی در دستور کار بوده که امیدواریم با افزایش رشته‌ها شاهد ارتقای این موسسه‌ها به دانشکده‌های اقماری باشیم. 

 بهره برداری از 35 پروژه طرح تحول سلامت

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و بهره‌برداری از ۳۵ پروژه بهداشتی در این استان تا هفته دولت نیز خبر داد و اضافه کرد: از محل طرح تحول سلامت احداث 55 پروژه بهداشتی در این استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 20 پروژه افتتاح و 35 مورد دیگر نیز تا پایات هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهد اشت و مراکز جامع سلامت از جمله پروژه‌های بهداشتی در دست اجرا از محل طرح تحول سلامت است، اظهار نمود: عمده این پروژه‌ها در مناطق محروم و کمتر برخوردار بوده که با هدف توزیع عادلانه خدمات بهداشتی اجرایی می‌شوند.

 دکتر ایلامی ابراز کرد: برخی از شاخص‌های سلامت در این استان یا ایده‌آل فاصله دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌ها مستمر بنا داریم آن‌ها را به استاندار برسانیم و البته در این زمینه به آینده امیدوار هستم.

 وی در بخش دیگری از صحبت های خود گریزی به افتتاح دو بیمارستان 287 تختخوابی یاسوج و 32 تختخوابی باشت در آینده‌ای نزدیک زد و افزود: پلی کلینیک تخصصی یاسوج و دهدشت بزودی نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و پلی کلینیک گچساران نیز 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 دکتر ایلامی با اشاره به برگزاری این همایش بزرگ با هدف تجلیل از دوستداران و حامیان سلامت ادامه داد: در این همایش از تمامی کسانی که در پیشبرد سلامت نقش داشته و همچنین ادارات دخیل در این امر و افرادی که داوطلبانه و خودجوش دغدغه سلامت دارند، تجلیل می‌شود.

 

 رونمایی از "ابر پزشکان ایران"

 کتاب "ابر پزشکان ایران" در هفته سلامت ۹۷ با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

 کتاب "ابر پزشکان ایران" با محتوای معرفی پزشکان ایرانی از ابتدا تا دوران قاجار نوشته دکتر اورنگ ایلامی پزشک متخصص عفونی با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

 مولف کتاب "ابر پزشکان ایران" با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در طول دوران مهد پزشکی بوده است، گفت: در دوران قرون وسطی که بسیاری از کشورها از برخی بیماری‌ها همچون طاعون می‌سوختد کشور ایران در زمینه علم پزشکی حر ف برای گفتن داشت.

 دکتر اورنگ ایلامی با بیان اینکه در دوران سیاه غرب پزشکان ایرانی نقش آفرین بوده و در پرتو دین مبین اسلامی کارهای بزرگی کردند، ادامه داد: کتاب "ابر پزشکان ایرانی" به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ شده است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز با تشریح فعالیت‌های انجام شده در هفته سلامت 97 اظهار داشت: افتتاح 20 پروژه بهداشتی و درمانی، برگزاری 20 همایس اثر گذار در شهرستان‌ها، برپایی 40 چادر سلامت و دو هزار و 500 بازدید از مدارس از جمله این اقدامات بوده است.

 ابراهیم نعیمی در پایان از ویزیت رایگان سه هزار و 500بیمار در این هفته خبر داد و تصریح کرد: 15 هزار بازدید از چادرهای سلامت، دو هزار و 600 مشاوره بهداشتی، 12 هزار سنجش خون و 12 هزار سنجش فشار خون در این هفته انجام شده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار