در پی وقوع زلزله های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد ، خصوصا در شهرستان بویراحمد و دنا و با توجه به وضعیت غیرعادی شهرهای یاسوج و سی سخت، امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع ابتدایی مشمول وضعیت ویژه شده است و این امتحانات تحت شرایط جدید برگزار می شود.
کد خبر: ۶۰۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸ 12 May 2018
در پی وقوع زلزله های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد ، خصوصا در شهرستان بویراحمد و دنا و با توجه به وضعیت غیرعادی شهرهای یاسوج و سی سخت، امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع ابتدایی مشمول وضعیت ویژه شده است و این امتحانات تحت شرایط جدید برگزار می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پی وضعیت غیرعادی در برخی مدارس و همچنین نگرانی های شدید اولیا و تماس های مکرر با واحدهای مختلف این مدیریت ، اقدام به ارسال نامه ای به منظور تعیین تکلیف امتحانات پایان سال به اداره کل آموزش و پرورش نمود.
شرایط ویژه برای برگزاری امتحانات مقطع ابتدایی در بویراحمد و دنا
بنابر این گزارش مدیر کل آموزش و پرورش هم در خبری اعلام کرد : کلاس های درس مدارس دوره ابتدایی شهرستانهای بویراحمد و دنا با شروع امتحانات پایانی برگزار نمی شوند.
هادی زارع پور در نشست ستاد شرایط ویژه برای برگزاری امتحانات دوره ابتدایی امتحانات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از امتحانات دوره ابتدایی توصیفی است گفت: با توجه به زلزله های اخیر در برخی نقاط استان و احتمال آسیب به ساختمان برخی مدارس، کلاس های درس در بویراحمد ودنا در طول روز امتحانات با توجه به شرایط ویژه برپا نمی شوند ودانش آموزان تنها در زمان امتحان و با رعایت ایمنی در مدرسه حضور می یابند.
هادی زارع پورافزود: امتحانات پایه ششم ابتدایی نیز براساس برنامه زمانبندی و بدون برگزاری کلاسهای درس برگزار می شود.
وی ادامه داد: درتمامی دوره ها، مدیران امتحانات را در مکانهای امن و بدون خطربرگزار می کنند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان اضافه کرد: امتحانات دوره های متوسطه نیز براساس برنامه اعلام شده و مصوب در شورای آموزش وپرورش با رعایت نکات ایمنی برگزار می شود.
برخی مدارس بویراحمد نیاز به بازسازی دارند
با وقوع اولین زلزله در یاسوج ، کارشناسان دایره خدمات آموزش و پرورش اقدام به بازدید از مدارس مختلف گزارش شده در زمینه خسارت ناشی از زلزله پرداختند که بنابر برخی گزارشات اولیه تعدادی از این مدارس نیاز به بازسازی دارند.
هادیان گفت : تاکنون 66 مدرسه خسارت دیده با مستندات به اداره کل آموزش و پرورش اعلام شده اند ضمن اینکه در همان روز اول و در پی گزارشات مدیران ، اقدامات لازم صورت گرفت و بصورت تلفنی هم اداره کل نوسازی در جریان قرار گرفت که کارشناسان این اداره کل خود اقدام به کار کارشناسی نموده اند.
وی افزود : تا جایی که نتایج بازدید میدانی و نظرات کارشناسی نشان می دهد تعدادی از مدارس نیاز به بازسازی دارند و احتمالا و بنابر قول مسئولین ، در سریعترین زمان ممکن اقدام لازم در زمینه بهسازی ، نوسازی و یا تعمیر مدارس صورت خواهد گرفت.
تکمیلی
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: با توجه به شرایط خاصی که در زلزله پیش آمده دانش‌آموزان اول تا پنجم شهرستان بویراحمد بدون برگزاری آزمون تعطیل شدند.

علی حسن‌زاده اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که زلزله ایجاد کرد تصمیم گرفته شد تا مدارس بویراحمد و سی‌سخت از کلاس اول تا پنجم از فردا ۲۳ اردیبهشت تعطیل شوند.

وی در توضیح این گفته خود افزود: چون امتحانات اول تا پنجم ابتدایی به صورت توصیفی است مدیران مدارس می‌توانند ریزنمرات را به صورت توصیفی پر کرده و تحویل دهند و نیازی نیست که دانش‌آموزان اول تا پنجم از روز ۲۳ اردیبهشت در مدارس برای امتحان حاضر شوند.

 این مسؤول گفت: اما امتحان کلاس ششمی‌ها و متوسطه اول و دوم سر موقع مقرر و در فضای باز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار