رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور: گرچه بسیاری از بافت های انسانی در این جسد مومیایی از بین رفته بود اما سازمان پزشکی قانونی با استفاده از بافت استخوان، امکان شناسایی و تشخیص آن را فراهم می کرد.
کد خبر: ۶۰۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴ 16 May 2018
 ماجرای کشف مومیایی در نزدیکی حرم شاه عبدالعظیم و انتصاب این جسدبه رضا شاه پهلوی موجب بحث های داغ و ضد و نقیضی در مورد این جسد شد.
یک روز پس از آنکه معاون سازمان میراث فرهنگی خبر داد مومیایی کشف‌شده در شهرری را بدون هماهنگی با این نهاد دوباره دفن کردند، رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: «چیزی در این خصوص به ما اعلام نشده، اما پزشکی قانونی آمادگی شناسایی هر جسد و یا مومیایی را دارد.»
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اما این ماجرا که هنوز لاینحل مانده است در حاشیه افتتاح ساختمان پزشک قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد ، مورد سوال خبرنگاران قرار گرفت ، که رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: امکان شناسایی و احراز هویت جسد مومیایی که در عملیات حفاری در حرم عبدالعظیم حسنی (ع)در شهر ری کشف شده بود برغم انتظار فراوان و فراهم شدن تمهیدات لازم ، به این نهاد داده نشد.
 

احمد شجاعی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج افزود: این در حالی است که مقدمات و تمهیدات لازم برای احراز هویت جسد مومیایی در سازمان پزشکی قانونی انجام شده بود و این نهاد قضایی آمادگی داشت که در کمترین زمان ممکن این جسد مومیایی را شناسایی کند.
وی تصریح کرد: گرچه بسیاری از بافت های انسانی در این جسد مومیایی از بین رفته بود اما سازمان پزشکی قانونی با استفاده از بافت استخوان، امکان شناسایی و تشخیص آن را فراهم می کرد.
یک بافت انسانی از نظر پزشکی قانونی شامل بخشی از تنه فرد و اندام‌های فوقانی و تحتانی است. 
اوایل اردیبهشت ماه امسال در جریان یک عملیات عمرانی توسط شهرداری تهران ،جسد مومیایی شده ای درضلع غربی آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری کشف شد.
فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در تاریخ 18 اردیبهشت ماه جاری اعلام کرد که بقایای جسد مومیایی کشف شده در طرح توسعه حرم عبدالعظیم (ع) توسط مسئولان حرم در همان مکان دفن شد.

 
دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار