ورزش چرام زیر ذره بین
شهرستان چرام همواره یکی از پایه مهم در رشته های ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است . در سال های زیادی ورزش رونق زیادی در شهر چرام داشت .
کد خبر: ۶۰۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸ 09 May 2018
شهرستان چرام همواره یکی از پایه مهم در رشته های ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است . در سال های زیادی ورزش رونق زیادی در شهر چرام داشت  . فوتبالیست هایی که می توانستند در بسیاری از تیم های پر آوازه ایرانی بازی کنند اما بنابر شرایط خاص آن دوره و نداشتن حامی موثر ، از پیمودن این مسیرها جا ماندند و پس از گذشت چند سالی عملا از آن شرایط خوب فاصله گرفتند . کشتی گیران یا رزمی کاران و والیبالیست هایی که همگی در استان سرآمد بوده و مورد احترام ویژه رقبا قرار می گرفتند. اما متاسفانه پس از این دوران طلایی ورزش در شهر چرام چند سالی متاثر از کمبود حمایت ها چندان رونقی نداشت و عملا قافیه را به رقبای استانی خود باخت و حرفی برای گفتن نداشت.
مدیر ورزش و جوانان شهر چرام اخیرا آماری ارائه داده است که امیدواری به رونق گرفتن ورزش در این شهر را پررنگ کرده است که در صورت تداوم این شرایط به شرط کسب حمایت های بیشتر با برنامه ریزی های مدون و فعال نمودن هیئت های ورزشی به همراه حمایت جدی از آن ها ، می توان آینده ای بهتر را برای ورزش این شهرستان متصور بود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر ورزش و جوانان چرام در مصاحبه ای با یکی از رسانه های محلی موفقیت های چند سال اخیر این شهر را اینگونه بیان کرده است : با توجه به نیازمندی شهرستان و رشته هایی که می شد کار کرد واستعداد هایی که در چرام وجود دارد و به اندازه پتانسیل موجود انجام وظیفه نموده ایم ، در فوتبال استعداد های خوبی در سطح ملی به جامعه ورزشی معرفی کرده ایم که مایه سربلندی و مباهات شهرستان است از جمله فرشید پاداش جوان برومند و آتیه دار به لیگ یک کشور که خوشبختانه با درخشش وی و آقای گل شدن ما را سربلند نمود ، میلاد حسنپور را در دسته سه کشور ودر تیم دالاهو کرمانشاه داریم ، خانم جانی نژاد را در فوتسال بانوان به اردوی تیم ملی معرفی نمودیم ، مسابقاتی رادر قالب تیمهای ورزشی انجام داده ایم که حاصلش حضور سه تیم در لیگ استان است که بیشتر از شهرهایی است که یک تیم در لیگ استان دارند ، کسب مقام اول کشتی را داشته ایم ، در رشته تکواندو با وجود نوپا بودن توانستیم مقام اول و دوم شهرستانی واستانی را بدست آوریم ، با فعال نمود مسابقات بومی ومحلی اقدام به برگزاری مسابقات در همین زمینه نمودیم ، تجلیل از ورزشکاران ونخبه های ورزشی را داشته ایم ، فعال نمودن هیئت جودو با همکاری ناحیه مقاومت بسیج را داشته ایم که جدیدا ارتقا کمربند داشته اند.
 
آیا ورزش شهرستان چرام در مسیر پیشرفت قرار دارد؟
 
بخشایی در ادامه این گفتگو افزود : ما در چهار چوب مقررات اداره ورزش و جوانان عمل میکنیم و وظایف خود را در حول همین مقررات تنظیم مینماییم ، برگزاری مسابقات ورزشی با توجه به طرح آمایش سرزمین و استعدادهایی که در شهرستان وجود دارد ساماندهی کرده ایم.
اما یکی از موضوعات مهم در مباحث ورزشی بحث درآمد و اعتبارات است که همواره در کهگیلویه و بویراحمد ، خصوصا شهرهای کوچکتر این مشکل به وضوح مشاهده می شود. در بخش اعتبارات دولتی بسیاری بر این عقیده هستند که عدالت در توزیع رعایت نمی شود و معمولا کسانی که قدرت نفوذ و چانه زنی و همچنین تعامل بیشتری با مدیران دولتی و نمایندگان مجلس دارند ، کارنامه موفق تری دارند. در این خصوص هم بخشایی معتقد است که در سال های اخیر توانسته است با تعامل و رایزنی با مسئولان شهرستانی و استانی و همچنین تعامل خوب با نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی اعتبارات خوبی جذب کند.
مدیر ورزش و جوانان شهرستان چرام در این زمینه به ملا نیوز می گوید:اعتبارات ما بر اساس نرم جمعیتی و شاخص های دیگر تخصیص مییابد که در سال نود و شش هم از اعتبارات نفت و هم ملی و هم استانی با کمک نماینده مردم شهرستان در مجلس و مدیرکل ورزش و فرماندار توانستیم بهره مند شویم .
دو پروژه یکی سالن سواری و زمین ورزشی القچین سفلی داشته ایم که توانستیم اعتبار تکمیلی آنرا گرفته و به پیمانکاران بدهیم ، با حمایت مسئولین شهرستانی و استانی ، یک میلیارد و نیم که حاصل تلاش نماینده از وزیر نفت است برای ساخت و تکمیل سالن سرفاریاب در نظر گرفته شد که هم اکنون مشغول به ساخت آن میباشند  .
 
آیا ورزش شهرستان چرام در مسیر پیشرفت قرار دارد؟
فرشید پاداش آقای گل لیگ یک
 
وی می افزاید : از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده مبلغ نهصد و سی میلیون تومان با حمایت مسئولان برای تکمیل و بازسازی استادیوم ورزشی تختی گرفته ایم که مناقصه آن در حال برگزاری و بزودی شروع خواهد شد ، یکصدوپنجاه میلیون برای تجهیز و تعمیر مجموعه های ورزشی از محل اعتبارات نفت بدست آوردیم که انشاله کارهایش انجام خواهد گرفت .
بخشایی می گوید تا سال نود و سه این اداره اعتبار سالانه اش پنجاه میلیون تومان بود که متاسفانه به اندازه هزینه های آب و برق مصرفی هم نبود و خوشبختانه با تلاشهای عزیزان شهرستانی و استانی و نماینده مردم در مجلس موفق به جذب اعتبارات متعدی بشویم که آینده ورزشی شهرستان را متحول خواهد نمود.
اما اساسی ترین نکته ای که در موفقیت های ورزشی مهم است آن چیزی است که متاسفانه شهرهای کوچکی مانند چرام از آن رنج می برند و آن هم نبود اماکنی که بتواند درآمدزایی داشته باشد .
 
آیا ورزش شهرستان چرام در مسیر پیشرفت قرار دارد؟
جشنواره بازی های بومی محلی در چرام
 
بخشایی در این زمینه گفت : بیشتر در آمد ادارات ورزش و جوانان از اماکن است که ما در چرام فاقد آن هستیم و اگر نبود تلاشهای نماینده ، مدیرکل ، استاندار ، و فرماندار و بخشداران چرام و سرفاریاب نمی توانستیم چنین اعتباراتی جذب نماییم ، بخشی از اعتبارات نیز حاصل کمکهای خیرین است که همین جا از آنها تشکر میکنم اگر حمایتها نبود با مشکل اساسی مواجه بودیم. حال این سئوال مطرح است که در صورت کمبود اعتبارات دولتی و نبود حمایت های جدی نماینده مردم در مجلس ، آیا ورزش شهرستان دوباره به کما خواهد رفت؟ شاید پاسخ این سئوال در ادامه سخنان مدیر ورزش و جوانان چرام نهفته باشد که در خصوص تعطیلی استخر چرام ، می گوید : این مجموعه بیش از پنج بار به مناقصه گذاشته شده است . افراد هم مشخص شدند اما حمایت و استقبال خوبی از این مجموعه نشد ، یکی از دلایل تعطیلی استخر چرام عدم استقبال مردم از این مجموعه ورزشی است. ضمن اینکه مشکلات فنی داشت که انجام داده ایم و بزودی به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد.
یکی از نکاتی که لازم است مدیر ورزش و جوانان شهرستان چرام به طور جد به آن توجه داشته باشد ، تعامل سازنده و خوب با اصحاب رسانه و استفاده از ظرفیت و قدرت آن ها در کمک به رفع مشکلات ورزشی این شهر است چرا که یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت یک مدیر میزان تعامل با رسانه هاست تا هم بتواند اقدامات خود را به مردم معرفی کند و هم در مواقع لازم ، با برجسته سازی مشکلات توجه مسئولین بالاتر را برای رفع آن مشکل جلب کند . البته بخشایی در پایان این مصاحبه از اصحاب رسانه تشکر و قدردانی کرده است ضمن اینکه بیان می کند : رسالت خبرنگار شفاف سازی و نقد منصفانه است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار