اما فارغ از همه مسائل، این حملات در زمان و مکان مناسبی صورت گرفت. زمانش را همانگونه که تاکید کردیم پس از انتخابات پارلمانی لبنان و پس از اعلام موضع ترامپ در مورد برجام انتخاب کردند.
کد خبر: ۶۰۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 10 May 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، صبح زود وقتی کاربران شبکه‌های اجتماعی برای چک کردن پیام ها گوشی خود را روشن کردند با انبوهی از پیام هایی مواجه شدند که نشان از یک جنگ تمام عیار دو ساعته در مرز سوریه و اسرائیل در جولان خبر می داد.
 واکنش های عصبی اسرائیل حکایت از این داشت که حمله موشکی به مواضع این رژیم جدی ، تأثیرگذار و همراه با تلفات سنگین بوده است. اسرائیل و رسانه های غربی تلاش زیادی کردند که ایران را منبع حمله اعلام کنند اما ایران کوچکترین واکنشی نشان نداد تا اسرائیل همچنان سردرگم بماند چرا که خود اسرائیل هم هر زمان به مواضع مقاومت در سوریه حمله کرد مستقیما مسئولیت آن را نپذیرفت. این غافلگیری برای اسرائیل بسیار سخت و نگران کننده بوده است . اما کم کم جزئیات این حمله موشکی به مواضع اسرائیل در جولان منتشر می شود و اولین واکنش به این حمله را سردار سلیمانی در اینستاگرام خود نشان داد با انتشار این تصویر:
 چرا اسرائیل و آمریکا از جمله دیشب سوریه به جولان به هم ریختند؟ / جزئیاتی از حمله دیشب به مواضع اسرائیل

از طرف دیگر کانال پوشش دهنده ی اخبار سوریه جزئیات دیگری از این حمله را اعلام کرده است. در این کانال تلگرامی به بررسی ابعاد این حمله غافلگیرانه پرداخته شده است. در این تحلیل خبر آمده است:
زمان و مکانی که دقیق انتخاب شده بود 
محور مقاومت بامداد امروز پس از 40 بار تجاوز هوایی، توپخانه‌ای و موشکی رژیم صهیونیستی به مواضع این محور در مناطق مختلف سوریه که باعث شهادت و زخمی شدن ده‌ها نیروی نظامی، شهروند عادی و خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌های ارتش سوریه شد، بالاخره تصمیم به تلافی گرفت. ما در کانال اخبار سوریه بارها اعلام کرده بودیم که این حملات پاسخ داده خواهد شد، اما به‌گونه‌ای که دشمن «دردش بگیرد» اما حالا فقط چند مرکز نظامی این رژیم مورد حملات موشکی قرار گرفته است.

اما فارغ از همه مسائل، این حملات در زمان و مکان مناسبی صورت گرفت. زمانش را همانگونه که تاکید کردیم پس از انتخابات پارلمانی لبنان و پس از اعلام موضع ترامپ در مورد برجام انتخاب کردند. چرا که در حال حاضر دیگر دلیلی برای مراعات کردن نبوده و نیست. اگر ترامپ از برجام خارج نمی‌شد بدون شک دست نظامی‌ها برای تلافی بسیار کوتاه بود، چرا که دیپلمات‌ها و سیاسیون باز هم دلیل و برهان آورده و می‌گفتند که اگر بزنیم، ترامپ خارج می‌شود، حالا که ترامپ خارج شده، نزدن بدترین کار بود.

اما این حمله در زمان دقیقی نیز صورت گرفت. همزمان با سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه و دیدار با متحد ایران و سوریه. با هر چرتکه‌ای که حساب کنیم، نباید روس‌ها از این حملات مطلع شده باشند. نتانیاهو با این خیال راحت به روسیه سفر کرد که واحدهای اطلاعاتی امان و موساد به او گفته بودند که ایران فعلا قصدی بر پاسخگویی ندارد. او در مسکو خبر حمله موشکی به مواضع ارتش عبری را شنید. و این بدترین ضربه‌ای بود که نتانیاهو می‌توانست در مواجه به دشمنان سیاسی بی‌شمار خود در داخل دریافت کند.

اما چرا مکان حمله مناسب انتخاب شده بود. شاید نتوان خیلی از اطلاعات و داده‌ها را در این شرایط منتشر کرد. اما فی‌المجلس خدمت شما باید عرض کنم همه اهدافی که منهدم شدند، در طول هفت سال گذشته نقش بسیار مهم و اصلی در حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به مراکز ارتش سوریه و محور مقاومت داشتند. این مراکز، مهمترین نقش را در هدایت، هماهنگی، مسلح‌سازی و حرکت دادن تروریست‌های القاعده و ارتش آزاد برای حمله به مواضع ارتش و مقاومت در مناطق مختلف سوریه ایفا می‌کردند.

آنهایی که دستشان در کار است بهتر این چند خط را می‌فهمند و می‌دانند. یکی از مراکزی که هدف قرار گرفت، «مرکز نظامی فرماندهی شنود فنی و الکترونیکی» ارتش عبری بود که مهمترین نقش را در شهادت شهید مغنیه و شهید الله‌دادی داشت. آن مرکز بالگردی نیز که منهدم شد، همان نقطه‌ای بود که بالگردهای رژیم صهیونیستی برای شهادت این دو فرمانده پرواز کرده و با موشک‌های ضدزره خود خودروی آنها را هدف قرار داده و باعث شهادت آنها و همراهانشان شدند. اگر شد، در پست‌های آینده از این دست موارد بیشتر خدمت شما خواهم نوشت.

به صورت خلاصه باید عرض کنم، فقط خود صهیونیست‌ها می‌دانند که این 20 فروند موشک چه کاری کرده است، کار ما «قَل و دل» به قولی بود، مفید و خلاصه. رژیم صهیونیستی بهترین و نخبه‌ترین نیروهایش را به همراه بهترین امکانات و تجهیزاتی را که در اختیار داشت در واحد شنود فنی و الکترونیکی‌اش در جولان اشغالی مستقر کرده بود، این مرکز غروب روز گذشته در حال هماهنگی با تروریست‌ها برای حمله به شهرک البعث در استان القنیطره بود و حتی تانک‌های این رژیم نیز در حمایت از این گروهک‌ها چند گلوله شلیک کردند.

ما منتظر می‌مانیم که اگر صهیونیست‌ها عرضه، شهامت، جسارت و مردانگی دارند که هیچ وقت نداشته و ندارند، آمار دقیق کشته‌های خود را همراه آن چند افسر شناسنامه‌دارشان را که به هلاکت رسیده‌اند منتشر کنند. نه اینکه بگویند سرهنگ.... هنگام بازگشت از سفر به بند ایلات در جاده خودرویش چپ کرده و کشته شد.  در این مورد هم اگر صلاح دیده شد، اطلاعاتی را منتشر خواهیم کرد. با این اوصاف بدانید که این حمله‌ای محدود نبود، بلکه‌ حمله‌ای دقیق و حساب‌ شده بود که ستون خیمه تجاوزات رژیم صهیونیستی در طول سال‌های گذشته به سوریه و محور مقاومت را هدف قرار داد. 
و در بخش دیگری از اعلام جزئیات محل مورد حمله گرفته شده آمده است :

واحد 9900 به جای تی4 / تلافی دقیق

یکی از مراکزی که در حملات موشکی محور مقاومت هدف قرار گرفت، یک مقر بسیار سری ارتش رژیم صهیونیستی بنام « «یگان جمع آوری تصاویر۹۹۰۰» است که یکی از سری‌ترین بخش‌های واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. تعیین مقر این یگان و منهدم کردن آن که از پیشرفته‌ترین تجهیزات برای رصد تا عمق بیش از 80 کیلومتری داخل سوریه برخوردار بود، یک موفقیت بسیار بزرگ است. معمولا در طول ماه‌های گذشته این مرکز هیچ وقت از نیروهای متخصص خالی نبوده و باید دید در زمان اصابت موشک‌ به این مرکز، چند نفر از متخصصان رژیم صهیونیستی در آن حضور داشتند.

به گزارش کانال اخبار سوریه، حمله به این مقر بسیار سری که وظیفه پهپادهای رژیم صهیونیستی در سوریه را بر عهده داشت، باید تلافی دقیق و حساب شده به شهادت هفت نفر از واحد پهپادی سپاه پاسداران در فرودگاه تی4 ارزیابی کرد. صهیونیست‌ها هیچ وقت به‌نظرم فکر نمی‌کردند که اینگونه کیش و مات شوند، چرا که برای این رژیم آنچه بیش از همه چیز اهمیت داشته و دارد، حفظ نیروی انسانی، مخفی‌کاری و داشتن دست بالاتر است. مقر 9900 مشخص نیست چه میزان آسیب دیده، اما هر گونه که حساب کنیم، فعلا صهیونیست‌ها دچار وحشت شده و مدام پیام می‌فرستند که ما نمی‌خواهیم جنگ گسترش پیدا کند!!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی باغچقی
|
Sweden
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
اره شما راس میکید...ایا وقت ان نرسیده.توبه کنید وبسوی پروردگار بازگردید...
اگر همه بدیها در یه اتاق جمع شوند واتاق قفل شود..کلید درب ان اتاق از دروغ است...پیامبر اعظم...متاسفم دوستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار