مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد : بعد دیگر زلزله اخیر مربوط به مسائل روانی است که همه ما سعی نموده ایم کمترین مشکلات برای دانش آموزان و اولیاء بوجود آید. از آنجا که اقشار مختلف جامعه متاثر از اقدامات آموزش و پرورش هستند ، وظیفه ما هم سنگین تر از دیگر دستگاه های دولتی است.
کد خبر: ۶۰۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ 15 May 2018
آموزش و پرورش با توجه به حوزه نفوذ گسترده ای که در سطح جامعه دارد ، بی شک اخبار منتشر شده از آن هم می تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد و به نظر می رسد فعالان در فضای مجازی و رسانه ای باید نسبت به انتشار اخبار مربوط به این دستگاه آموزشی فرهنگی دقت و وسواس بیشتری به خرج دهند.
این روزها وقوع زلزله و پس لرزه های شهر یاسوج متاثر از بازار واقعیات و شایعات در فضاهای مجازی  و رسانه است به گونه ای که برخی اخبار دقیق و مستند توانسته است در پیگیری و رفع مشکلات کمک های شایانی نماید و از طرف دیگر متاسفانه بازار داغ شایعات بر مشکلات افزوده است و گاها در روند مدیریت اوضاع ، مشکلات عدیده ای بوجود می آورد.
یکی از موارد مهم این این روزها در مورد تبعات زلزله به آموزش و پرورش و فصل امتحانات بر می گردد که مشاهده می شود برخی اخبار بدون سند باعث راه اندازی شایعات می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد که این روزها جمعیت زیادی از شهرستان به نوعی متاثر از تصمیمات وی و همکارانش می باشد در خصوص تبعات زلزله بر وضعیت آموزش و روند طبیعی کار مدارس گفت : بخشی از تبعات زلزله مربوط به فضای فیزیکی است و بخشی هم مربوط به فضای روانی.
علی حسن زاده افزود : در موضوع فضای فیزیکی متاسفانه تعدادی از مدارس ما دچار خساراتی شده اند که از همان روزهای نخست ، همکاران ما اقدامات قانونی و لازم را انجام داده اند و موارد به اطلاع مسئولین مربوطه رسانده شده است .
حسن زاده گفت : تعدادی از این مدارس نیاز به تعمیر و بهسازی دارند و تعدای دیگر نیاز به بازسازی کامل هست و با توجه به اینکه ما در سطح شهرستان و در شرایط عادی نیاز به تامین فضاهای جدید داشته ایم ، مدارس حادثه دیده جدید باید به فوریت برای آن ها تصمیم گیری شود.
 
لزوم دقت در انتشار اخبار مربوط به آموزش و پرورش
 
وی افزود :زمان زلزله و اتفاقات مربوط به آن همزمان با امتحانات پایان سال شده است و از آنجا که وقوع پس لرزه ها امری طبیعی اعلام شده است ، ما به همراه کارشناسان مقاطع مختلف تصمیم بر مدیریت اوضاع به گونه ای که کمترین مشکلات آموزشی را داشته باشیم ، گرفته ایم ضمن اینکه تاکید شده است امنیت دانش آموزان هم در نظر گرفته شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه بیان کرد : بعد دیگر زلزله اخیر مربوط به مسائل روانی است که همه ما سعی نموده ایم کمترین مشکلات برای دانش آموزان و اولیاء بوجود آید. از آنجا که اقشار مختلف جامعه متاثر از اقدامات آموزش و پرورش هستند ، وظیفه ما هم سنگین تر از دیگر دستگاه های دولتی است.
حسن زاده گفت : برای ما مهم است که بتوانیم فضایی آرام و بدون از استرس را برای دانش آموزان و اولیاء آن ها بوجود آوریم ، بنابر این سعی کردیم با ایجاد برخی تغییرات در شرایط برگزاری امتحانات خیال اولیاء را نسبت به امنیت فرزندان خود در زمان حضور در مدارس ،راحت کنیم. در برخی پایه ها مانند اول تا پنجم ابتدایی هم طبق قانون و توصیفی بودن امتحانات و با توجه به آسیب پذیر بودن این گروه از دانش آموزان در شرایط احتمالی زلزله ، تشخیص بر تعطیلی مدارس در این پایه ها گرفته شد و برای پایه ها و مقاطعی که عملا امکان برگزار نکردن آزمون های پایان سال نبود ، شرایط خاص برای برگزاری آزمون ها را تصویب کردیم که به اطلاع دانش آموزان ، اولیاء و مدیران قرار گرفت و در حال اجراست.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه افزود : جامعه مرتبط با آموزش و پرورش در همه ی سنین و گروه ها هستند و مطمئنا توجه به شرایط همه مهم است بنابر این از اصحاب رسانه و فعالان فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی انتظار می رود در انتشار اخبار حتما به صحت اخبار اطمینان داشته باشند.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
باید با آذریون هماهنگی میکردی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار