با قانع نشدن نماینده سئوال‌کننده در نوبت صحن علنی مجلس این سئوال ملی تشخیص داده شده است و بر اساس بند پ ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس بلافاصله پس از جلسه کمیسیون باید به هیأت رئیسه مجلس ارائه شود تا هیأت رئیسه این سئوال را در دستور کار خود قرار دهد.
کد خبر: ۶۰۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ 04 May 2018
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس از حضور بطحایی وزیر آموزش و پرورش در صحن مجلس و پاسخگویی به سئوالات وی در جلسه علنی خبر داد.
قولی برای پرداخت مطالبات فرهنگیان در هفته معلم داده نشد

به گزارش تابناک کگیلویه و بویراحمد ، روح الله بابایی صالح  در تشریح سئوالش از وزیر آموزش و پرورش که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح شد و در پاسخ به این سئوال که آیا وزیر به پرداخت مطالبات فرهنگیان در هفته معلم اشاره‌ای کرد یا خیر، گفت: اتفاقا با توجه به اینکه چنین قولی از سوی مسئولان آموزش و پرورش در رسانه‌ها مطرح شده است انتظار شنیدن چنین پاسخی از وزیر داشتیم ولی او اشاره‌ای به این موضوع نکرد.
 عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : با قانع نشدن نماینده سئوال‌کننده در نوبت صحن علنی مجلس این سئوال ملی تشخیص داده شده است و بر اساس بند پ ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس بلافاصله پس از جلسه کمیسیون باید به هیأت رئیسه مجلس ارائه شود تا هیأت رئیسه این سئوال را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شوری اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت و درباره محورهای سئوالش از وزیر آموزش و پرورش، توضیح داد: این سئوال دارای محورهای مختلفی از جمله علت اجرایی نشدن قانون رتبه بندی معلمان، اجرایی نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پرداخت نشدن حقوق و مزایای معلمان حق التدریسی و اضافه‌کاری معلمان و چگونگی پرداخت مطالبات فرهنگیان است.

وی افزود: البته در نشست اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات این ادعا طرح شد که آموزش و پرورش در برخی از استان‌ها تمامی مطالبات فرهنگیان را پرداخت کرده است در حالیکه به هیچ وجه این مطلب درست نبود.

بابایی صالح ادامه داد: از سوی دیگر یکی از انتقادات مطرح در کنار مطالبات معلمان، اضافه‌کاری برخی کارکنان اداری است که پرداخت نمی‌شود.

حقوق 2 ماه اضافه‌کاری فرهنگیان گم شد

این نماینده مردم در مجلس با یادآوری اینکه معوقات فرهنگیان به قدری به تعویق افتاده است که سال گذشته دو ماه از اضافه‌کاری معلمان تباه و به طور کامل فراموش شد و پرداخت نشد، افزود: این حقی است که باید به فرهنگیان اعطا شود و مسئول این موضوع شخص وزیر آموزش و پروش است.

نتیجه تغییرات اتوبوسی در وزارتخانه چه بوده است؟

وی با یادآوری اینکه وزیر آموزش و پرورشی که تمام معاونان اداری و مالی خود را تغییر داده و همه معاونان این حوزه خود را از سازمان برنامه و بودجه آورده است، چرا اقدامی در جهت بهبود وضعیت پرداختی‌ها و ساماندهی مطالبات فرهنگیان انجام نداده است، ادامه داد: برخی از مطالبات آموزش و پرورش به شرکت‌هایی خدماتی مربوط می‌شود؛ برای مثال برخی از این شرکت‌ها حمل و نقلی هستند که خدمات مختلفی ارائه می‌دهند که به دلیل بدهی آموزش و پروش با این وزارتخانه قطع همکاری کرده‌اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار