نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛
نماینده شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده از آغاز عملیات اجرایی ساختمان‌های غیر صنعتی پتروشیمی دهدشت خبر داد و گفت: در فاز دوم این پروژه سه هزار متر مربع سازه غیرصنعتی احداث می‌شود.
کد خبر: ۶۰۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷ 09 May 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، عدل هاشمی پور در بازدید از پتروشمی دهدشت اظهار داشت: عملیات اجرایی خاکبرداری پتروشیمی دهدشت پایان یافته و فاز دوم یعنی احداث ساختمان‌های غیرصنعتی آن آغاز شده است.

نماینده شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده با بیان اینکه در فاز دوم این پروژه سه هزار متر مربع سازه غیرصنعتی احداث می‌شود، افزود: در این فاز دو سوله اجرا که هزینه ساخت آنها 30 میلیارد ریال است.

وی از آغاز آرماتوربندی و قالب بندی ساختمان‌های غیرصنعتی پتروشیمی دهدشت خبر داد و افزود: بتن ریزی نیز به زودی انجام و همزمان با ساخت سوله‌ها به صورت موازی مناقصه E.P.C فاز سوم یعنی سازه‌های صنعتی نیز برگزار و امیدوارم تا آخر خرداد ماه پیمانکار آن مشخص و عملیات اجرایی ساختمان‌های صنعتی آغاز شود.

هاشمی پورادامه داد: اعتبار پروژه از صندوق توسعه ملی، بانک‌های داخلی و فاینانس خارجی تامین شده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

رئیس کمیته پتروشیمی و گاز مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان شرکت هلدینگ خلیج فارس در حضور وزیر نفت وعده دادند که عملیات اجرایی این پروژه تا بهمن ماه 1399 به بهره برداری برسد و خوشبختانه خوراک مورد نیاز این پتروشیمی توسط پتروشیمی گچساران به طول 60 کیلومتر تامین و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

هاشمی پور افزود: با بهره برداری از پتروشیمی دهدشت بیش از 300 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار و با راه اندازی واحدهای پایین دستی اشتغالزایی زیادی در منطقه ایجاد می‌شود.

وی بخش پایین دستی این طرح را مهم‌تر از خود پتروشیمی دانست و گفت: پتروشیمی دهدشت 12 واحد پایین دستی دارد که راه‌اندازی این واحدها در دستور کار قرار دارد.

بر پایه این گزارش، پتروشیمی دهدشت در دشت 4 هزار و 500 هکتاری کلاچو در پنج کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان 132 هزار نفری شهرستان کهگیلویه واقع شده و این طرح در صورت راه اندازی ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سنگین را دارد.

 

عملیات اجرایی فاز دوم پتروشیمی دهدشت آغاز شد

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
خدا قوت سردار مرد عمل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار