استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
استاندار : تمام این برنامه ها حالت نمایشی و تشریفاتی پیدا کرده است.بیش از 50 میلیون تومان برای  یک ساعت برنامه به صداو سیما می دهید و بعدا خروجی درست و حسابی هم ندارد.
کد خبر: ۶۰۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 21 May 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد دومین شورای  هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سال ۹۷ برگزار شد .اگرچه روال جلسه همچون سابق به گونه ای بود که مدیران گزارشی از عملکردهای خود راایه می دادند اما استاندار به این موضوع بسنده نکرد و از مدیران خواست با دقت بیشتری به آمارها توجه کنند. به عنوان مثال وقتی عنوان شد کشف و ضبط مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 70 درصدی داشته است استاندار گفت : این آمارها نشان می دهد مسیر ترانزیت تغییر کرده است پس باید برنامه های استان در راستایی باشد که این موضوع جدی گرفته شود.
علی محمد احمدی  ادامه داد وقتی مسیر ترانزیت  مواد مخدر از مرزهای شرقی به مرزهای دریایی منتقل شده است پس طبیعی است که از استان ما هم بگذرند و باید برای رویارویی با این موضوع برنامه های عملیاتی داشته باشیم. و امکانات و اعتبارات لازم را تامین کنیم.
وی گریزی هم به کشت مواد مخدر در استان زد و گفت:اگرچه بسیاری از نقاط شناسایی شده در استان فارس هستند اما موضوع مواد مخدر یک مساله ملی است و نمی توانیم سرسری از آن عبور کنیم. باید آمارها دقیقا احصا و اعلام شوند تا بتوانیم اعتبارات بیشتری برای برخورد و رویارویی با این موضوع داشته باشیم.
وی از مدیران خواست به صورت دقیق آمار بدهند که سطح زیر کشت خشخاش استان چه مقدار بوده و سالانه چقدر کاهش یا افزایش داشته و چقدر آن امحا شده است.
در این نشست دبیرکارگروه موادمخدر  با بیان اینکه بخش اعظم کشت خشخاش استان در باشت و چرام است گفت:از مجموع 62 نفری که اقدام به کشت کردند ،60 نفر آنها دستگیر شدند و مزارع همگی امحا شد .در ادامه نیز برنامه های 5 تیر سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر به بحث گذاشته شد و استاندار  پس از شنیدن سرفصلهای برنامه  آنجا که از اجرای نمایشهای خیابانی گفته شده بود، از مدیر کل ارشاد پرسید آیا شما تئاترهایتان را برای این برنامه آماده کرده اید ، وقتی آقای دهبانی ابراز بی اطلاعی کرد ،رضایی دبیر کارگروه مواد مخدر گفت: ما با بهزیستی برای اجرای نمایش قرارداد بسته ایم.که این اظهار نظر هم ابتدا با واکنش دهبانی و سپس استاندار روبرو شد.
دهبانی با گلایه گفت اگر قرار است بهزیستی برنامه اجرا کند این تکلیف را از دوش ما بردارید . که استاندار هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت عجیب است برنامه هنری را از دستگاهی غیر از متولی اصلی آن می خواهید. مدیرکل آموزش و پرورش هم ضمن تایید صحبتهای  استاندار گفت  به تجربه دریافته ایم هنر موثرترین و کاراترین  زبان برای رویارویی با آسیب های اجتماعی خصوصا در میان دانش آموزان است. با این حال باید این برنامه ها را متولیان واقعی هنر و با انجام کارهای کارشناسانه انجام دهند.همین سرآغازی برای گلایه های بعدی استاندار شد و البته کلیدی ترین نکته جلسه هم همین بود.و معلوم شد چرا همواره هنرمندان گلایه می کنند  چندین واسطه در مسیر اجرای یک برنامه قرار می گیرد و سهمشان ار اعتبارات فرهنگی تقریبا هیچ است. 
 
برنامه های فرهنگی باید حرف جدید داشته باشد /اقدامات مدیران حالت نمایشی و تشریفاتی پیدا کرده است / مدیران حتی از برنامه های پیشنهادی خودشان دفاع نمی کنند

استاندار گفت تمام این برنامه ها حالت نمایشی و تشریفاتی پیدا کرده است.بیش از 50 میلیون تومان برای  یک ساعت برنامه به صداو سیما می دهید و بعدا خروجی درست و حسابی هم ندارد.به جای اینکه ده ها برنامه برگزار کنید فقط 3 تا 4 برنامه خوب برگزار کنید و از 4 نفر آدم کاربلد نه آدمهای سیاسی و مذهبی دعوت کنید تا ایده های کارشناسانه بدهند و اقداماتتان هم کارشناسانه شود.
وی یادآوری کرد: گاهی تشکل های مردم نهاد پرونده های قطور از اقداماتشان می آورند بعد بررسی می کنیم ، مراسم روضه برگزار کرده اند.باید منابع را رصد و هدایت کنیم  تا اعتبارات در مسیر درست قرار بگیرند.
وی ادامه داد: تشکل ها اعتبارات دولتی را می برند و بعد هم برنامه تکراری و بی کیفیت ارایه می دهند . مثلا در مسجد از اعتیاد می گویند در حالی که مسجدیهای ما نه خشخاش کشت می کنند و نه مصرف کننده هستند.
احمدی تاکید کرد: برنامه ها باید حرف جدید داشته باشد و باعث تغییر رفتار شود و اگر هر برنامه روی یک نفر هم تاثیر بگذارد می توانیم بگوییم  کار با موفقیت انجام شده است.وی ادامه داد: این شیوه های سنتی که مردم را جمع کنیم و حرفهای کلی بزنیم دیگر جواب نمی دهد.
به اینجای بحث که رسید معاون سیاسی و امنیتی استاندار یاداوری کرد دلیل تنوع برنامه ها این است که دستگاه های زیادی عضو شورا هستند و هر دستگاه برنامه های خاص خود را ارایه می دهد که استاندار گفت مشکل من هم با مدیران این است که ظاهرا این برنامه ها را خودشان ارایه داده اند و در این جلسه نه ایده خاصی دارند و نه حتی از برنامه های خود دفاع می کنند. وقتی بهزیستی و یا ارشاد را در این نشست می خواهیم باید آنها حرف بزنند نه اینکه منتظر نظر استاندار باشند.
وی تاکید کرد : گاهی وقتها ما سکوت می کنیم و یا کارهایی از دستمان بر می آید و انجام نمی دهیم اما نگفتن ها باعث می شود هزینه درمان بپردازیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار