نشست علنی امروز شورای شهر تهران در حالی آغاز شد که دستور جلسه نخست آن، انتخاب شهردار تهران از میان دو گزینه نهایی بود.
کد خبر: ۶۰۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 13 May 2018
نشست علنی امروز شورای شهر تهران در حالی آغاز شد که دستور جلسه نخست آن، انتخاب شهردار تهران از میان دو گزینه نهایی بود.

به گزارش «تابناک»؛ جلسه شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار تهران آغاز شد. در این جلسه، همه اعضای شورای شهر حضور دارند و قرار است، از میان آقایان محمدعلی افشانی و سمیع‌الله حسینی مکارم، شهردار تهران را انتخاب نمایند. 
سید محمدعلی افشانی، 59 ساله نیز در سوابق کاری خود عضویت در شورای مرکزی حزب اعتماد ملی را دارد و در دولت یازدهم استاندار فارس بود و هم‌اکنون نیز با حکم وزیر کشور، معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دولت دوازدهم است. در کارنامه کاری وی، معاونت سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم به چشم می‌خورد.
 
«افشانی» شهردار تهران شد

 
سمیع‌الله حسینی مکارم، 58 ساله، زاده کاشان است و دارای مدرک دکترا در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی است و در سوابقش معاونت توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران، معاون طرح و برنامه پست بانک، مدیر کل بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، سرپرست مدارس ایران در شبه قاره هند و رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران را نیز در کارنامه خود دارد.
 
رأی قاطع شورا به «افشانی»

«محمدعلی افشانی» با کسب 19 رأی اعضای شورای شهر شهردار تهران شد.

افشانی در حالی با رأی اکثریت آراء بر صندلی بهشت تکیه می‌زند که پیش از این در دولت یازدهم استاندار فارس بوده و هم‌اکنون معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دولت دوازدهم است.
 
او همچنین معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده‌ است و در کارنامه‌اش، معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.

افشانی برنامه‌های خود را در قالب 14 فصل با شعار «شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر» به شورای شهر ارائه کرد و امروز توانست با 19 رأی از رقیب خود یعنی سمیع الله حسینی مکارم دیگر گزینه تصدی شهرداری تهران، پیشی بگیرد.
 
«افشانی» شهردار تهران شد

 
آغاز فعالیت رسمی شهردار جدید تهران پس از ابلاغ حکم وزیر کشور خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار