معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در نشست هماهنگی با مسئولان بیمه سلامت استان از راه‌اندازی داروخانه ویژه در یاسوج خبر داد.
کد خبر: ۵۹۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 30 April 2018
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در نشست هماهنگی با مسئولان بیمه سلامت استان از راه‌اندازی داروخانه ویژه در یاسوج خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر امام‌بخش قائدی با بیان اینکه رضایت‌مندی مردم بسیار حایز اهمیت است، اظهار کرد: با داروخانه‌های متخلف به شدت برخورد می‌کنیم اما داروخانه‌هایی که تخلف ندارند در اولویت پرداخت بیمه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه نباید توپ تمام مشکلات را به زمین داروخانه‌ها و داروسازها انداخت، تصریح کرد: داروسازها شان اجتماعی خود را رعایت کنند، اگر بیمه از داروخانه‌ای شکایت کند بدون شک ما رسیدگی و با داروخانه متخلف برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: داروخانه‌ها هزینه ساز نیستند، اما قبول داریم که برخی نسخه‌ها سفید و یا بدون دفترچه ارجاع داده می شوند که داروسازها و مدیران باید دقت کنند.

دکتر قائدی در خصوص داروهای گران‌قیمت، اظهار داشت: این پیشنهاد خوبی است که چند داروخانه را مشخص کنیم که داروهای گران‌قیمت را ارائه دهند و قابل کنترل سازمان‌های بیمه‌ای نیز هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: منکر برخی مشکالات در داروخانه‌ها نیستیم اما اگر بیمه از داروخانه‌ها شکایت کنند، با آنها برخورد می‌کنیم.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و پرسنل داروخانه‌ها را ضروری دانست و گفت: بازرسان بیمه‌ و بازرسان غذا و دارو باید در بازدیدها هماهنگی‌های لازم و تعامل بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: کنترل داروخانه‌ها طبق ضوابط مرتب انجام می‌گیرد بگونه ای که برخی داروخانه‌ها را به کمیسیون 11 و 5 برده‌ایم و با آنها نیز برخورد و یا جریمه نموده ایم.

دکتر قائدی با بیان اینکه هنوز در استان داروخانه ویژه نداریم، اضافه کرد: به دنبال راه‌اندازی داروخانه ویژه در استان هستیم اما به دلیل مشکلاتی که فعلاً سر راه‌‌همان است، نتواسته‌ایم کاری انجام دهیم.

وی در ادامه با بیان این مطلب که به بعضی از داروخانه‌ها اجازه داده‌ایم که داروهای خاص را در اختیار مردم قرار دهند، گفت: داروخانه‌هایی که عملکرد موفق داشته باشند، مورد تشویق و تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست؛ خواستار توجه و نظارت بیشتر بر داروخانه‌ها شد و اظهار کرد: داروها نباید به صورت عام بلکه باید تحت نظارت و کنترل توزیع شوند.

سید یدالله حسینی در پایان با اشاره به اینکه پزشکان نباید در نسخه سفید بدون دفترچه داروها را بنویسند، خاطر نشان کرد: داروخانه‌ها همچنین نسخه‌های تک برگ بدون دفترچه را نباید قبول کنند، ممکن است صاحب دفترچه فوت کرده باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار