در سیزدهمین محفل طنز «قندشکن» که با حضور مدیر مرکز تحقیقاتی،درمانی دیابت یزد برگزار شد، طنزپردازان یزدی از قند و مضرات آن گفتند .
کد خبر: ۵۹۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 28 April 2018

سیزدهمین محفل ماهانه طنز «قندشکن» از سری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی، شامگاه پنجم اردیبهشت با حضور دکتر محمد نظری‌ندوشن شاعر مطرح طنز کشور و جمعی از شاعران و طنزپردازان در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار شد .

در این محفل ادبی که دکتر «سیدمحمدرضا آقایی» مدیر مرکز تحقیقاتی،درمانی دیابت یزد، کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری استان، هنرمندان، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، نویسندگان و شاعران جوان و پیشکسوت آثار نثر و اشعار طنز خود را با موضوع «سبک زندگی،سلامت (تغذیه و دیابت)» قرائت ‌کردند .

محمد نظری‌ندوشن، حجت‌الاسلام مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد‌، حسن حاتمی‌بهابادی، محمدعلی مصدق‌منشادی، محمود صادق‌منش، سیدجمال موسوی، محمدجواد حلوایی، امیر رضا شجریان، محمد سرچشمه، مجید فرمان‌رضایی، محمد عظیمی و وحید حسنی در این محفل به شعرخوانی پرداختند .

در ادامه مدیر مرکز تحقیقاتی ـ درمانی دیابت یزد با اشاره به اهمیت و ضرورت آموزش و آگاهی مردم از مضرات و خسارت‌های دیابت، زبان هنر را بهترین و مؤثرترین شیوه برای آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه دانست و بر همکاری هر چه بیشتر هنرمندان به ویژه طنزپردازان در این خصوص تأکید کرد .

دکتر آقایی با بیان این‌که طنز را باید با زبان مردم گفت، افزود: بی‌تردید تأثیرگذاری یک اثر هنری مانند طنز می‌تواند بسیار بیشتر از سخنرانی‌‌ باشد .

وی اظهار کرد: اگر به رفتار و سبک زندگی امروز خودمان دقت کنیم، می‌بینیم که چقدر زمینه طنز در آن وجود دارد و همین موضوع می‌تواند سوژه مناسبی برای تولید اثر هنری باشد .

اثر حسن حاتمی‌بهابادی، محمدعلی مصدق‌منشادی، محمود صادق‌منش، سیدجمال موسوی، محمدجواد حلوایی، محمد سرچشمه، امیر رضا شجریان، مجید فرمان‌رضایی، محمد عظیمی و وحید حسنی از نگاه دکتر نظری کارشناس و مهمان برنامه به عنوان آثار برتر انتخاب و از طرف مرکز تحقیقاتی، درمانی دیابت هدایایی به آنان اهدا شد .

  در این محفل همچنین کتاب‌های «همه را شکل یار می‌بینم» اثر محمد نظری‌ندوشن و «برنامه نویس » نوشته وحید حسنی معرفی و در حاشیه آن نیز نمایشگاهی از کتاب‌های طنز برپا شد .

هر چند محفل سیزدهم به رغم تلخی موضوع، با چاشنی طنز و قند فراوان کام حاضران را شیرین کرد اما در واقع این آثار تلنگری بود که مرگ خاموش (دیابت) همیشه در کمین ماست. از این رو باید با تغییر سبک زندگی، تغذیه مناسب و آموزش از بروز این بیماری شیرین در جامعه جلوگیری کرد .

این محفل طنز با همکاری حوزه هنری استان و مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزدبرگزار شد .

گفتنی است؛ محافل ماهانه طنز «قندشکن» اولین چهارشنبه هر ماه در حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت‌الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار طنز خود را برای ارائه در این محافل به رایانامه qandshekan@gmail.com ارسال کنند یا برای آگاهی بیشتر با شماره تلفن 36231400 داخلی 26 تماس بگیرند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار