گزارش کامل یک سفر
هر چند مدیر کل روابط عمومی ازفرصت به دست آمده نهایت استفاده رابرد اما شاید مهمترین انتظاری که از حضور سید ضیاء در یاسوج می رفت اما انجام نشد ، معرفی مدیر خبرگزاری دولت در کهگیلویه و بویراحمد بود.
کد خبر: ۶۰۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 13 May 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند روز پیش سید ضیاء هاشمی ، مدیر عامل خبرگزاری ایرنا(خبرگزاری دولت) به یاسوج سفر کرد اما مشخص نشد دلیل سفر وی ویا خروجی این سفر به استان چه بود. البته یکی از اهداف وی احتمالا شرکت در همایش خیرین مدرسه سازبود که این همایش هم لغو شد.ضمن اینکه مهمترین انتظاری که از خروجی این سفر می رفت ، معرفی مدیر خبرگزاری ایرنا در استان بود که متاسفانه بدون از کوچکترین خبری در این خصوص سفر سید ضیاء به پایان رسید! اما در این بین مدیرکل روابط عمومی استانداری از فرصت بوجود آمده نهایت بهره را برد.
 
سید ضیاء برای چه به یاسوج آمد؟! / یک تیر و چند نشان مدیرکل روابط عمومی استانداری
 
متقاضی جذب دانشجوی خارجی
سید ضیاء ابتدا جلسه ای با روسای دانشگاه ها داشت که برخی از مدیران خواسته هایی از وی داشتند که شماری ازاین تقاضاها چندان مرتبط با جایگاه فعلی هاشمی نبود اما انتظار نوعی لابیگری یا محترمانه تر استفاده از ظرفیت چانه زنی و نفوذ وی در مرکز را داشتند.
رئیس دانشگاه یاسوج در این دیدار در برخی خواسته های مرتبط با جایگاه هاشمی با اشاره به  توانایی های این دانشگاه در زمینه های تحقیقاتی و همچنین داشتن تک ستاره های دانشگاهی مجرب در هیئت علمی خود ، خواستار معرفی بیشتر این دانشگاه با استفاده از ظرفیت رسانه ای ایرنا شد .
عریان افزود : با توجه به پتانسیل های خوبی که ما داریم انتظار داریم به گونه ای معرفی شویم که در همین حد و اندازه کهگیلویه و بویراحمد نمانیم و بتوانیم دانشجوی خارجی هم جذب کنیم.
 
سید ضیاء برای چه به یاسوج آمد؟! / یک تیر و چند نشان مدیرکل روابط عمومی استانداری
 
انتظار استفاده رانت حلال
اما یکی دیگر از خواسته های مطرح شده در این نشست ، سخنان مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج بود که خیلی واضح و صریح گفت : ما از شما انتظار رانت حلال(با حالت مزاح) را داریم .
حجت الاسلام مقدم در توضیح تقاضای خود گفت : در همه ی مناطق از نخبگان می خواهند که در زادگاه خود بمانند و فعالیت کنند اما ما از شما می خواهیم که از نفوذ و قدرت خود کمی هم به استان زادگاهت توجه کنی و نخبگان ما را در مرکز کشور به کار بگیرید چرا که مهمترین مشکل ما اکنون نداشتن پشتوانه های قوی در حوزه های ملی است.
وی افزود : شماچهره فرهنگی و سیاسی تاثیرگذاری هستید و انتظار ما هم این است که استان از توانایی های شما بهره کافی را ببرد.
 
سید ضیاء برای چه به یاسوج آمد؟! / یک تیر و چند نشان مدیرکل روابط عمومی استانداری
 
دانشگاه با افزایش فارغ تحصیل به جایی نمی رسد
در ادامه این نشست مدیر عامل خبرگزاری ایرنا گفت : کهگیلویه و بویراحمد ، تا دو سال پیش در زمینه تناسب دانشجو به جمعیت ، رتبه چهارم کشور را در اختیار داشت ضمن اینکه من آینده دانشگاه یاسوج را خوب می بینیم  که البته نباید تلاش های روسای قبلی را نادیده گرفت .
سید ضیاء هاشمی افزود :در شرایط فعلی دانشگاه نمی تواند بدون پیوند با جامعه به موفقیتی دست یابد و نباید فکر کرد با صدور فارغ تحصیل موفقیت کسب می شود.
هاشمی افزود : در بحث پژوهش مجاورت بسیار مهم است ونباید این تحقیقات در حد و اندازه مطالعه باشدبلکه باید این پژوهش ها پاسخگوی نیازهای جامعه باشد . الان فارغ تحصیل به چه دردی می خورد وقتی بازار کار اشباع است ؟! این فارغ تحصیلان قرار است به کجا بروند ؟ مقاله ای که نتواند مشکل جامعه را حل کند به چه دردی می خورد؟ دانشگاه باید کارش توجیه اقتصادی هم داشته باشد .
وی گفت : الان مقامات کشور از دانشگاه ها انتظار کار هدفمند دارند . در حوزه ی کم آبی ، در حوزه آسیب های اجتماعی نیاز به تحقیقات کاربردی دانشگاهی است.
این استاد دانشگاه با اشاره به زلزله های اخیر در استان بیان کرد : در زلزله سرپل ذهاب بیشترین تلفات هنگام خروج از ساختمان ها و در راه پله اتفاق افتاد و این نشان دهنده لزوم توجه به آموزش مردم در مدارس و دانشگاه ها و اطلاع رسانی های رسانه  است. در کشوری مانند ژاپن مانورهایی در زمینه مقابله بازلزله انجام می شود که چندین نفر زخمی می شوند اما در هنگام زلزله واقعی کمترین تلفات را دارند.
هاشمی اظهار داشت: امروزه ایران اسلامی محاصره رسانه‌ای شده و داشته‌ها و ظرفیت‌های چشمگیر آن در عرصه‌های مختلف نیز به خوبی در دنیا منعکس نمی‌شود. 
 
سید ضیاء برای چه به یاسوج آمد؟! / یک تیر و چند نشان مدیرکل روابط عمومی استانداری
 
 یک تیر و چند نشان مدیر کل روابط عمومی استانداری
اما در ادامه حضور سید ضیاء هاشمی در یاسوج ، مدیر کل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، نشستی را ترتیب داد که می توان از آن به قول معروف "یک تیر و چند نشان" یاد کرد.
سید محمد تقوی در این نشست توانست ، با توجه به در پیش بودن روز روابط عمومی ، همه روابط عمومی های دستگاه های مختلف استان و هم رسانه ها را با حضور استاندار و مدیر عامل خبرگزاری ایرانا در یک جا جمع کند و جلسه ای پربار را ترتیب دهد.
از طرف دیگر و با توجه به اینکه خبرگزاری ایرنا ، تریبون رسمی دولت است ، با انجام این نشست ، بالاترین مقام تبلیغاتی دولت به همراه بالاترین مقام استان را در مقام پاسخگویی به اصحاب رسانه درآورد.
از دیگر منافع این نشست می توان به ارائه نکته نظرات روابط عمومی ها و رسانه ها در خصوص چگونگی کار با هم و همچنین بیان رودروی اشکالات میان این دو گروه از تولیدکنندگان و انتشار دهندگان خبر در حضور بالاترین سخنگوی رسانه ای دولت و همچنین استاندار ، اشاره کرد.
در مجموع می توان گفت ، روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد توانست از حضور سید ضیاء هاشمی به خوبی استفاده کند و تا حدود زیادی در راستای کار خود بهره ببرد.
 
سید ضیاء برای چه به یاسوج آمد؟! / یک تیر و چند نشان مدیرکل روابط عمومی استانداری
 
امروزه مهمترین نیاز کشور ما تولید، جلب اعتماد عمومی و مشارکت اجتماعی است
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی هم در این نشست گفت: رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در جلب مشارکت عمومی و اعتماد اجتماعی به عنوان سرمایه‌های اصلی نظام، نقش مکمل و تعیین کننده‌ای دارند.
سید ضیاء هاشمی اظهار داشت: امروزه مهمترین نیاز کشور ما تولید، جلب اعتماد عمومی و مشارکت اجتماعی است و راه تقویت این سرمایه عظیم، از مسیر تعامل روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها محقق می‌شود. 
وی با تأکید بر اینکه اعتماد و سرمایه اجتماعی در کشورمان تا حدودی کمرنگ شده است، گفت: رسانه‌ها به عنوان حلقه پیوند عرصه‌های اجتماعی در سطح وسیع جامعه و روابط عمومی‌ها نیز به عنوان پل ارتباطی بین افکار عمومی و مدیریت اجرایی با کارکرد مثبت و حرفه‌ای خود می‌توانند این فاصله را کاهش دهند. 
هاشمی تصریح کرد: رسانه نمی‌تواند روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و راوی تبلیغات یک‌ سویه نهادها باشد بلکه می‌تواند در کنار روابط عمومی‌ها مکمل و زمینه ساز توسعه و تقویت سازمان مربوطه و جلب اعتماد عمومی به آن دستگاه باشد. 
مدیر عامل ایرنا صداقت و امانت داری را از ویژگی‌های بارز و نیازهای ضروری یک رسانه قوی و مورد اعتماد نظام و مردم دانست و گفت: رسانه باید صدای مردم باشد و در کنار انعکاس ظرفیت‌ها و داشته‌ها به مطالبات و خواسته‌های به‌حق مردم نیز توجه کند. 
هاشمی ادامه داد: رسانه‌ای که دچار انحراف سازمان یافته است، توان ایستادگی در عرصه رقابت را نخواهد داشت. 
وی با بیان اینکه رسانه‌ها امانت داران داده‌ها و اطلاعات در جامعه هستند که البته بخشی از این امانت شیرین و بخشی نیز تلخ و گزنده است، اظهارداشت: حریت و صداقت رسانه‌ها ایجاب می‌کند که بتوانند داده‌ها را به ‌درستی، مشفقانه و قانونمند به جامعه و مخاطبان خود منعکس کند. 
وی تصریح کرد: روابط عمومی هم می‌تواند با تعامل و ارتباط بیشتر و مستمر، تسهیل گر این مهم باشد که داده‌ها، اطلاعات و حتی پیام‌های تلخی که البته مبتنی بر صداقت و امانت باشد، به معنای واقعی به دست مردم برسد. 
هاشمی تاکید کرد: رسانه موظف است که خدمات و نقاط مثبت را در کنار نقاط ضعف منعکس کند اما انتشار و انعکاس ضعف‌ها نباید با رویکرد تخریب گرایانه، مغرضانه یا باج گیرانه باشد بلکه باید در راستای حل مساله و مشکلی از جامعه باشد. 
وی تصریح کرد: رسانه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی با انعکاس واقعیت‌های موجود جامعه می‌توانند در سطح ملی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی جایگزین مناسب رسانه‌های بیگانه به‌عنوان محل رجوع افکار عمومی برای اخبار قرار گیرند. 
 
سید ضیاء برای چه به یاسوج آمد؟! / یک تیر و چند نشان مدیرکل روابط عمومی استانداری

مهمترین کاری که سید ضیاء در یاسوج نکرد!
شاید مهمترین انتظاری که از حضور سید ضیاء در یاسوج می رفت اما انجام نشد ، معرفی مدیر خبرگزاری ایرنا در کهگیلویه و بویراحمد بود.
پس از اینکه مدیر قبلی این خبرگزاری در استان به یکی دیگر از محل های کار ایرنا منتقل شد چندین ماه است که استان از داشتن مدیر خبرگزاری دولت محروم است و با وجود خبرنگاران خوب و موفق در عرصه خبر ، هنوز دو دلی سید ضیاء هاشمی پایان نیافته است.
اینکه چرا هنوز خبرگزاری دولت در کهگیلویه و بویراحمد ، بدون مدیر اداره می شود خود جای بسی سئوال است و آیا در میان همین خبرنگاران استان در این خبرگزاری کسی نیست بتواند مدیر این خبرگزاری شود؟
به نظر می رسد سید ضیاء اگر کمی وسواس را کنار بگذارد می تواند به یکی از همین خبرنگاران ایرنا در استان اعتماد کند و این خبرگزاری را از بلاتکلیفی خارج کند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار