سرمایه گذار کارخانه قند یاسوج؛
سرمایه گذار کارخانه قند یاسوج گفت: آمده ام که به صنعت پیر استان جانی تازه بدهم و مطمئن باشید که کارخانه قند را تحت هر شرایطی راه اندازی می کنم.
کد خبر: ۶۰۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 06 May 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، لهراسب باقری در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه واگذاری کارخانه، پروسه ای طولانی را طی کرد از آغاز عملیات بهسازی و بازسازی از سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای سالجاری بازسازی و بهسازی کارخانه قند یاسوج با عزم و اراده جدی دنبال شد و امروز خط تولید شکر آن آماده بهره برداری است.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز برای راه اندازی کارخانه، نیاز به اختصاص سهمیه شکر خام به میزان 180 هزار تن را داریم که در صورت اختصاص این سهمیه آمادگی بهره برداری از خط تولید شکر سفید از شکر خام را در کمتر از 2 ماه داریم.

سرمایه گذار کارخانه قند یاسوج با اشاره به اینکه در صورت راه اندازی فاز اول این کارخانه برای 220 نفر اشتغال ایجاد می شود، بیان کرد: درخواستی که ما از استاندار داریم، پیگیری اختصاص سهمیه شکر خام است که بتوانیم با آن کارخانه را راه اندازی کنیم.

باقری با اشاره به اینکه این کارخانه هیچگونه آلودگی ندارد و نیازی هم به جابجایی آن نیست، شایعات در خصوص جابجایی کارخانه قند یاسوج را تکذیب و عنوان کرد: من به عنوان عضوی از یک خانواده صنعتی، از همان روز اول عزم و اراده ام بر راه اندازی کارخانه بود و امروز پس از ماهها تلاش همکارانم بخشی از خط تولید کارخانه آماده بهره برداری است و تنها نیاز به تامین خوراک دارد.

وی با اشاره به اینکه فرسودگی در خط تولید چغندر کارخانه بسیار بالاست، گفت: خط تولید شکر خام از چغندر قند کارخانه تماما مربوط به دهه 40 است و بازسازی و نوسازی اساسی نیاز دارد.

سهامدار عمده کارخانه قند یاسوج بازسازی و بهسازی خط تولید چغندر را زمان بر و مستلزم صرف هزینه بسیار بالا دانست و اذعان کرد: ما برای این خط تولید نیز برنامه ریزی کرده ایم و در صورتی که توجیه اقتصادی داشته باشد حتی اگر حاشیه سود آن بسیار هم کم باشد، این خط تولید را راه اندازی خواهیم کرد.

باقری افزود: من بخش خصوصی هستم و بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی مساله سود و زیان را در نظر می گیرد که براساس این اصل پذیرفته شده اقتصادی ما ابتدا باید خط تولید شکر را راه اندازی کنیم و سپس در فصل چغندر نیز میزان توان تولید استان و هزینه های آن را بسنجیم و برای خط تولید چغندر نیز برنامه ریزی کنیم.

سرمایه گذار کارخانه قند یاسوج از ایجاد صنایع تبدیلی در کنار کارخانه قند نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: ما برای توسعه کارخانه قند برنامه ریزی کرده ایم و نقطه شروع را نیز خط تولید شکر قرار داده ایم که امیدواریم مسئولان استان برای اختصاص این سهمیه به کارخانه قند یاسوج کمک کنند.

باقری افزود: راه اندازی کارخانه قند یاسوج در حال حاضر مشروط به اختصاص سهمیه شکرخام است و اخذ این سهمیه نیز کار من سرمایه گذار نیست و مسئولان استانی و از جمله استاندار باید با نگاه حمایت از این صنعت پیر، برای اخذ سهمیه شکر از وزارتخانه جهادکشاورزی رایزنی کنند و من این قول را می دهم که پس از اخذ مجوز سهمیه شکر در کمتر از دو ماه کارخانه آماده آغاز به کار باشد.
 
آمده ام به صنعت پیر جانی تازه بدهم/ کارخانه قند را تحت هر شرایطی راه اندازی می کنم/ استاندار: راه اندازی کارخانه قند تحول همه جانبه می آورد
 

راه اندازی کارخانه قند، افتخار بزرگی است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه اولویت ما کمک به واحدهایی است که به توسعه و اشتغال استان کمک می کند، گفت: راه اندازی کارخانه ای که سالها راکد بوده، هم برای سرمایه گذار و هم برای خود استان افتخار بزرگی است.

علی محمد احمدی با تاکید بر اینکه راه اندازی کارخانه قند توامان به رشد صنعت و اقتصاد در استان کمک می کند، افزود: ما باید به این کارخانه کمک کنیم که یک خوشه صنعتی و کشاورزی متناسب با کارخانه قند به راه بیفتد و نباید در سطح همان تولید شکر خام بمانیم.

وی وعده داد که به سرمایه گذار کارخانه کمک می کند که سهمیه شکر خام از وزارت جهادکشاورزی دریافت نماید و بیان کرد: همچنین از سرمایه گذار حمایت خواهیم کرد که خط تولید چغندر را نیز راه بیاندازد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سرمایه گذار کارخانه قند توانمند و پای کار است و با عزم و اراده راه اندازی و توسعه صنعت استان وارد کار شده است تصریح کرد:  بنای ما نیز این است که هرکس را که سرمایه گذاری اصولی و پاک می کند، حمایت کنیم و هر واحد صنعتی و تولیدی که به پیشرفت استان کمک می کند و سرمایه گذار آن نیز خالصانه کار انجام می دهد، حمایت می کنیم.

احمدی خواستار پیشرفت و راه اندازی گام به گام کارخانه قند شد و خاطرنشان کرد: سرمایه گذار، در بازه زمانی دو هفته ای برنامه ای زمان بندی شده برای راه اندازی این کارخانه و الگوی قابل قبول کشت چغندر ارائه دهد تا پس از آن برای تخصیص سهمیه شکر به این کارخانه با وزارتخانه متبوع رایزنی کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد وعده داد که سهیمه شکر خام مناسبی را برای راه اندازی کارخانه قند یاسوج از وزیر جهاد کشاورزی اخذ می کند.

کارخانه درحال بازسازی و نوسازی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ما روز گذشته به همراه یک تیم کارشناسی و فنی از کارخانه قند یاسوج بازدید کردیم و در جریان روند بازسازی و بهسازی این کارخانه قرار گرفتیم.

داریوش دیودیده در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه کارخانه قند یاسوج یک رکود 11 ساله را تجربه کرده است و در سال 93 تنها یک دوره کوتاه فعال بوده، بیان کرد: دستگاه ها و ماشین آلات این کارخانه دچار فرسودگی شدید شده بودند که حتما باید قبل از هرگونه بهره برداری توسط سرمایه گذار بازسازی و بهسازی می شد.

وی افزود: در بازدیدی که به همراه تیم کارشناسی داشتیم سرمایه گذار به جد مشغول بازسازی و بهسازی و نوسازی دستگاه ها و ماشین آلات این کارخانه است و بخش عمده ای از کار را نیز انجام داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، راه اندازی مجدد کارخانه را مستلزم اختصاص سهمیه شکرخام دانست و بیان کرد: سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده که اگر شکر خام به کارخانه تخصیص یابد، این کارخانه را وارد مدار تولید کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار