معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد :
نظری به دانشجویان توصیه کرد اجازه ندهند کسانی که پول و رسانه و امکانات در اختیار دارند نسبت به انتخابات آنها را مایوس کنند زیرا تجربه نشان داده نتیجه یاس مردم، مجلس هفتم و دولت نهم می شود
کد خبر: ۶۰۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ 06 May 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کرسی آزاد اندیشی با موضوع آسیب های اجتماعی نوپدید در دانشکده فنی دختران یاسوج برگزار شد و موضوعات مختلفی مطرح شد اما فیلترینگ مهمترین محور گلایه و انتقادات دانشجویان حاضر در این نشست بود.

برخی دانشجویان با بیان اینکه در شرایطی که رئیس جمهور با فیلترینگ تلگرام مخالف است و بدون در نظر گرفتن مواضع رئیس جمهور منتخب ملت تلگرام  فیلتر شده عدم مشارکت در انتخابات و تحریم صندوق های رای را گزینه ای برای واکنش به این اتفاق پیشنهاد دادند که البته معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت:دولت از رئیس جمهور و وزیر ارتباطات تا مسئولان  رده های پایین تر هیچ کس با فیلترینگ تلگرام موافق نیستند.

محمد کاظم نظری گفت: آنهایی که تلگرام را فیلتر کرده اند دقیقا دنبال این هستند که مردم پای صندوقهای رای نیایند و مشارکت پایین باشد تا بتوانند با همان آرای سنتی خودشان انتخابات را ببرند .

وی ادامه داد: در اواخر دولت اصلاحات همین گروه ها با کمک دستگاه های عظیم تبلیغاتی خود سعی کردند مردم را به شدت مایوس کنند و سال 84 هم مردم به پای صندوق های رای نیامدند و نتیجه اش روی کار آمدن دولتی بود که همه دیدند چه بلایی سر این مملکت آورد.

وی به دانشجویان توصیه کرد اجازه ندهند کسانی که پول و رسانه و امکانات در اختیار دارند نسبت به انتخابات آنها را مایوس کنند زیرا تجربه نشان داده نتیجه یاس مردم، مجلس هفتم و دولت نهم می شود.

وی ادامه داد: انتقاد، خوب و سازنده است اما باید انتقاد برای روی کار آمدن دولتی بهتر و نه برای مایوس کردن مردم و ایجاد فرصت برای دولت های ضعیف باشد.

وی ادامه داد: قرار نیست کرسیهای آزاد اندیشی فقط برای تعریف و تمجید  از سیاست های دولت باشد و باید فضای کرسیهای آزاد اندیشی با حفظ خطوط قرمز باز باشد تا بتوانند موضوعات و چالش های جامعه را آزادانه نقد و درباره آنها صحبت کنند.

نظری اضافه کرد در این کرسی آزاد اندیشی بیش از هر چیز موضوع فیلترینگ تلگرام برای دانشجویان دغدغه بود که  دولت منتخب مردم هم موافق با فیلترینگ نیست.

وی تاکید کرد ایراداتی به تلگرام وارد کرده اند و جرایمی برای آن تعریف کرده اند که همه آنها قابل تعمیم به همراه اول و اپراتورهای مخابراتی هم هست.

وی اضافه کرد: اینکه از مردم بخواهند به پیام رسانهای داخلی بیایند و یا پیام رسانهای داخلی را حمایت کنند اشکالی ندارد اما اینکه مردم را مجبور به انجام این کار کنند ایراد دارد.

نظری ادامه داد: فیلترینگ تلگرام بخشی از اشتغال مردم را از بین برده است ضمن آنکه از دستگاه قضا برای فیلترینگ استفاده کرده اند که ما تجربه تلخی در این باره داریم.

وی ادمه داد: در دولت نهم و دهم با استفاده از قاضی مرتضوی با اهرمهای به ظاهر قانونی رسانه ها و مطبوعات را محدود  کرده و تحت فشار گذاشتند که نتیجه آن را همه دیدند و نباید این تجربه تلخ دوباره تکرار شود.

وی یادآوری کرد شورای عالی مجازی باید درباره فیلتر تلگرام تصمیم بگیرد و در هر تصمیمی باید نظرات مردم در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: آنهایی که تلگرام را فیلتر کرده اند حالا موظفند امکانات و ظرفیتهایی  را که از مردم گرفته اند با همان کیفیت و قیمت برای مردم ایجاد کنند. و به جامعه آمار دهند فیلترینگ تلگرام چند درصد از مردم را به پیام رسان های داخلی سوق داده است.
تشکل ها از مسئولان وحاکمیت مطالبه گری کنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: دانشگاه مطلوب برای دولت تدبیر و امید دانشگاه با نشاط سیاسی، علمی و فرهنگی است که با مداخله دانشجویان در مسائل مختلف و پرسشگری و مطالبه گری همراه باشد که امروز دانشگاه ها چنین وضعیتی را ندارند. محمد کاظم نظری در برنامه ای که به منظور گرامیداشت مقام معلم و استاد در دانشگاه پیام نور برگزار شده بود ادامه داد در مقاطعی دانشگاه ها خیلی خوب رشد کردند و جامعه نیز متاثر از این  نشاط و مطالبه گری شد .وی اضافه کرد متاسفانه کسانی در مقطعی در فضای دانشگاه بگیر و ببند راه انداختند و فضای دانشگاه ها را امنیتی کردند و سعی کردند با تهدید دانشجویان را بترسانند که دانشجو فقط بیاید و برود بی آنکه پرسشی نسبت به پیرامونش داشته باشد.وی در ادامه با بیان اینکه اگر اجازه می دادند فضای دانشگاه با همان نشاط و حق خواهی پیش برود جامعه امروز متفاوت می شد گفت: خود تشکل های دانشجویی  نیز گاهی راه را اشتباه رفتند.

تشکل های دانشجویی ابزار احزاب و گروه ها نشوند

نظری تاکید کرد تشکل ها نباید ابزارو وسیله ای برای هیچ حزب و گروهی باشند  تا بتوانند مستقل و شجاع عمل کنند و از مسئولان و حاکمیت مطالبه گری کنند.وی یادآوری کرد نشاط با تنش متفاوت است منظور از نشاط تنش آفرینی  ، بی حرمتی و ادبیات نادرست نیست بلکه بدان معناست که با ادبیات و بیان و گفتمان محترمانه ، کاستی ها و انتقادات  و نداشته ها بیان شود.

دانشجویان باید بدون ترس  مطالبه گری کنند

نظری با بیان اینکه با این همه اعتبارات فرهنگی همچنان فضای فرهنگی و فضای دانشگاه مطلوب نیست  گفت مهمترین دلیل این است که دانشجو مطالبه گری نمی کند در حالی که دانشجو باید از حقوق  کارگر، کشاورز، بازاری ، رسانه  و روزنامه نگار دفاع کند.وی از دانشجویان خواست حال که فضای باز شده ترس هایشان را کنار بگذارند و با آسیب شناسی و درس از اشتباهات گذشته فضای دانشگاه ها را پویا کنند .نظری در ادامه با انتقاد از کسانی که دانشگاه ها را به سمت مدرک گرایی بردند گفت: دانشجویان باید بدانند در آینده قرار است مسئولان این مملکت از میان خودشان انتخاب شوند پس حالا که وقت و عمرشان را می گذارند سعی کنند به بهترین شکل از فرصت استفاده کنند تا در آینده در زمره نخبگان قرار بگیرند.در پایان این نشست نیز برخی از دانشجویان این دانشگاه با بیان اینکه بیش از دو سال درخواست تشکیل انجمن اسلامی داده اند و یکی از نهادها مانع صدور مجوز است از معاون سیاسی و امنیتی خواستند  در این موضوع به آنها کمک کند.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
دقیقا صریح و بی پرده اصل موضوع رو گفت.خداوند یارش باشه
علی جمشییدی
|
Germany
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
ایکاش همه مسولان کشور بتوانند باشجاعت تمام مشکلات بوجودامده درکشوررا عنوان .تشکرازجناب اقای نظری .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
خدایی چرت میگید هنوز دارید به گذشته بر می گردید.مملکت را داغون کردید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار