فرماندار لنده خبر داد؛
 ۴۵۰ هکتار از اراضی منطقه ییلاقی شهرستان لنده به کشت گیاهان دارویی اختصاص يافته است.
کد خبر: ۶۰۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵ 10 May 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از لنده،  فرماندار لنده در حاشیه بررسی کاشت گیاهان دارویی در منطقه ییلاقی کوه سیاه و سفید این شهرستان گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان لنده و افراد محلی طی چند سال گذشته، ۴۵۰ هکتار از اراضی منطقه ییلاقی شهرستان لنده را زیر کشت گیاهان دارویی از جمله آنغوزه، کرفس و بیلهر برده اند.

دارا کریمی نژاد افزود: کوه سیاه، دلی مهرجان و دلی خیار کار از مناطق ییلاقی شهرستان لنده مزایا و ظرفیت بسیار خوبی در سطح استان و شهرستان هم برای گردشگران و هم برای کشت و رشد گیاهان دارویی دارد.

وی با بیان اینکه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار هکتار از این اراضی ظرفیت کاشت گیاهان دارویی را دارند اضافه کرد: با این ظرفیت می‌توان صنایع جانبی فرآوری گیاهان دارویی را در این منطقه نهادینه و اشتغال پایدار ایجاد کرد.  

کریمی نژاد با انتقاد از کسانی که به تخریب محیط زیست می‌پردازند افزود:یکی از مهم‌ترین اهداف اداره منابع طبیعی، بهبود تنوع پوشش گیاهی و توسعه گیاهان دارویی است.

رییس منابع طبیعی شهرستان لنده نیز گفت: منابع طبیعی شهرستان لنده با مشارکت مردمی اقدام به کاشت گیاهان دارویی آنغوزه بیلهر، باریجه و کرفس در مناطق کوه سیاه و سفید کرده و هم اکنون نیز در حال بهره برداری است.

ذبیح الله محمدی ادامه داد: توسعه گیاهان دارویی می‌تواند در آینده باعث بهبود پوشش گیاهی و تنوع آب و هوایی و همچنین ایجاد اشتغال مولد در شهرستان برای بهره برداران بشود.

وی ادامه داد: اولین و مهمترین وظیفه‌ای که اداره منابع طبیعی در راستای وظایف محوله دارد حفاظت از منابع ملی و طبیعی است.

 

کشت گیاهان دارویی در ۴۵۰ هکتار از اراضی لنده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار