سخنان مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در خصوص کاهش میزان تعلق اجتماعی از جمله مواردی است که زنگ خطری جدی حتی در حوزه ی امنیت ملی هم محسوب می شود.
کد خبر: ۵۹۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 29 April 2018
روز گذشته مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در همایشی در کهگیلویه و بویراحمد سخنان قابل تأملی بیان کرد که در صورت تأیید رسمی آمار اعلام شده ی وی باید به عنوان زنگ خطری به آن توجه کرد.
شاید یکی از مهمترین انتقاداتی که بر مسولین در کل کشور تاکنون مطرح بوده است، عدم شفافیت در ارائه آمار مربوط به حوزه ی آسیب های اجتماعی است اما بسیاری معتقدند که در اکثر زمینه ها عدم شفافیت آماری باعث شده است که برنامه ریزی های دقیق و موثری صورت نگیرد نکته ای که معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم بر آن تاکید کرده بود. اما سخنان مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در خصوص کاهش میزان تعلق اجتماعی از جمله مواردی است که زنگ خطری جدی حتی در حوزه ی امنیت ملی هم محسوب می شود.
یک و نیم میلیون جوان مترصد کوچ از ایران
فریبا درخشان نیا اظهار کرد: بر اساس مطالعات و بررسی های انجام شده میزان تعلق اجتماعی به کشور به ویژه بین جوانان تحصیلکرده کاهش یافته و این زنگ خطری جدی برای تصمیم سازان و متولیان امر خواهد بود.
درخشان نیا روز شنبه در همایش تجلیل از مددکاران بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مؤلفه ها و دلایل زیادی در بروز این چالش و کاهش میزان تعلق اجتماعی و حس ناامیدی در جامعه و خانواده ها نقش دارند.
 
سخنان قابل تأمل یک مسئول کشوری در یاسوج ! / جوانانی که منتظر فرصتی برای رفتن از ایران هستند!/ عدم شفافیتی که معاون سیاسی استاندار بر آن تاکید داشت

وی تصریح کرد: امروز وقتی یک جوان تحصیلکرده نسبت به آینده و پیش نیازهایی که برای رفاه و آرامش خود ترسیم می کند از قبیل اشتغال، مسکن و ازدواج سرخورده می شود در نتیجه احساس تعلق و غرور ملی وی نیز به همان میزان کاهش پیدا می کند.
این مسئول یادآور شد: حتی بر اساس آمارهای غیررسمی بیش از یک و نیم میلیون جوان ایرانی و جوان نخبه این کشور به دلیل همین سرخوردگی ها و ناامید شدن منتظر فرصتی برای رفتن از کشور خود هستند.
درخشان نیا افزود: البته سیاست ها و راهبردهای دولت ها نیز در بروز این چالش نقش داشته و اینکه همه نیازها و مشکلات را تنها متوجه خانواده می دانیم و دولت خود را در تأمین این نیازها و خواسته ها مبرا دانسته و همین امر تا حدود زیادی در بروز این بحران نقش داشته است.
مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: حتی بر اساس مطالعه کیفی که در سال 1392 توسط این سازمان انجام شد نسبت به افزایش میزان مهاجرت نخبگان هشدار داده بود و اینکه یک جوان تحصیلکرده ایرانی همواره تمایل به خروج از ایران و حضور در کشور اروپایی را بر ماندن در کشور ترجیح می دهد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ارائه چنین آماری به صورت شفاف به طور حتم گریز از مسئولیت پذیری مسولان را ناممکن یا حداقل سخت می کند . 
شفاف سازی بهترین راهکار برای افزایش اعتماد عمومی است
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در نشست ارتقاء امنیت اجتماعی نکات قابل تأملی در زمینه عدم شفافیت ارائه‌ی آمار بیان کرده بود .
معاون سیاسی وامنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: شفاف سازی و اطلاع رسانی صریح ، صحیح و به موقع توسط مدیران بهترین راه حل برای افزایش اعتماد عمومی و عاملی برای کاهش میزان اعتراضات مردمی است.
 
سخنان قابل تأمل یک مسئول کشوری در یاسوج ! / جوانانی که منتظر فرصتی برای رفتن از ایران هستند!/ عدم شفافیتی که معاون سیاسی استاندار بر آن تاکید داشت

سید محمد کاظم نظری در نشست کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بررسی‌ها و آسیب شناسی تجمعات مردمی جلوی استانداری و سایر نهادها در سال گذشته نشان می‌دهد که دلیل اصلی در بروز این گونه تجمعات، ضعف اطلاع رسانی و پاسخگو نبودن مدیران مربوطه بوده است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که ضعف اطلاع رسانی از سوی مدیران زمینه نارضایتی عمومی و کاهش اعتماد به نظام و دولت را نیز به دنبال دارد.
نظری همچنین برخی ذهنیت‌های منفی و حس بدبینی‌ها و احساس ناامنی در جامعه را یادآور شد و گفت: نقش رسانه‌ها، نخبگان، روحانیت و سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای امیدبخشی و احساس امنیت بسیار تعیین کننده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علاوه بر به صدادرآوردن زنگ خطری جدی برای کل کشور توسط خانم درخشان نیا اما عدم شفافیت ها در کهگیلویه و بویراحمد آنگونه که سیدمحمدکاظم نظری عنوان کرده است مشکلات دیگری را بوجود آورده است که اگر مسولین فکری به حال آن ننمایند ، با توجه پررنگ بودن موضوعی به نام قومیت ، مطمئنا تنش های را در پی خواهد داشت!  
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
وطنم پاره تنم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
وقتی یه عده اخوند از خدا بیخبر که از خدا فقط اوردن اسمش رو برای چپاول جیب مردم بلدن دم از جوانان میزندد حالم بهم میخوره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
وقتی که این همه تحصیل کرده بی کار داریم راهی جز کوچ ااز این مملکت نیست اگر مسولین به همین صورت عمل کنند همه برای فرار آماده میشوند وزمنی متوجه میشویم که نه حکومتی میماند ونهدولتی وباید همه از این وضع وحشت کنند وسریع به فکر کشور بیفتنند
نا شناس
|
Germany
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
ضمن قبول زندگی سخت و اینده نا روشن جوانان و بیکاری باید قبول کنیم که بسیاری از. جوانان دچار. توهم هستند در. مورد خارج رفتن و زندگی در مهاجرت. کمی زمینی فکر کنند زندگی در. همان وطن پر. مشکل هزاران بهتر. از. زندگی در. مهاجرت. تنهایی بیگانگی اموزش زبان که یک پروسه ۳ تا ۵ ساله میخواهد اموزش شکل و جذب بازار کار در. کشورهای غربی. کاری است شاق و پر تلاش و پر زحمت و گاهی با سرخوردگیهای فراوان چیزی که در. بسیاری از جوانان ما دیده نمی شود اکثر بدون زحمت انتظار یک زندگی مرفه و همه جانبه را دارند. خلاصه من معتقدم بسیاری از. کسانی که منتظر هستند راهی پیدا شود از. کشور کوچ کنند دچار توهم و یک حبابی را می بینند که وقتی این توهم را در. واقعیت ببینند سرخورده گی شده راه برگشت ندارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار